Vis full versjon : Forum-rangeringer for dummies
Chandler
28th January 2004, 23:03
Disse foraene har et rangeringsystem slik at jo flere poster du skriver jo høyere stiger du i gradene.
Normale rangeringer
Citizen
0 posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/LOW-0.gif
Cadet 1
1 postering
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/LOW-1.gif
Cadet 2
2 posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/LOW-2.gif
Cadet 3
3 posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/LOW-3.gif
Cadet 4
4 posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/LOW-4.gif
Ensign
5 eller flere posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/NORM-0.gif
Lieutenant Junior Grade
20 eller flere posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/NORM-10.gif
Lieutenant
35 eller flere posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/NORM-00.gif
Lieutenant Commander
70 eller flere posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/NORM-100.gif
Commander
100 eller flere posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/NORM-000.gif
Captain
250 eller flere posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/NORM-0000.gif
Commodore
500 eller flere posteringer
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-0.gif
Spesielle rangeringer
Rear Admiral
Lokal Moderator
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-00.gif
Vice Admiral
Global Moderator
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-000.gif
Admiral
Administrator
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-0000.gif
Fleet Admiral
Proprietor
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-00000.gif
Rangeringene er listet opp med forbehold om endringer.
JAG
29th January 2004, 12:54
Smart å øke graderingene hyppig på de fem første meldingene. Det gjør nok sitt til at en del av de mindre aktive medlemmene vil poste mer. Det blir et lite sug etter å gå opp i gradene...
Igjen, smart! :D
Per Eivind
JackieChan
29th January 2004, 15:58
en anen ide er å rose de som kommer med bra innhold med titler, istede for de med mange innlegg.
Rosing for mange inlegg kan bety spam posting.
Med bra inlegg tenker jeg på folk som er flinke til å hjelpe andre, lager tutorialer osv.
Men dette kan kanskje bli tidkrevende, det systemet som er nå er vel automatisk.
kjetilr
29th January 2004, 21:39
Du har et poeng der. Selv om systemet per i dag går automatisk ut fra antall poster kunne det nok latt seg løse.
Det hadde dog krevet så mye fra oss som drifter forumet at vi ville fått problemer med å følge med etter hvert.
Så inntil videre vil vi nok beholde systemet som det er , men vi noterer oss det bak øret. :)
Takk for forslaget!
Remi
5th September 2004, 20:16
står det feil?:
spesiellele rangeringer:
moderator: vice admiral
team member: rear admiral
Chandler
5th September 2004, 21:11
Det står ikke feil. Har hatt en mini-oppdatering av rangeringene og Moderator og Team Member har byttet plass.
"Rangeringer"-lenken på venstresiden vil alltid være fasit.
Remi
6th September 2004, 16:36
OK 8)
Mazter_Man
7th September 2004, 15:20
Det er kjempe smart! Jeg følte det sånn. Så klart vil jo alle ha høyere rank! I starten postet jeg en hel haug, bare for å få høyrere rank! :P 8)
KUDi
7th September 2004, 16:25
ingen ting er verre enn masse unødvendige posts :P husk det finnes en EDIT knapp ... vær seriøs og
DONT DO SPAM :)
SHR
7th September 2004, 22:13
Ser ikke helt poenget i å ha slike rangeringer.
Jo mer du poster, jo "kulere" blir du?
bj0rn
8th September 2004, 15:31
Jeg mener rankingen kun fører til mer spam! Okei, det sier litt om hvor aktiv en er, men en med 50 innlegg kan være mye mer erfaren og ha mye mer intressant å si enn en med 100 innlegg, der alt er stort sett spam.
Har også registrert at mange lager innlegg for å si ting som "enig" osv, antagelig fordi di vil ha flere innlegg. Har vært borte fra forumet i ca en måned, og nå ser jeg flere brukere som har en god del innlegg, som jeg aldri hadde hørt om før. Påstår ikke at alle disse bare spammer, men vil tro at når du poster så intensivt er det mye bullshit å lese i en del av innleggene, og det på grunn at at de vil opp i rankingsystemet. Jeg forstår jo tankegangen, for det er lettere å bli tatt seriøst når det står 150 innlegg på venstresiden, men vil allikevel påstå at dette er en negativ faktor for forumet.
Mener at rankingsystemet bør fjernes, eller hvertfall det som viser nøyaktig hvor mange innlegg en bruker har.
