PDA

Vis full versjon : Star Wars - Jedi Refugee - A New Haven *Offisiell tråd*

Chandler
28th October 2003, 18:19
Nå som pre-produksjonen av filmen min er godt på vei tenkte jeg jeg kunne lage en offisiell tråd på dette forumet hvor jeg kan komme med nyheter (i tillegg til nyhetene på den offisielle websiden til filmen) og dere kan komme med kommentarer og innspill.

Filmen handler i bunn og grunn om en Jedi Ridder som etter et uhell havner på jorda... og en dusørjeger klarte å følge etter. Jakten for å komme tilbake til galaksen langt, langt borte er i gang.

Jedi Refugee Official Website (http://jedirefugee.whitestone.no)

Første utkast av manuskriptet er klart. Et par utkast til så sendes det videre til USA der jeg får hjelp av en profesjonell screenwriter.
To 'locations' er spikret... en lokal bar og et lokalt hotell (Krags og Grand Hotel for de som er kjent i Kongsberg). Flere locations er underveis og flere personer er forespurt som skuespillere.
Alt går foreløpig etter planen :D

Killars
28th October 2003, 20:56
Man kommer ingen vei hvis man ikke satser, og ingen skal vel beskylde deg for ikke å satse. Jeg tror dette kan bli stort og gleder meg til å se resultatet.

Lykke til!

Si fra hvis du trenger hjelp til noe.

kjetilr
28th October 2003, 21:44
Et ord, Chandler : JODLE ! :D :D :D

Som kjent i Kongsberg er det artig at du har fått banket Grand som location også! Var direktør-dama ålreit å prate med?

Hilsen Herr "Dusørjegeren som følger etter" :twisted:

ku
28th October 2003, 23:57
Har vert dritings på både krags og Grand mange ganger! Så dette høres bra ut! Ser også ut til at dere har jobba MYE med spess effkt. og det såg veldig bra ut!!!

Actima
30th October 2003, 17:45
Hei!
Dette høres interessant ut, og jeg gleder meg til å se filmen!
Hvem er denne amerikanske screenwriteren? Jeg har noen kontakter der borte...man vet aldri? bare nysgjerrig:-)

Chandler
30th October 2003, 20:34
Får se i rulleteksten... Top secret ;)

Chandler
21st June 2004, 22:34
Fant plutselig ut at denne traileren ikke lå i nedlastingsarkivet. Dette er nå rettet opp, og den har fått sin rettmessige plass her:

Link til nedlastingsarkivet (http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&cid=2&lid=69&ttitle=Jedi_Refugee:_A_New_Haven_-_Conceptual_Teaser#dldetails)

Til glede for nye seere.

Evil_Ash
21st June 2004, 23:36
Jeg må si at jeg gleder meg til denne filmen kommer. Jeg håper bare at historien blir konsentrert på. Ikke spesial effektene. Det blir kjedlig hvis filmen har dødsmasse bra effekter, men skuespillerne suger. Men dette høres jo veldig bra ut, siden du skal sende "utkast" til en eller annen kar i USA. :D
Ser frem til 2005!!

andy
21st June 2004, 23:59
gleder meg til resultatet ja. liker konseptet med jorden.

Remi
14th August 2004, 14:43
det blir årets film! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Kyrre
14th August 2004, 14:52
Ehm.... neste års film. :roll:

Remi
21st August 2004, 12:12
gleder meg værtfall til å se den!

P.S.
lagde du alt i den traileren med after effects :D :?:

Kyrre
21st August 2004, 17:53
gleder meg til resultatet ja. liker konseptet med jorden.

Må inrømme at jeg egentlig ikke liker konseptet med jorden. Har vært Star Wars fan i mange år, og ville heller skrapt sammen noen lapper til bluescreen og lagd noen mattepanintings, og latt det hele foregå i en galakse langt langt bort. Gleder meg uansett til resulatet Chandler. Har du fått filmt noe? Regner med at filmen skal til theforce.net arkivet etter lanseringen. :wink:

Remi
21st August 2004, 18:31
for det første må jeg si at jeg synes jord ideen er en god idé,
og at chandler heller kan bruke lappene sine til noe annet som gjør filmen bra, men det er jo ikke min sak da. :D

for det andre så er det jo ikke sååå farlig da :D :D :D

Chandler
21st August 2004, 19:06
lagde du alt i den traileren med after effects:?:

Tekster, lyssabler, lasereffekter og romskip-composite er gjort i AE. Romskip og remote-kula er laget og rendret i 3D Studio.

