PDA

Vis full versjon : Den originale Star Wars trilogien endelig på DVD

Chandler
10th February 2004, 22:26
Dette er en nyhet vi har ventet på lenge. Endelig er det offisielt at Star Wars episode 4-6 kommer på DVD:

Nyheten hos StarWars.com (http://www.starwars.com/episode-iv/news/2004/02/news20040210.html)

:D

kjetilr
11th February 2004, 17:59
Og det ble STOR glede i landsbyen, eh, jeg mener spaceport'en.

Rocambole
12th February 2004, 16:36
Om det virkelig er den originale trilogien er kanskje en smule tvilsomt. Det er vel snarere spesialutgaven - og forhåpentlig ikke en splitter ny spesialutgave (som enkelte rykter sier) som skal gjøre de originale filmene mest mulig lik episode 1-3.

JAG
12th February 2004, 22:36
Det er ikke de originale, det er sikkert. Jeg har hørt at det er de 'gamle' spesialutgavene.

Per Eivind

kjetilr
13th February 2004, 23:44
Hvor har du hørt om den 'splitter, nye spesialutgaven', Rocambole? Jeg sjekket litt rundt og kan ikke finne noen ting, verken rykter eller hint, om denne. :?

Sannsynligheten er nok stor for at det derfor er 'spesialutgaven' av de gamle filmene - altså de versjonene som gikk på NRK for noen uker siden, og som ble vist i Oslo Spektrum da de kom for noen år siden. (Herregud, jeg begynner å bli gammel...)

Dette også fordi George Lucas selv har sagt at det er slik han egentlig ville ha filmene og at originalfilmene ble som de ble pga budsjettene og teknikken som var til rådighet.

Men... det som er ganske interessant er den 4. DVD'n som følger med DVD-boksen. Følgende står på starwars.com :

Star Wars Episode IV: A New Hope, Episode V: The Empire Strikes Back and Episode VI: Return of the Jedi will be available in a four-disc set that includes a bonus disc filled with all-new special features -- including the most comprehensive feature-length documentary ever produced about the Star Wars saga and never-before-seen footage from the making of all three films.

Gleder meg sinnsykt i hvertfall.

Og hvis du skulle ha dokumentasjon på 'en splitter ny spesialutgave (som enkelte rykter sier)' , Rocambole så post linkene i denne tråden. Som ihuga SW-fan vil jeg uansett vil gjerne vite hvor du har hørt/lest/funnet dem.

Kjetilr liker ikke spredning av usanne rykter. :evil:

Men det som hadde vært artig om de hadde tatt med er scenene som skulle vært før starten på episode IV, hvor Luke prater med Biggs på Toshi station på Tatooine, og Biggs sier han skal reise fra Tatooine.(Husker ikke helt om han sier han skal prøve å finne Opprørsalliansen eller om han skal dra til Akademiet). Av en eller annen merkelig grunn er ikke det tatt med på spesialutgaven heller, men det er i både et ur-gammelt tegneserie blad fra 1979 jeg har samt i ei bok. Snåle greier. Ser det ligger en tråd om dette på starwars.com også så det er ikke jeg som har drømt det/funnet på det.

Rocambole
14th February 2004, 08:41
Og hvis du skulle ha dokumentasjon på 'en splitter ny spesialutgave (som enkelte rykter sier)' , Rocambole så post linkene i denne tråden. Som ihuga SW-fan vil jeg uansett vil gjerne vite hvor du har hørt/lest/funnet dem.
Jeg er ikke fullt så ihuga SW-fan som deg og har dessverre ikke lagret noen link, og en del av jobben min er å skumme gjennom hundrevis av nettsider daglig, så det kan ta litt tid å finne den igjen, siden det er minst tre-fire måneder siden jeg leste det. Iallfall: Et eller annet sted leste jeg at man skulle modifisere DVD-utgavene, bl.a. i episode VI der hvor Darth Vader er i ferd med å dø og man ser ansiktet hans for første gang, skulle man bytte ut skuespilleren for at han skulle ligne mer på ham som spiller Darth i episode III.

Jeg skal lete litt og se om jeg finner det igjen. Jeg liker selvsagt heller ikke spredning av usanne rykter, og har heller ikke gjort annet enn å spørre om ryktene jeg har hørt, stemmer.