Kvalitet, framfor kvantitet :D
EDIT: Når jeg skrev dette innlegget for litt siden var det på generelt grunnlag. Nå har jeg imildertid fått et konkret eksempel på dette. En bruker som kaller seg Remi har forpestet store deler av forumet med det jeg vil kalle spam! Er ufattelig vanskelig å lese gjennom temaer når det kommer 3-4 innlegg etter hverandre av samme bruker, og det atpåtil ikke står noe som helst relevant i dem.
Ærlig talt, en som er moderator bør så absolutt vite at det finnes en edit knapp! Og han bør også vite bedre enn å komme med masse innlegg av typen: "kult", "haha", "nå er jeg så sliten, for jeg har skrevet over førti innlegg i dag"... Dette blir patetisk. Ære være den som klarer å skrive 40 innlegg med relevant og intressant tekst. Men i følge min virkelighetoppfattning går dette neppe ann, med mindre en er ekstremt engarsjert og har sterke (og omfattende) meninger på alle områder. Og å påpeke det i tillegg blir så utrolig patetisk, og blotter all tvil om hva brukerens mål med innleggene er.
Er ikke meningen å gå direkte til angrep på personer, det mener jeg ikke er hyggelig, og han er ikke den eneste som holder på slik. Men nå la jeg hvertfall særlig merke til denne brukerens spamming, og lar derfor raseriet mitt gå ut over ham.
Jeg har i lengre tid vært relativt aktiv her på forumet, og skrevet innlegg når jeg har hatt noe å si, som har relevans for andre brukere. Skal ikke påstå at jeg aldri har laget innlegg som er teite og unødvenige, men stort sett har jeg brydd meg lite med rankingen min, og heller prøvd å bidra til et bra forum. Nå i det siste har jeg derimot vært fraværende, interessen for filmskaping har dalt litt, og har også hatt mye annet å tenke på for tiden. Jeg tenkte imidlertid at jeg skulle ta meg litt sammen og prøve å være litt mer aktiv fremover, men det frister lite når det er dette som møter meg. Dette er selvsagt ikke alles feil, det finnes fremdeles mange seriøse brukere der ute, som poster mye intressant. Menmen, nå skal jeg holde kjeft/tastatur(?)
For det er som faren min lærte meg en gang i tida:
"Har du kje nåke vetigt å sei, så e d bedre å holda kjeft!!!"
KUDi
8th September 2004, 16:36
bj0rn har virkelig et poeng, men jeg synes fortsatt ikke det er lurt å kutte ut rankingen, et ranking system er noe de aller fleste forum har, og jeg personlig synes dette er en bra ting, fordi det kan gi folk en viss peke pinn på hvor aktive forskjellige andre er. Jeg tror også forumet ville blitt kjedeligere om man fjernet rank systemet.
Men jeg er selvfølgelig enig med at folk som har mange posts ikke er eksperter, men aktive gjerne litt VEL aktive.
når man har 40 posts på en dag, har man et behov for å stige på rank stigen, jeg vet vi har hatt mange slike tilfeller, der personer poster kun for å få poeng, og dette er selvsagt irriterende, men jeg tror ikke problemet ligger i rank systemet.
Kanskje man burde få opprettet litt klarere retnings linjer, noen enkle regler for oppførsel på forum,
bruk EDIT knappen om du kan,
ikke skriv om noe du ikke vet noe om
eller noe i den duren.
Dette tror jeg folk ville respektert :)
Tom
8th September 2004, 18:54
Veldig bra at dette blir tatt opp, og er sikker på at de som føler seg berørt gjør noe med adferden sin etter denne debatten.
Håper også at de som er moderatorer tar tak i dette (og seg selv), og rydder opp der det blir for ekstremt (kopierer post innholdet, sletter posten, og limer innholdet inn i en tidl. post for så å sende en PM for å fortelle brukeren hva "edit" knappen kan benyttes til).
Tom.
bj0rn
8th September 2004, 22:18
bj0rn har virkelig et poeng, men jeg synes fortsatt ikke det er lurt å kutte ut rankingen, et ranking system er noe de aller fleste forum har, og jeg personlig synes dette er en bra ting, fordi det kan gi folk en viss peke pinn på hvor aktive forskjellige andre er. Jeg tror også forumet ville blitt kjedeligere om man fjernet rank systemet.
Joda, jeg ser så absolut poenget ditt også, og mener at rankinggreiene i Utgangspunktet er en fin ting. Ser gjerne at det beholdes, men dersom vi ikke får bukt med spammingen, ser jeg desverre ikke noen annen utvei.
