Vis full versjon : Ang. filstørrelser og IRC
Tom
22nd December 2003, 11:13
Har fått flere henvendelser ang. mulighet for å chatte her på Norsk Amatørfilm Forum.
Det finnes 2 alternativer.
1. Opprette en lokal live chat som man kan joine for å chatte med de som er inne på dette forumet.
2. Opprette en lokal live chat her på forumet som man kan logge seg inn i og som er linket opp mot en server på IRC (f.eks. EF-Net eller Dal-Net), slik at man kan kan "mIRC"-e gjennom Norsk Amatørfilm Forum.
Selvfølgelig begrenset til en channel som vi oppretter der (eks. Amatørfilm).
Ønsker tilbakemeldinger ang. dette.
-----------------
Den andre tingen er filstørrelser på filmene som er linket opp her.
Er det mange som kunne tenke seg mye mindre versjoner av disse filmene som ett alternativ slik at en med ISDN kan laste ned og se ??
Er vel fortsatt flest uten bredbånd enda... :?
Tom
h0r4
22nd December 2003, 20:32
Jeg sjekket litt servere og lik..
#Amatørfilm på EFnet er ledig..
Kan vi ikke bare kapre den?
Jeg idler på den så lenge..
Tom
22nd December 2003, 21:37
Har skjekket litt...
Noe av problemet med EF-Net er jo at men ikke kan "eie" en channel.
Når siste mann går ut av den er den slettet..
Likeså kan en annen person finne ut at han vil åpne "amatørfilm"-channel, og prate om rasisme for den saks skyld...
Men med f.eks. Dal-Net er det visst mulighet å registrere en channel etter hva jeg kan forstå.
Jeg har en demo-versjon av ett program som løser integreringen mellom å kunne chatte både her på forumet og samtidig på IRC.
Men om det er veldig "få" med amatørfilm-interesse som benytter IRC, så ser jeg ikke helt hensikten med å ha en chat-mulighet som støtter dette.
Da er det bedre å integrere en annen chat her på forumet som ser penere ut og er lettere å sette opp.. Også er det gratis også ;)
Men er litt usikker på hva folket her mener..
caramax
22nd December 2003, 23:20
På EFnet har jeg forstått det slik at det går an å bygge en slags "bot" som er online hele tiden. Denne "boten" må selvfølgelig styres fra en server. (noe jeg ikke tror er noe problem bare man har en :P ) I hvertfall kan man programmere denne boten til å gi de som skal styre channelen automatisk "op".
Det kan hende DalNet er bra, men for min del er jeg ikke kjent med det. Channelene jeg er inne på er under EFnet, så det ville bli tungvindt for meg om jeg måtte logge meg på hos DalNet bare for å joine "amatørfilm"
Om du får ordnet en chat på denne siden som fungerer like bra og er like enkelt som IRC så gjør det, men er den ikke like "effektiv" så bruk IRC. (jeg vil gjerne at chatten ender i IRC) :D
Tom
26th December 2003, 19:53
Har satt opp en "test-chat" nå...
Dere finner den her :
http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=pjirc
Tenkte jeg kanskje også kan lage den slik at den kommer som en "pop-up", slik at man både kan chatte via web'en og fortsette å surfe på norsk amatørfilm forum.
Chatten skal forøvrig ligge på EFNet på kanalen #Norsk-amatørfilm.
Om noen prøver dette hadde det vært flott med tilbakemeldinger i form av forslag om forbedringer osv... Annet channel navn ?? Hva som helst.
kjetilr
27th December 2003, 02:20
Tom, Chandler har et script som gir integrert chatkanal på BB-forum....
Anbefaler at du tar kontakt med han. I stedet for å bruke ekstern chat vil man få opp dette i en egen 'rubrikk' på skjermen.
Se på http://www.streamingsoundtracks.com/ , midten på høyre side... Hvis du oppretter en bruker kan du gå inn og se chatvinduet. Veldig enkelt og veldig bra. Slipper å stresse med ekstern chat-tjeneste.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.