Rocambole
14th February 2004, 08:53
Etter et kjapt søk i Google fant jeg et nettsted med det tillitvekkende navnet The Rumour Mill, hvor det bl.a. står:

Lucas has repeatedly said not to expect the original versions of the films on DVD, so we're betting on the much-rumored "Archive Editions", which would basically be the Special Editions released in the 1990s, only with further tweaks, changes, enhancements and additions to bring them more into line with the new prequels. Still, the list of specific changes that's been circulating around the Net for a few months reads more like a fanboy wishlist, so it should probably be considered dubious at best.

http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html

kjetilr
15th February 2004, 13:06
Takker og bukker. Alltid greit å sjekke ut sånt.

Selv om jeg veldig gjerne skulle sett en slik versjon, tror jeg ikke det vil bli noe av. :( Det står i hvertfall ikke noe om dette på starwars.com.

Chandler
15th February 2004, 17:08
Jeg kan ikke få lagt nok trykk på denne setningen i artiklen fra TheDigitalBits:

Still, the list of specific changes that's been circulating around the Net for a few months reads more like a fanboy wishlist, so it should probably be considered dubious at best.

Det er denne følelsen jeg sitter med når folk begynner å prate om en Special Special Edition / Ultimate Edition / Archival Edition / [Finn på flere selv]... Tvilsomt.
Utgaven som kommer på DVD til høsten er jeg ganske sikker på er den helt normale Special Edition fra '97. Kommer OOT (Original Original Trilogy (som den heter i Star Wars kretsene)) tviler jeg faktisk på kommer i det hele tatt, selv om jeg gjerne skulle hatt de også.
Til George Lucas som er en slik pioneer innen det digitale mediet:
Har du ikke hørt om seamless branching!?

OleM
16th February 2004, 18:08
Selv om jeg veldig gjerne skulle sett en slik versjon, tror jeg ikke det vil bli noe av. Det står i hvertfall ikke noe om dette på starwars.com.

Vel, jeg tror nå at, bare fordi det ikke står midt på sida, rett på indeksen, øverst i nyhets-seksjonen eller hva enn, at du uansett ikke fant det på sida, betyr jo ikke at det ikke kommer en slik versjon? For det første, ligger den nyheten nok i arkivet, og hvorfor? Fordi det ikke skader å lete litt skjønner du, vennen min. Den kommer nok den, selv om atteh di ikke bare skriker ut om det. Mulig de driver med hemmelighets-kremmeri som bare de få innvide har funnet ut, og som nærmest ingen venter seg...overraskelses-DVD! Pa-pow...vent og se..vent og se, sier jeg...

kjetilr
17th February 2004, 07:20
Greit det, Ole-pus 8)

Jeg vil ikke akkurat kalle å tråle arkivet for ikke å lete men,men. Det er vel et definisjonsspørsmål.

Og tro meg - jeg hadde blitt såååå glad hvis det virkelig hadde kommet en psykoultimat über-versjon av SW på DVD. :D

OleM
18th February 2004, 19:16
Tenke seg til DETH!, Å kalle MEG, den store og høyvelbårne Ole med M'en, for en Ole-pus! NÅH! Det får være grenser! Loven og person-angrep, paragraf 1$, 2, og 3! HYL! SKRIK! Jeg er ingen...KOSE-PUS! *rive seg løs og klore...* jeg er en villkatt, en gaupe, DØ!

kremt..host..
:wink:

Vel, uansett - Så du vil IKKE akkurat kalle å tråle akrivet for IKKE å lete? Det er riktig, for det er slik man leter..men hvordan beviser man at DU har saumfaret arkivene? Jeg skrever vannmerket screenshots som bevis! Men men, som du så fint kaller det - Det er vel ett definasjonssvar.

Så gjerne for meg, jeg tror deg ikke; Du ville blitt riv rav ruskende, vill, gal og begeistret for en eventuell psykopatisk ultimatum uber-versjon av StarWars på DVD. Er jeg korrekt?
...kjetil R-pus...hahahahagh :P

kjetilr
19th February 2004, 08:18
Hirr,hirr

Stemmer. He,he.
Uansett blir det ufattelig gøy samme hvilke versjoner som kommer på DVD.

Cheers!
-Kjetil