Men hva med å fjerne "antall innlegg" greiene, som viser nøyaktig hvor mange innlegg en har. En bør kunne trykke på en bruker og finne ut antall innlegg inne på profilen, men det trenger ikke stå på skjermen når en sitter å leser gjennom et tema. Dersom en bare har rankingen, sier det allikvel litt om hvilket "nivå" brukeren ligger på. Og jeg tror dette kunne bidratt til å roe ned brukere som er litt for trigger-happy på innleggsknappen. Det blir liksom ikke så big deal å få et innlegg til, så da venter en kanskje til en faktisk har noe på hjertet.
Men dette er bare forslag fra min side, nå får vi håpe folk har blitt litt mer beviste som følge av denne debatten, og så får vi se om det har noen effekt. Dersom spammingen roer seg, er det selvsagt ikke nødvendig å sette i gang noen tiltak, men det får tiden vise.
Tom
8th September 2004, 23:20
Godt forslag, Bj0rn.
Skal ta det opp med Chandler, som er eksperten på området.
Synes faktisk det hele hadde blitt mer "profft" med ranking, uten at antall poster står.
Selve rankingsystemet kunne kanskje vært litt sensurert også, slik at det ikke stod hvor mange poster man trengte for å oppnå en viss status...
audun1
9th September 2004, 10:10
Jeg er enig de med at rangering er bra.
men jeg synes ikke det burde gå på poster for det kan komme mye søppelpost.
det skulle vært rangering etter gode innlegg.
viss vi får med oss flere folk kan vi jo opprette en gruppe som heter rangerings gruppen eller noe sånt. samme som vi har moderator, administrator, osv.
audun1
9th September 2004, 19:48
Det er vel ikke mulig å opprette grupper som vi plasserer folk i etter hvor godt de hjelper eller spør seriøse spørsmål. som vi nå har administrator, moderator osv. kan vi opprette et hjelpe team som noe aktive kan være med i. jeg hjelper gjerne med sånt men det må nok være litt mer gjennomtenkt.
tror muligens det kunne vært litt greit jeg
Edit:
jeg har vis lagt ut idèn min 2 ganger nå. det var overhode ikke meningen har tenkt mye på dette tror det er grunnen. men jeg trenger ikke tenke på rangering jeg går verken opp eller ned.
Remi
9th September 2004, 19:53
ser egentlig ikke problemet i ranking og slikt, jeg ønsker egentlig å beholde alt som det er 8)
søppelpost? der kommer moderatoren inn i bilde (vertfall litt)
audun1
9th September 2004, 21:02
er egentlig enig med Remi.
er det noen som skriver mye bare for å få høyere rank kan en av moderatorne eller administratorne si fra til personen. eventuelt slette unødvendige topic for å holde litt system.
bj0rn
12th September 2004, 09:34
Jeg må si meg uenige med dere her, audun1 og remi. Såklart moderatorene kan fixe opp dersom noen kommer med søppelposter, men det er ikke bare der det ligger. Mener vi kunne unngått en del unødvendige innlegg, som ikke nødvendigvis er spam, men som rett og slett bare er unødvendige kommentarer.
For å gjenta meg selv: Kvalitet foran kvantitet.
Har dere diskutert dette noe videre i ledelsen? Hold oss oppdatert, på hva dere evt kommer fram til...
Tom
12th September 2004, 11:58
Dette blir nå diskutert i ledelsen.
Tror forslaget ditt går igjennom, Bj0rn.
Noen vil også oppleve å få litt lavere rank etter omgjøringen..
Håper man klarer å leve litt med det 8)
Tom.
Remi
12th September 2004, 12:06
så synd :(
Chandler
13th September 2004, 19:00
Fiksene som ble tatt opp i denne tråden er nå lagt inn. Den aller første posten min med antall poster som trengs for rangeringene er nå håpløst utdatert men blir værende for arkivets skyld :)
Remi
14th September 2004, 15:36
jaja...
audun1
14th September 2004, 19:35
jeg må vel bare si en ting "WOW" jeg lurte bare på hva dere gjør nå med rangeringen
Chandler
14th September 2004, 19:51
Rangeringen blir værende men slik at ingen vet hvor mange poster som trengs for å bli oppgradert.
audun1
14th September 2004, 20:20
den var ikke dom. men postene spiller egentlig inn bare vi ikke ser hvor mange eller hvor mange vi har postet
Melwasul
2nd October 2004, 18:38
Bytt navn på rankene?
