PDA

Vis full versjon : pinnacle

janus
24th March 2004, 18:34
er det noe sted på nettet jeg kan få tak i en oppgradering fra edition 4.5 til pinnacle edition 5?
:?:

kjetilr
24th March 2004, 20:11
Har du sett på Pinnacles sider? Mulig de har noe der.

Mulig at jeg også er heeeelt på bærtur, men er ikke 5'ern en urgammel versjon?

janus
25th March 2004, 17:28
mulig. jeg har ihvertfall edition 4.5.

kjetilr
26th March 2004, 10:08
Hmm. *tenker* Har 4.5 støtte for digital redigering? Jeg mener jeg hadde versjon 5 for mange år siden og det var analogt.

Men... som sagt... kan hende jeg er helt på bærtur- :oops:

KUDi
26th March 2004, 12:47
studio 8 er noe av det nyeste og 5 begynner å bli en stund siden
sjekk ut denne linken og se hva du kan finne :-)

http://www.pinnaclesys.com/wwwmenu.asp?Langue_ID=2

janus
26th March 2004, 16:20
du mener sikkert studio. jeg mener edition. den har ikke kommet så langt som til 8 :D

KUDi
27th March 2004, 14:16
ja.... selvfølgelig.... :oops: men du finner sikkert noe på pinnaclesys uansett :)

Pacific_Leon
8th June 2004, 10:54
pinnacle studio 9 er det mest ultra maximus for hjemmevideo redigering for amatører these days..

sålenge du ikke trenger flere videospor eller lydspor eller tenker på å lage avenserte visuelle effekter..da tror eg adobe premiere pro og after effects 5.5 er "hakket" bedre :D

Thomas
8th June 2004, 14:07
prøv å sett deg inn i adobe premier, i stedet for å redigere med pinnacle. Mye mer muligheter i adobe!

Haakon
8th June 2004, 16:14
I og med at Janus skriver Edition 4.5 så må vi nesten regne med at det er Edition og ikke studio han mener. 5.0 er ingen urgammel versjon, men heller ikke den nyeste [Pinnacle liquid Edition 5.5].
Info finner du nok på www.pinnaclesys.com eller www.multimediaexpress.no.

Thomas: Spørs vel om det er riktig det du sier at Adobe Premiere har så mange flere muligheter enn Pinnacle. Tror både Adobe Premiere og Liquid Edition har sine gode og dårlige sider. Selv foretrekker jeg Liquid Edition. Veldig stabilt program med mange fikse funksjoner.

Thomas
8th June 2004, 16:51
jeg tror pinnacle egner seg best til familiefilmer og enkle filmer, som en musikkvideo eller noe sånt.

Extreme_Studios
8th June 2004, 23:14
Altså, en sikkelig musikk video.. da trenger du Adobe Premiere!

Jeg var en fast bruker av Pinnacle Studio Dv 8, trengte ikke noe bedre!
Men da var jeg ikke klar over hvor bra egentlig Premiere er!!

Flere muligheter?
Maaaaange flere muligheter i Premiere!

Jeg syns egentlig synd på folk med Studio Dv nå! Jeg er klar over at Premiere koster flesk, jeg låner da programmet av en venn!
( En serial osv.. helt lovelig)

Off Off, Pinnacle.. Off Off :roll:

Som jeg har sagt en del ganger nå!

- Før var det programmet som satte grenser (P9), nå er det fantasien som setter dem. (AP)

Extreme_Studios
8th June 2004, 23:22
jeg tror pinnacle egner seg best til familiefilmer og enkle filmer, som en musikkvideo eller noe sånt.

Selv om Pinnacle er så helt utrolig lett å lære, så betyr ikke det at det egner seg til de enkleste filmene!

Enkle filmer, kan bli spennende filmer i Premiere! Legg på litt spennende effekter, så er alt i box! 8)

( By the way! For noen dager siden hadde jeg et prosjekt, om Ledaal i Stavanger. Jeg og noen på gruppa var ute og filmet! Men så skjedde det, kassetten ble ødelagt! Alt vi hadde filmet gikk rett i dass! ( og vi hadde kun 1 dag igjen! )

Så.. Jeg måtte bruke to bilder, og en del tekst!
Legg på litt effekter, få det til å se bra ut, få tak i bra musikk fra Edgen, og vips.. 6er på film i box! :wink: )

Men tilbake..

Personlig lager jeg familie filmer, enkle filmer, ALLE filmer i Premiere!
For å si det sånn.. Har du en Mercedes, kjører du ikke Golfen....)

Haakon
8th June 2004, 23:23
Må minne deg på at pinnacle har en rekke produkter for redigering. Blandt dem Studio (for ordens skyld hadde det vært greit om dere hadde skrevet Pinnacle Studio når dere snakker om dette programmet.) Studio er et svært enkelt program, men veldig greit for nybegynnere og de som kun skal lage enkle familiefilmer.

Liquid Edition er blandt de mer avanserte programmene til Pinnacle. Funksjonsmessig ligger dette programmet nogenlude likt med Adobe Premiere. Enkelte, bla. meg selv vil si at Liquid Edition er et bedre program med tanke på brukervennlighet og funksjoner.

Haakon
8th June 2004, 23:31
Må få lov til å si at denne diskusjonen har et problem. Folk har ikke lest subjectet godt nok og diskuterer derfor galt program. Er ikke Studio det er snakk om, det er Edition!

clarion
31st August 2004, 14:13
Hei, slenger mek likegodt utpå ... ;)

Jeg har Pinnacle Liquid Edition Pro (M/Breakoutboks) , og synest dette er det beste 8). Grensesnittet er genialt, redigeringen likeså, samt filtere som du bare finner på mye mye dyrere løsninger. Samt at LE har markedes raskeste reendring ;)

Pinnacle har jo også kjøpt Steinberg (De som lager Cubase, som mer eller mindre er standard på lyd-redigering), og regner med at v6.0 inneholder noen spennende nyheter der.

Pinnacle er jo store på løsninger til proffe studioer og LE (Silver) er jo en nedskalert versjon av blue, chrome etc. Dissa gutta leverer "det e no heilt sikker" ;)

For pinnacle frelste har jeg laget DENNA OUTROEN (www.vivi.no/pclenew.wmv) full download her (http://www.vivi.no/pclePAL.zip) (ps 100Mb)

MVH
Tor-Bjarne