Må inrømme at jeg egentlig ikke liker konseptet med jorden.

Jeg regner ikke med at alle skal like dette, men jeg kom frem til at dette var den beste og billigste måten å gjøre det på. Skulle jeg ha filmet alt foran bluescreen hadde det vært veldig synlig. Jeg har ennå ikke funnet noen amatørfilmer hvor dette er gjort troverdig. Jeg måtte også hatt mange flere kostymer til filmen noe jeg ikke har råd til. Det er klart jeg kunne filmet alt i en skog men da hadde jeg ikke fått fortalt det jeg ville pluss at filmen ville blitt en eneste stor klisje. Men hvis det noen gang blir noe av de to oppfølgerene vil du se litt mer eksotiske locations og bedre bluescreen-bruk :)

Kyrre
22nd August 2004, 00:15
for det første må jeg si at jord ideen er en god ide den,
og at chandler heller kan skrape sammen noen lapper og bruke de til noe annet som gjør filmen bra, men det er jo ikke min sak da.

for det andre så er det jo ikke sååå farlig da

Jaja, men jeg må jo få ha min egen mening da. :?

Jeg regner ikke med at alle skal like dette, men jeg kom frem til at dette var den beste og billigste måten å gjøre det på. Skulle jeg ha filmet alt foran bluescreen hadde det vært veldig synlig. Jeg har ennå ikke funnet noen amatørfilmer hvor dette er gjort troverdig. Jeg måtte også hatt mange flere kostymer til filmen noe jeg ikke har råd til. Det er klart jeg kunne filmet alt i en skog men da hadde jeg ikke fått fortalt det jeg ville pluss at filmen ville blitt en eneste stor klisje. Men hvis det noen gang blir noe av de to oppfølgerene vil du se litt mer eksotiske locations og bedre bluescreen-bruk

Eneste var at jeg håpet på en bortimot seriøs Star Wars film. Ikke en komedie/parodi, siden Lucas univers befinner seg i en annen galakse. Men selvfølgelig, du er jo ikke sponset av 20th Century Fox så jeg forstår at det er den mest økonomiske løsningen. Jeg vet du har skills innenfor spesial effekter, og som sagt gleder jeg meg i stor grad. :wink: Sitter faktisk og pusler litt borti et manus selv. Prøver å sette sammen alle elementene som skaper kjærligheten jeg har for Star Wars. Blir filmen lansert før Revenge of the Sith eller?

Chandler
22nd August 2004, 01:07
Eneste var at jeg håpet på en bortimot seriøs Star Wars film. Ikke en komedie/parodi

Min film er hverken en komedie eller parodi. Satser på å få den seriøs... og jeg syns iallfall selv at jeg har en plausibel forklaring på hvordan det kan foregå på jorda (forteller det ikke nå... vent til filmen er klar så vil du skjønne det ;) )

Blir filmen lansert før Revenge of the Sith eller?

Skal gjøre så godt jeg kan på å få den ferdig til rundt samme tid. Det er alt jeg kan si nå uten å love noe.

audun1
22nd August 2004, 18:32
Æ tror denne filmen blir bra. Æ så traileren å det ser mer lovende ut en noen av mine filmer. er ikke begynt som profamatør enda er i begynner fasen tror æ.

Lykke til med produsjonen Chandler

ps. hvilke kamera er det folk bruker. jeg har et sony dcr-pc120e pal?
har dere noe mer hi tec

Remi
28th August 2004, 16:22
skulle ønske kakaowars ble like bra... :roll:

Remi
29th August 2004, 19:17
nå fikk jeg svar på det meste med traileren untatt lydene, hvor er de fra?