Vil heller at rankene skal hete noe innenfor film :P
Som noen har nevnt her tidligere, noe om Kameramann, Assisent, Regissør, osv...
Her høres det bare ut som vi er i militæret
Mazter_Man
2nd October 2004, 18:52
Ganske enig der ja.... Ville vært bedre med rank innen kategorien "film".
kjetilr
3rd October 2004, 00:09
Det er faktisk gradene fra Star Trek, så de er filmrelaterte...
Melwasul
3rd October 2004, 00:47
Det er faktisk gradene fra Star Trek, så de er filmrelaterte...
Men vi skaper film, vi reiser ikke rundt galaksen og kommanderer hva folk skal gjøre for å holde skipet trygt.
Og det med regissør, kameramann, assistent og slik - høres mer ut som vi er med i et eller annet filmselskap og lage film. Er det ikke hva forumen er for? ;)
Det er min mening det, hehe
kjetilr
3rd October 2004, 00:53
Og det skal du få lov til å mene :wink:
Jeg har lagt opp en avstemming om dette på
http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=645#4602
for å sjekke hvor mange som ønsker å bytte ut titlene.
Det er fælt at det skal bli så mye oppstyr som det har blitt over en så liten filleting (ikke rart det er krig her i verden), men vi som står bak Norsk Amatørfilmforum ønsker å etterkomme brukernes ønsker så langt det er mulig.
Ustabil-Kim
3rd October 2004, 02:20
syns det hadde hvert fint med en filmrull isteden for de andre greiene som viser hvor høyt rangert du er jeg... fler frames jo høyere rangers, hvis noen skjønte det? =P
Melwasul
3rd October 2004, 10:08
Det er fælt at det skal bli så mye oppstyr som det har blitt over en så liten filleting (ikke rart det er krig her i verden), men vi som står bak Norsk Amatørfilmforum ønsker å etterkomme brukernes ønsker så langt det er mulig.
Det er jo sant det - menneske er aldri fornøyde, hehe
kjetilr
10th October 2004, 13:17
Vi fikk inn to bidrag i anledning "Prosjekt nye rangeringer".
Etter diskusjon blant admin'ene har vi kommet frem til at vi ikke vil bruke noen av dem.
Ergo så beholder vi rangeringssystemet som det er, men takk for interessen og bidragene.
Remi
10th October 2004, 13:35
*klapp klapp* :D
HenrikSolberg
26th November 2004, 09:06
Jeg har en ide til rangeringsproblemet. Dere kan beholde de vanlige rangeringene opp til et visst punkt (vil ikke avgjøre hvilket punkt, men lavere enn commander lissom). Så når en blir f.eks. Lieutenant så er det ikke mulig å få noen høyere status uten videre. Eneste måten å få høyere status da er ved at moderator, eier av forumet eller lignenede utnevner brukeren til først Lieutenant Commander, deretter Commander, Captain og til slut Commodore. Det er pr. i dag 17 som er Lieutenant.
Dette vil føre til at jeg og noen andre blir "degradert" til Lieutenant, men det ser jeg ikke noe problem i.
Hvis dette går igjennom blir det 17+4+5=26 som blir Lieutenant!
Dere som driver denne siden har vel et visst overblikk over hvem som poster mye informativt og bra, og kan utnevne disse til høyere grader dersom dere mener de fortjener det.
På den måten kan man også beholde visningen av antall post, uten at dette kan "utnyttes" i samme grad som før! Samtidig får nye brukere en god ide om hvem som er erfarne, og det blir også gjevt å poste informative poster!
God ide? Eller? :?:
kjetilr
26th November 2004, 10:30
Heisann
Idéen er god, men vi har bestemt oss for å beholde det som det er inntil videre. Men forslaget er notert og vi tar det opp til vurdering hvis vi skal endre på det.
stelvis
26th November 2004, 14:47
Jeg kan egentlig ikke skjønne hvorfor såkalt "spam" er et stort problem? Jeg har værtfall ikke merket noe til det her. Men har vært inne på forum hvor man quoter tre fire ganger (dvs. tre-fire ruter) inni hverandre for å si enig. Men her? Syns dette er et kjempeforum :D Og hvis noen vil stige i ranking så er jo det demmes "problem" (til en viss grad selvsagt), dette er jo tross alt et "ressursforum", vi skal være venner og hjelpe hverandre... :)
Peace
bj0rn
27th November 2004, 01:15
Nei, jeg mener det ikke er noe særlig problem med spam på dette forumet. Vi hadde en periode tidligere i høst der dette var veldig ille, og det ble tatt opp. Etter det synes jeg det har kommet seg veldig. Selvsagt forekommer det noen poster bullshit og unødvendige poster innimellom, men litt må man forvente og tåle, til og med jeg :D
Tror mye av grunnen til at vi har fått bukt med spamming og statusjaget er fjerningen av antall poster, så synes så absolut at ting bør beholdes slik de er nå.
