Vis full versjon : Ego trip BURDE vunnet amandus
KUDi
8th April 2004, 21:32
synes egotrip var bedre enn den andre filmen så vant drama kategorien på amandus...
men d e jo min meining då...
GO EGOTRIP!!
GO Anarchy Films !!!
Extreme_Studios
11th April 2004, 22:12
DIN MENING?
Herregud da mann! Jeg har ALDRI sett noe så bra som dette her i en amatør film! Eller, det blir.. rett og slett dumt å kalle den amatør film!
Stå på gutter/jenter! Dette har var NYDELIG!
KUDi
12th April 2004, 10:58
JA !!! eg seie jo at an va bra men allikevel vant an ikkje! ke du klage ette..
Extreme_Studios
12th April 2004, 13:13
" D va liksom ironi då.. men tror isje du fatta d.. "
Uansett, kjempe bra film! 8)
KUDi
12th April 2004, 17:43
jaja :)
er best og burde vunnet :D
Hanasand
15th April 2004, 14:14
Hyggelige ord :)
Men Oskar var da bra den også, er selvfølgelig litt bittert men hvis vi skulle tape for noen så er jeg glad det ble den...
Det som dog var litt rart var dette:
Vi fikk en telefon fra Amandus/NRK på tirsdagen (showet var på onsdagen) angående noe musikk rettigheter e-mail som vi visstnok burde lese a.s.a.p. Nå hadde det seg sånn at vi var bortreist på festivalen og derfor ikke hadde mulighet til å lese denne mailen de pratet om og trodde musikk rettighetene våre var ordnet for lenge siden i og med at vi ordnet dette for lenge siden. Vi gikk på showet, Oskar vant og ferdig var den saken. Så når vi kommer hjem og leser e-mailen (ulovlig sent ute, men men) får vi se at det står at filmen vår ikke vil kunne bli vist på TV om vi ikke svarer på den mailen med noe rettighetsgreier samme kveld (noe vi ikke rakk). Det som da forundrer meg er hvorfor de trengte å vite dette, da vinneren angivelig skal være kåret en god stund i forveien og det kun er den som blir vist i full lengde på TV'en og derfor altså trenger rettighetsklarering. Jeg tror ikke at det jeg sikter til har skjedd, det ville bare vært utrolig leit om det faktisk var slik! Særlig siden rettighetene var helt i orden. Lurer på hvorfor disse rettighetene betydde noe ettersom det allerede var avgjort at vi ikke kom til å vinne?... Det er jo selvfølgelig også en mulighet at det trengs rettigheter for å vise den 10 sekunders sekvensen under nominasjons-opplesningen, men hele filmen ble da vist forann en fullsatt kinosal og da har man vel allerede tråkket i salaten om man slet med rettighetene til musikken... weird! :D
KUDi
15th April 2004, 21:29
så ble den vel vist på tv vest og då, men dokke hadde kanskje rettighetane i orden me di?
OleM
25th April 2004, 21:10
....det er bedre å komme med egen musikk :mrgreen:
Thomas
9th June 2004, 09:41
Den beste "amatør"filmen jeg har sett.
Hvordan fikk dere så bra bilde i mørket?
Hanasand
23rd June 2004, 14:36
Til utendørs-opptakene på kveld og nattestid brukte vi et 2,5kW aggregat og lys-satte med stort sett 3x 800watt lamper. Skulle gjerne hatt enda mer lys og hatt mulighet til å lyse opp bakgrunnen enda mer, men med et budsjett på 1000kr så strakk det liksom ikke helt til :D
GeEzah
23rd June 2004, 15:37
hvor fikk dere lånt slike lys til under 1000 lappen?
Hanasand
27th June 2004, 16:04
Skolen... Har sine fordeler å gå på MK 8)
andy
27th June 2004, 20:22
tyn at MK linja kom 1 år etter at jeg begynte på vgs! :evil:
Benjamin
4th September 2004, 23:55
Hvilket program brukte dere til å lage spesial effektene i "Ego Trip"
Den scenen hvor du filmer han som spretter en flaske i huset før du zoomer ut av huset igjen, lurer jeg virkelig på hvordan du klarte det?
Hanasand
5th September 2004, 18:34
Jeg gjorde de fleste effektene i After Effects
med forskjellige plugins fra Trapcode..
Angående shottet du refererer til er det ikke
noe vfx inne i bildet, sett bortifra litt
software-steadying..
Rocambole
5th September 2004, 18:36
Vi får forhåpentlig se dette mesterverket på Amatørfilmfestivalen i Oslo i november?
Hanasand
8th September 2004, 23:22
Har nok ikke sendt inn noe dit,
ikke helt klar over festivalen i
det hele tatt faktisk :lol:
Du har ikke noe mer info, webside,
påmeldingsskjema e.l?
Thanks..
Rocambole
8th September 2004, 23:30
Du følger åpenbart ikke så mye med på forumet her, hvor Amatørfilmfestivalen er omtalt med jevne mellomrom i det siste. Uansett er det nå for sent å melde seg på. Det kom visstnok inn i overkant av 70 filmer til hovedkonkurransen i år. I tillegg kommer minuttfilmene som har påmeldingsfrist 12. november (under selve festivalen).
http://www.oslokameraklubb.no/festival/
Festivalen finner sted 12.-13. november i Kommunenes Hus, Oslo, og beste film vinner et videokamera fra JVC i prisklassen omkring 13-15 tusen.
idelusion
30th September 2004, 21:19
Ego Trip var bra den (foldet hendene mine og ba om noe annet da jeg fikk høre tittelen før filmen var ferdig). Jøden fikk skylden uansett.
Visningen av Oskar satte en støkk i gjengen bak meg under "festivalen". Jeg likte den bedre enn Ego Trip, uten å si at det var en bedre film, i andre forstander. Likevel likte jeg ikke måten den var laget på. Hadde Hanasand & CO byttet ide med Oskar-gjengen hadde nok ting sett annerledes ut.
For sin del, burde Hanasand bæres på gullstol etter det han gjorde for/med Ego Trip. De aspektene han tok seg av var det virkelig klasse over.
Melwasul
1st October 2004, 09:56
får aldri til å laste ned - noe galt med serveren?
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.