Remi
1st September 2004, 18:29
ikke for å snoke, er bare så ekstremt nysjeri :D

codename_47
1st September 2004, 19:22
nå fikk jeg svar på det meste med traileren untatt lydene, hvor er de fra?
Du finner en del på "theforce.net" skal finne frem en link til deg senere 8)

Chandler
1st September 2004, 19:23
Mener å huske at jeg tok lyssabellydene fra Jedi Knight PC-spillet og romskipet fra "Star Wars: Behind The Magic" CD-ROMen.

codename_47
1st September 2004, 19:26
Her finner du iallefall noen(i høy kvalitet) (http://theforce.net/theater/postproduction/soundfx/)
Håper det hjelper deg litt på veien 8)

Remi
1st September 2004, 19:29
hjalp masse :D :D :D

codename_47
1st September 2004, 19:30
Bare hyggelig(hvis den var rettet mot meg :P )

Remi
1st September 2004, 19:44
det var den ja :D

codename_47
1st September 2004, 19:46
Jeg har en del på pcen som jeg har skaffet fra forskjellige plasser, kan sikkert sende deg en zip fil senere om det er ønskelig 8)

Remi
1st September 2004, 19:52
klart det :D kan si ifra når jeg kan ta de imot :D (hørtes sikkert litt dumt ut, men jeg er på besøk hos noen, bedre og vente til jeg kommer hjem :D )

Remi
1st September 2004, 20:01
hehe foresten; på forhånd TAKK!!!! :D

codename_47
1st September 2004, 23:23
hehe foresten; på forhånd TAKK!!!! :D
Men det holder nok ikke med hotmail(zipen blir nok større enn 2mb) Har du Gmail eller lignende? Hvis ikke har du kanskje msn? :?

Remi
9th September 2004, 17:21
nei :(

Remi
11th September 2004, 16:53
Mener å huske at jeg tok lyssabellydene fra Jedi Knight PC-spillet og romskipet fra "Star Wars: Behind The Magic" CD-ROMen.

hvordan gjør man det?

Chandler
11th September 2004, 23:29
Lokalavisa i Kongsberg, Laagendalsposten, har nylig skrevet en artikkel om meg fordi jeg lager en Star Wars-kortfilm i nærmiljøet. Tenkte folket her kunne få lese den og... Iallfall god gratisreklame for filmen min :D

Artikkel, PDF, 647KB (http://whitestone.no/temp/Laagensdalsposten-040910-Side15.pdf)

Remi
11th September 2004, 23:37
tøft :D

Kyrre
12th September 2004, 19:15
Lekkert! håper alt går som planlagt og vi alle får muligheten til å se filmen på kino! Ikke glem å få den sendt her i Stavanger også da! :wink:

erdnis
13th September 2004, 19:07
Skal den på kino?!?
men skal du ha med roboter og romvesner i filmen din? isåfall hvordan får du til det? :?:

Chandler
13th September 2004, 19:11
Skal den på kino?!?
Bare de kinoene jeg godsnakker med og kanskje ikke det engang... blir i så fall veldig spesialvisninger.

men skal du ha med roboter og romvesner i filmen din? isåfall hvordan får du til det? :?:
Nei, men skal ha med romskip. Har ingen enkel måte å forklare hvordan på så det er bare å se på litt behind-the-scenes på noen science-fiction filmer du finner på DVD

erdnis
13th September 2004, 19:12
takk for tipset! :D
gleder meg til filmen foresten!! :D

Remi
14th September 2004, 15:33
kan jeg kjøpe filmen av deg når den er ferdig?

clarion
14th September 2004, 20:50
Eh... Trenger du hjelp ?

Sikkert mange her på forumet som i større eller mindre grad kan bidra ? , på den måten økes ressursene med antall personer, sw-pakker etc. tenker vel spesielt på FX shot ;)

MVH
Tor-Bjarne

Chandler
14th September 2004, 22:11
kan jeg kjøpe filmen av deg når den er ferdig?
Filmen kommer til å være tilgjengelig for nedlasting på hjemmesiden til filmen (og kanskje theforce.net hvis jeg er heldig) når den er ferdig... og det beste er at den er helt gratis :)

Eh... Trenger du hjelp?
Det er godt mulig jeg vil trenge det etterhvert... Første fokus nå er iallfall å få filmet den ferdig. Men når det er på tide med effekter kan det hende jeg trenger hjelp. I såfall vil forespørslen komme i denne tråden.