HenrikSolberg
9th December 2004, 11:53
Rangeringen blir værende men slik at ingen vet hvor mange poster som trengs for å bli oppgradert.
Hehe! Fant akkurat ut at det jo er akkurat de samme rangeringene og "kravene" som det er på en annen side jeg jevnlig er inne på! Skal ikke fortelle det jeg, men det stammer nok fra den siden ja! hehe!
Kenny Wang
25th January 2005, 17:56
Her er det alt for mange replies til at jeg gidderå pløye gjennom dem, men jeg synes at navnene på de forskjellige rangereringene er vedlig tåpelige, de ligner jo ikke på noe. Det kan minne om sjøforsvarets distinksjoner, men stemmer på langt nær med de. Hva med å faktisk bruke de samme som de bruker. Eller å bruker Hærens inndeling (som jeg mener er den beste.)
Hæren er som følger
Menig (ingenting)
(Visekorporal - (1 strek))
Korporal (2 streker)
Sersjant (3 streker)
-
Fenrik (1 stjerne)
Løytnant (2 stjerner)
Kaptein (3 stjerner)
-
Major ("skispor" og 1 stjerne)
Oberstløytnant (skispor og 2 stjerner)
Oberst (skispor og tre stjerner)
-
Brigadér (en gullstjerne)
Generalmajor (2 gullstjerner)
Generalløytnant (3 gullstjerner)
General (4 gullstjerner)
-
Og så har vi
Konge (også 4 gullstjerner)
En ting til: Er det slik at man får poeng for å stemme på filmer, eller å kommentere filmer som folk har lagt ut - det bør det i alle fall være. Det er viktig hvis det skal være rangeringer på filmene på siden, at mange stemmer, og det er sikkert fler som gjør det hvis de får poeng for det.
Ellers, når det kommer til Rangeringsdistinksjonene, så kanskje man kunne dele opp slik man gjør i filmverden - til en viss grad.
Feks
Gaffer
Best Boy
2nd assistant Director
Cinematographer
Director
osv
eller noe i den dur, med mange fler titler selvsagt. Der kanskje executive producer er admin, og regissør er høyeste for medlemmer - bare et forslag.
viciousvideos
25th January 2005, 18:05
Drit i rangeringer. Hva er poenget med dem da? blir man bedre med film da liksom?
agep
25th January 2005, 18:09
Tror nok poenget med dem er at de skal fungere som en slags motivasjonsfaktor til å være mer aktiv i forumet (uten å spamme).. Men de lærde strides vel i hvorvidt de fungerer.. Synes egentlig de er litt gøy jeg.
viciousvideos
25th January 2005, 23:08
Ja. Funker de virkelig så bra da? For min del bryr jeg meg ikke om hvilken "grad" jeg er. Antall poster kan vise, men sånn rangeringer.. hm..ja.
Er disse tallene riktige?? jeg ble Lieutenant et par poster før jeg skulle?
jasonX
9th July 2005, 00:28
jeg tror det har blitt endret på så man ikke veit hvor mange poster man må ha for å ha en viss rangering. dette er for å hindre spam.
mrbull
31st July 2005, 15:31
Ang. dette temaet...
Det går ikke an å gjøre slik at folk som leser inleggene dine kan sette "karakter" på innlegget da, så får en en gjennomsnittskarakter som står, istedet for et tall på hvor mange poster en har sent. Dette vil jo føre til at folk vil ha god karakter.
Men selvfølgelig kan dette misbrukes da, men håper ikke skjer.
Da vil de som bare ødelegger, enten skjerpe seg, eller forlate forumet, samtidig som de med gode innlegg får god ros for det! :D
Bare en tanke :)
ToTax
31st July 2005, 16:20
Jeg er ganske enig med at gode innlegg burde roses.
Men hva er vitsen med ranking system?
Det blir ganske mye spam.
