Vis full versjon : Rettigheter og sånt
OriginalDenito
13th April 2004, 17:41
Jeg vurderer for tiden å legge Vg lista parodien vår ut på hjemmesiden min, men jeg er ikke helt sikker på rettighetene. Vi parodierer musikk (Bare veldig korte klipp ca 40 sek hver musikkvideo,(mer eller mindre)
Hittil så har filmen bare vert vist privat og sånt. Men offentlig????
Jeg lurer... Jeg er veldig takknemmelig hvis noen kan svare på det.
Tom
13th April 2004, 18:56
Rent juridisk, så tror jeg at du må ha/kjøpe tillatelser for å gjøre dette...
Men, har vanskelig for å tro at noen vil bry seg om du bruker dette til en liten video laget av amatører, så lenge du ikke selger eller distribuerer videoen stort...
Dette er ett veldig sårt tema egentlig, da mange benytter musikk uten rettigheter i amatørvideoene sine...
Så jeg vil selvsagt ikke anbefale dette. :roll:
OriginalDenito
13th April 2004, 19:07
Tror kanskje ikke det gjør så fryktelig mye... Siden det er bare den lille filmen.
Kan jo liksom ikke bytte til gratis musikk heller, siden det er parodier.
Vel... etter litt tenking har jeg kommet fram til at VG lista parodien blir lagt ut på www.originald.tk innen kort tid. Jeg vil selvfølgelig legge til en link på dette forumet.
Men ellers er Stg Studios filmene fri for musikk-som-jeg-ikke-har-rettighetene-til.
Tom
13th April 2004, 19:52
Flott ! Gleder meg :) !
Legg forøvrig inn alle aktuelle filmlinker ved å trykke på Nedlastinger i menylinjen på toppen av siden.
Her finner du også arkivet med alle de andre 8)
erdnis
1st July 2004, 21:31
hei,
jeg vet dette ble lagt ut for lenge siden, men jeg bestemte meg for å skrive likevel. musikk som du ikke har lagd selv eller spurt personen som har laget det om å få bruke det gratis så koster det egentlig 7.30,- i sekundet!! :(
7.30, tallet er 7.30
tenkte bare dere burde vite det.
Easyfrag
1st July 2004, 22:27
Det kommer ann på hva slags type musikk det er, og hvilket land den kommer fra. Det er avgift som må betales til de som lagde sangen, og en som fremførte den. Men siden det er dere som fremfører, er det kanskje noe annet. Man burde kontakte tono for bedre informasjon.http://www.tono.no
Frederic
1st May 2005, 19:03
Tror ikke dette vil være noe stort problem egentlig.
Det er veldig sjeldent at folk blir tatt for slike "bagateller".
Du burde bare kjøre på å ikke tenke på det!
Kjenner mange som til og med har gitt ut filmer og holdt premierer uten å ha betalt et rødt øre for rettigheter..
Stroyer
15th May 2005, 23:01
hei,
jeg vet dette ble lagt ut for lenge siden, men jeg bestemte meg for å skrive likevel. musikk som du ikke har lagd selv eller spurt personen som har laget det om å få bruke det gratis så koster det egentlig 7.30,- i sekundet!! :(
7.30, tallet er 7.30
Hvor kommer så denne informasjonen fra? Er det tono som skal ha så mye? Høres utrolig lite ut!
erdnis
16th May 2005, 14:54
hei,
7.30, tallet er 7.30
Hvor kommer så denne informasjonen fra? Er det tono som skal ha så mye? Høres utrolig lite ut!
Det er noe jeg skrev for veldig, veldig lenge siden! jeg husker ikke hvor jeg leste det eller om jeg i det hele tatt leste det... synes du det er lite penger? 876 kr for 2 minutter! Men jeg vet jo ikke om dette er sant, som sagt var det noe jeg leste (tror jeg)...
Melwasul
16th May 2005, 15:40
Tror det kommer an på bandet. Tviler at Hollywood gir 3000 kr pr sang til filmene sine.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.