erdnis
22nd September 2004, 17:36
hei,
jeg bare lurte på om du skal/må reklamere for lucas art i filmen din? du skjønner jeg skal lage en Star Wars film selv også. :D

Chandler
22nd September 2004, 19:15
Du bør vel komme med en liten takk til LucasFilm og si at lyssabler og andre trademarkede saker og ting tilhører LucasFilm. Min slik kommer i slutten av rulleteksten.

jojs
24th September 2004, 09:48
Svinefete effekter!!!Dette blir bra!!
Hvordan har dere laget den scene der Shuttle Tydiriun flyr over trærne?
Altså: hvordan fikk dere det til å se ut som om den er mellom trærne og himmelen?

Kyrre
24th September 2004, 12:58
Kun for å brife med Star Wars kunnskapene mine, vil jeg minne deg på at Chandlers "Shuttle" sansynligvis ikke er Shuttle "Tydirium", siden dette er en spesiel "Shuttle", brukt av Darh Vader i "Return of the Jedi". Stusset faktisk litt på dette med at en Jedi flyr rundt i Imperial Shuttle, sikkert stjålet, men nok om det.

Jeg tror Chandler selv skal svare på hvordan han gjorde effekt shottet sitt, men personlig tror jeg det har noe med å merke av det som er lyst og det som er mørkt, og gjøre det slik at 3D modellen kun vises der det er lyst, altså himmelen, ikke trærne, som er det mørke.

Chandler
24th September 2004, 13:03
Darth Vader har aldri flydd rundt i shuttle Tydirium. Det var rebellene som hadde stjålet den shuttelen for å komme ned til Endor. Shuttelen Vader bruker i ROTJ er ikke den samme shuttelen.

Når det gjelder effekten er den veldig enkel. På sommeren er det ofte fint vær, og hvordan er himmelen da? Skyfri. Og hva er himmelen da? Blå. Så hva har man da? Naturens bluescreen... Legg sammen resten selv ;)

Hmm... Angrer nå på at jeg ikke plasserte noen skyer på himmelen og, for å få effekten til å virke enda mer imponerende :)

Remi
24th September 2004, 15:42
virker himmelen som en bluescreen? tøft! :D

Chandler
24th September 2004, 15:56
Ikke som ekte bluescreen, men god nok forskjell mellom det blå i himmelen og det grønne på trærne til at det er brukandes til det bruket.

clarion
24th September 2004, 18:57
Jeg er mest spent på forklaringen til Jorden :) , synest å huske rulleteksten lød noe slikt som "i en fjern galakse, for 50 millioner år siden" - fantaserer om sorte hull og tidsreiser :)

MVH
Tor-Bjarne

Melwasul
24th September 2004, 19:22
Jeg er en av frikene som bruker Adobe Effects, og programmet ruler! Har laget flere kort video. Vil forresten anbefale at du gjør traileren og filmen litt mørkere for da vil det se mer dramatisk ut ;)

Men du kan 3D! Noe som jeg er elendig i forløping - har ingen "læremester" i dette området enda, hehe

Post inn traileren/filmen i fanfilm i theforce.net - de vil nok like slike ting ;) med mindre om du har gjort det alt

Det skrev jeg i Igår fikk jeg lyssabelen min (http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=97&start=30&sid=500662757b0f5822d6faa3947fed5b6c)-tråd, som passer egentlig i denne tråden, tenker jeg

Kyrre
25th September 2004, 00:05
Darth Vader har aldri flydd rundt i shuttle Tydirium. Det var rebellene som hadde stjålet den shuttelen for å komme ned til Endor. Shuttelen Vader bruker i ROTJ er ikke den samme shuttelen.

Ops.. selvsagt..:oops:, men det var ikke rebellene selv som sjal den.. det var deres bothanske spioner.. :roll:

Chandler
25th September 2004, 00:59
Spionene fikk bare tak i kodenøkkelen for å komme ned på planeten. Og "the bothan spies" er fremdeles en del av opprørsalliansen... sånn for å pirke litt :)

Kyrre
25th September 2004, 15:36
Hvorfor visste jeg at du kom til å si det? :?

Remi
25th September 2004, 16:43
hehe,
foresten, kommer revenge of the sith ut i 19 eller 25 mai, eller noe annet?