Eg personlig synts d føre til at eg spame litt. ( Men det er vel litt slikt.)
Det er alltid kjekt å være aktiv.
(Snakkis ska på viking kamp.)
HenrikSolberg
31st July 2005, 16:26
Ganske off-topic, men dere taper mot oss i dag!
jasonX
31st July 2005, 16:32
Ganske off-topic, men dere taper mot oss i dag!
hahahaha :lol:
Toby
21st August 2006, 14:29
Spesielle rangeringer
Rear Admiral
Team Member
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-00.gif
Vice Admiral
Moderator
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-000.gif
Admiral
Administrator
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-0000.gif
Fleet Admiral
Proprietor
http://www.norskfilmforum.com/modules/Forums/images/ranks/HIGH-00000.gif
Rangeringene er listet opp med forbehold om endringer.
Ville bare gjøre oppmerksom på at Rear admiral (Kontra admiral) egentlig er høyere enn Fleet admiral (Flåte admiral.) Regner med at disse gradene er tatt fra marinen, derfor sier jeg dette: Fleet admiral gir ordrer ute i felten og er den høyeste der, mens rear admiral (som nesten bare sitter på kontoret på basen) er den aller høyeste graden, iogmed det at han kan gi kontra ordrer som overstyrer Fleet admiralens ordrer.
Det kan være jeg tar feil, men jeg tror det er slik, er bare ment som konstruktiv kritikk
Toby
21st August 2006, 14:33
forsten, kom på dette nå: Jeg tror det er noe feil, for jeg er bare Ensign, ikke Lieutenant som jeg skulle ha vært etter å ha postet 35 poster slik som jeg har
MacGuffin
21st August 2006, 15:18
jeg tror det har blitt endret på så man ikke veit hvor mange poster man må ha for å ha en viss rangering. dette er for å hindre spam.
Derfor er det ikke sikkert du er Lieutenant etter 35 poster.
Toby
21st August 2006, 16:29
Derfor er det ikke sikkert du er Lieutenant etter 35 poster.
åå, greit, skjønner det nå :wink:
StianH
21st August 2006, 18:42
Selv kan jeg sverge på å ha blitt degradert fra Commander til Lieutnant Commander. :?: :)
Aamli
30th August 2006, 17:52
Antall posteringer passer ikke med hvilken rank man har.
Feks jeg er fremdeles cadet III selv om jeg har 9- 10 posteringer.
Det er ikke så nøye da, bare lurer på om det er noe feil?
incanus
30th August 2006, 17:58
Dei har sikkert berre auka på krava litt, ettersom folk stadig lager fleire innlegg.
Chandler
30th August 2006, 18:32
Stemmer. I tillegg står det i den første posten "Med forbehold om endringer".
Toby
30th August 2006, 18:54
Ville bare gjøre oppmerksom på at Rear admiral (Kontra admiral) egentlig er høyere enn Fleet admiral (Flåte admiral.) Regner med at disse gradene er tatt fra marinen, derfor sier jeg dette: Fleet admiral gir ordrer ute i felten og er den høyeste der, mens rear admiral (som nesten bare sitter på kontoret på basen) er den aller høyeste graden, iogmed det at han kan gi kontra ordrer som overstyrer Fleet admiralens ordrer.
Det kan være jeg tar feil, men jeg tror det er slik, er bare ment som konstruktiv kritikk
Ingen som har en komentar til dette?
Chandler
30th August 2006, 21:24
Regner med at disse gradene er tatt fra marinen
For de som er kjent innen sci-fi-verdenen vil de se at dette er fra Star Trek-universet, og i det universet er Rear Admiral lavere enn Fleet Admiral.
Toby
31st August 2006, 07:29
Ok, sorry :oops:
fukas
31st August 2006, 11:42
Jeg er bare Ensign, har ikke startet så mange emner, men har vært med på å hjelpe mange på forumet. Er det slik at det bare er post'inger som teller i rankingen?
Vanskelig tema, men dere kan godt fjerne antallet poster, glimrende. Skjønner ikke hva folk synes er så fett med en ranking som de har "lurt" til seg. Det blir for useriøst
fanzycameraman
28th April 2009, 22:07
den er ikke riktig lenger. jeg er bare luteniant(huff XD skrevet feil) har 90 post nå.
kan noen oppdatere denne rankingen?
oletheking
28th April 2009, 22:36
Ingen bryr seg om ranking systemet, det er bare hvis en person er citizen så er h*n ny på forumet.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.