Melwasul
25th September 2004, 18:08
hehe,
foresten, kommer revenge of the sith ut i 19 eller 25 mai, eller noe annet?

det er ikke sikker når det kommer i norge, men i usa kommer det samme tid som den første star wars filmen - husker ikke helt datoen.

I norge kommer det sikkert en uke senere pga tekst

Chandler: forresten, hvor seriøst skal du gå med prosjektet? akter du å fikse alle scenene så bra som mulig? jeg er villig til å hjelpe til hvis det trenges (sikter mest på fargen og lyssabel)

erdnis
30th September 2004, 15:44
hei,
det med kostymer til filmen din, hvordan gjorde du det? lagde du alt selv? betalte du noen for å gjøre det?
er manusene til de to andre filmene dine ferdige enda? hva skal de hete?
GLEDER MEG TIL Å SE FILMEN! :D

P.S. hvis du bruker skyte våpen i filmen, hvor fikk du de fra?

Kyrre
30th September 2004, 16:57
det er ikke sikker når det kommer i norge, men i usa kommer det samme tid som den første star wars filmen - husker ikke helt datoen.

Den første Star Wars filmen (A New Hope) ble sluppet 25 Mai 1977. Episode II så vi her i Norge samtidig som USA'erne, og før flere andre land i verden. Så hvorfor skulle vi ikke også få se (trolig) siste kapittel på på den virkelige premiere dagen? Har begynt å grue meg til å sove utfor kinoen for billetter allerede. Blir kaldt.

HenrikSolberg
7th February 2005, 17:15
Hvordan går det med filmen Chandler? Har ikke hørt om den på en stund, og premieren nærmer seg!

Melwasul
24th March 2005, 01:50
Hvordan går det med filmen Chandler? Har ikke hørt om den på en stund, og premieren nærmer seg!

Lurer stadig på det samme...

Vil den lansere som planlagt? Mai/juni 2005 som timeplanen stod?

Chandler
24th March 2005, 10:24
Desverre er vi bigtime forsinket, så jeg satser på en release til jul istedetfor. Vi er jo ikke engang ferdig med å spille inn alle scenene. Har kalt inn troppene igjen for mer filming i april og forhåpentligvis har vi filmet alle scenene i begynnelsen av mai så jeg får begynt klippingen og alt det andre som må gjøres.

The Navigator
24th March 2005, 14:03
Stå på Chandler, det blir nok et bra resultat til slutt, virker som et meget profosjonellt opplegg!

erdnis
12th May 2005, 18:57
Det var dumt at dere måtte ta pause i innspillingen! Jeg så det fekte klippet du hadde lagt ut Chandler, jeg synes du virkelig har fått til "star wars looken" på kostyme og alt det der.. fektescenen blir sikkert kjempe bra når du får lagt på widescreen og selve lyssablene og sånt!
Gleder meg til å se det ferdige resultatet! :D

EDIT: vet dette er en gammel post, men jeg tenkte plutselig på filmen og måtte bare skrive noe!

kjetilr
13th May 2005, 08:47
Det passet egentlig bra å ta opp denne tråden igjen, for til helgen skal Chandler og jeg øve inn en lang fektesekvens til filmen. :twisted:

Får prøve å ikke klabbe til noen med stokken i pannen denne gangen. *humre* :roll:

Melwasul
13th May 2005, 09:41
Hehe, nå for tiden driver jeg å rippe ned Star Wars dvdene, for å klippe sammen lyssabel duell (og bort med andre scenene). Tenkte at man kunne lære lyssabel-koreografi av det.

Det er ikke forbudt til privat bruk altså - syns heller ikek at det er forbudt å gi videre til de som har star wars på dvd, hehe ;)

Remi
13th May 2005, 18:02
Det passet egentlig bra å ta opp denne tråden igjen, for til helgen skal Chandler og jeg øve inn en lang fektesekvens til filmen. :twisted:

Får prøve å ikke klabbe til noen med stokken i pannen denne gangen. *humre* :roll:
*tenkepåRemi.vsTheNavigator*
kremt...
ehhe? :lol:
ja det svir ganske mye å få ett jernrør i huet
*kremte uskyldig*
:lol: