Vis full versjon : REVISITED: Violence Amongst Neighbours (VAN)
EMvFX
16th April 2004, 02:07
Hei
Violence Amongst Neighbours i full lengde klar for download på:
www.stone-oakvalley-studios.com under menyen "Short Films/Trailers+Media"
Kortfilmen er en 21 minutters violent/gore/splatter med norsk tale, og engelske subtitles.
For dere som ikke har bredbånd, hent ned 2 trailere og se galskapen i korte glimt. Etter det, skaffer du bredbånd og henter ned den 149mb store .WMV fila likevel:)
Kort synopsis:
"Two Apartments, Two Neighbours, Two Mailboxes, One End", lyder taglinjen for splatterkortfilmen der vi tar for oss nabokrangel og nabovold. Vi befinner oss i en veldig liten bygd på Vestlandet, der vi finner Ingebrett Dahlhaug og Kåre Kvist. En vakker morgen skjer den "lille" tingen som får Kåre Kvist til å eksplodere, men det burde han ikke ha gjort! Ingebrett jobber nemlig nattskift, og på morgenen er han ikke særlig begeistret for Kåre's lille hevn...og tragedien er uungåelig!
Husk en ting: Hevn skal hevnes i et blodbad av voldelig karakter!
Ellers:
Det finnes også 2 legendariske look-a-like music video's som er laget i 1996 og 1998 tilgjengelige på www.stone-oakvalley-studios.com under SHORT FILMS/Music Videos
Dette er:
Prodigy:Firestarter (1996, og vant 3dje plass i Gathering 1997)
Prodigy:The Poison (1998, denne er UHYRE skummelt lik. Jeg vil si 98% identisk med originalen)
EMvFX was the copycat master, no doubt about it.
God filmkveld![/b]
bj0rn
18th April 2004, 12:27
Det var noe av det mest avskyelige, groteske og vemmeligste jeg har sett. Og det er et kompliment, for jeg regner med at det var det dere prøver å oppnå.
Utrolig bra laget, effektene var minst like gode, om ikke bedre de man ser i mange "proffe" filmer.
Jeg likte ikke filmen i det hele tatt, ble litt for groteskt for meg, men allikevel ble jeg utrolig imponert.
EMvFX
19th April 2004, 17:48
Joda, tusen takk. All "negativ" kritikk blir fort "bra" kritikk i noen sammenhenger. Vår hensikt var ikke å lage en avskyelig film, det var bare et steg videre med ideer og ymse metoder for å utforske.
Det var nesten pågang en helaftens spillefilm i fortiden, men den hadde tonet seg litt ned i forhold til de første 20 minuttene var. Det ville blitt mer humor og genistreker innen kameraføringer og måten historien ble fortalt på, blandet med enda bedre effekter så hadde toppa heile driten på ein måte kan du sei.
Iallefall så ble 80minutters versjonen avsluttet pga interresse fra key-actoren, ikke fordi den ikke var passende, men tiden hans strakk ikke til.
Jeg (director av VAN) fortsatte på et annet prosjekt heller....
Ta en titt på traileren til VALKYRIE også på hjemmesiden, så ser du hvordan det gikk til...
Synst at den var drit bra eg!! Har vel sett mer avskylige filmer men den hadde bra med god vold! Det enaste eg synst blei litt teit var all den fisinga. ble liksom litt for fjortis humor for meg....
Nydleg filming til tider, tydlig at scenene var igjenomtenkt før de ble filma, har nok endel og lære på det punktet. Skuespillet var heilhjerta iallefall og det hjelper. Stå på!
offtopic: hvordan går det med Valkyrie?
Erico
26th April 2004, 21:10
Å fy f***
Det må være det mest groteske jeg noen gang har sett...
...men veldig imponerende nonetheless!
Skulle likt å kunne triksene bak effektene, for de var utrolig bra!
Baron Ereksjon
j0kke
27th April 2004, 14:25
Violence Amongst Neighbours va faktiskt en av de beste hjemmelagte filmene eg har sett :D , lag mer volds filmer!
-J0kke (Tha Gjeng 4 life)
JAG
27th April 2004, 18:31
Jeg vil se mer filmer fra OakValley!!!
Kritikk av Violence Amongst Neighbours følger:
Pluss:
Det meste; Bra klipping, bra skuespillere, bra kameraføring, humor i tekstene, humor i handlingen og rå effekter.
Minus:
- Noen få steder kunne man ha klipt enda tettere for å få mer flyt i historien.
- Jeg syntes det ble fokusert litt for mye på fisinga.
- Kanskje den kunne kortes ned til 10-15 minutter og bli enda bedre?
Per Eivind
Benjamin
1st June 2004, 17:47
Dritbra film foresten!!!
Jeg lurer på hvordan dere fikk til alle effektene? Hvilket programmer brukte dere til vanelig redigering og til spesialeffektene?
Har dere noen andre prosjekter på gang, for dette vil jeg se mer av...
Thomas
2nd June 2004, 22:53
Jeg forstår ikke at dere var spesielt imponert over effektene. Jeg innrømmer at det var en bra film. Men effektene var enkle, men morsomme!
Evil_Ash
3rd June 2004, 01:43
Jeg forstår ikke at dere var spesielt imponert over effektene. Jeg innrømmer at det var en bra film. Men effektene var enkle, men morsomme!
Javel? Der er jeg ikke enig med deg. Effektene er jo dødsbra for å være på amatørnivå. VAN er den blodigste og beste splatter filmen som ligger her på norskfilmforum.
Hvis du synes effektene var dårlige Thomas, så må det vel bety at du har laget noe bedre? Det tviler jeg sterkt på for å være helt ærlig....
Du har jo startet andre temaer der du spør om hva slags sminke du skal bruke på en kar som er vettskremt? Du lurte til og med på hva latex var? Du synes vel ikke da at effektene på VAN er enkle?
comrad
3rd June 2004, 15:10
Jeg lurer på hvordan dere klarte å :
"knekke" forten på Kvist da naboen kastet hammeren
Det så sykt ekte ut, og ikke minst smertefult
Thomas
4th June 2004, 13:11
Jo, jeg synes seriøst at effektene var enkle.
Det er den beste splatterfilmen som ligger her! Det sier jeg ikke noe i mot. Jeg kan ikke sammenligne mine filmer med den, pga at jeg ikke lager splatter filmer.
Jeg har spurt om hvordan vi skal få en person til å se stygg/vettskremt ut! Men vi hadde et bilde av det fra før av. Gutten skulle være helt hvit i trynet med litt svart rundt øynene. Jeg lette bare etter flere tips til inspirasjon....
EMvFX
12th July 2004, 23:15
Effektene er som følger:
-Kniv som farer mot Kvist i løse lufta: (3D model av den ekte kniven med framene i bakgrunnen i Lightwave.)
- Svart bil som ikke har motor men likevel blir kjørt: (Commontion Wire Removal og Clone i Commotion Pro)
- Blod som hele tiden spruter ut her og der: (Ledninger koblet til en vindusspylertank + motor tilkoblet et bilbatteri funker som fin pumpe, bråker fælt. Blod er filmblod (mørkt og lyst + vann) fra Frisør AS i Oslo)
- Knekk av fot: Et "beinligende" element ble modellert i gips (bare rullet sammen alufoile til en avlang hul stykke og krøllet det litt. Knakk deretter gipsbiten i 2 og lagde litt marg og litt kvistete fliser som stakk ut. Tredde en precuttet pinne opp i et buksebein ilag med gipsbiten, lagde prehull i buksa og hammeren ble kastet bakfra i full fart. Resultatet var at pinnen knakk, jeg stod på siden med mitt eget andre bein (den andre stod oppi trunken på bilen) og holdt det falske beinet på plass, og samtidig brukte den ene handa for å ta meg på det falske beinstykket. Pinnen knakk og gipsbiten og blodsprut kom til syne i buksehullet.
- Hode som mangler idet Kvist åpner trunken (dårlig pappmassajse/gips hode i trunken). Avkuttet hals og overkropp ble laget av et pakkestoff som heter Polypropheane (liknede byggmasse, eller slikt gult stoff som øker 20 ganger etter at det kom ut av tuba, if you know).
- Selve halsbiten ble laget av (en gammel rund iskremboks, en gammel høytaler, gips, latex og makeup, samt elektriske ledninger som ble lakket med bengal lakk for å illustrere scener og graps som kom ut av halsen. Selve throathullet var en shampoflaskekork snudd oppned. Halsbiten hadde innlagt luftledninger som blodet ble pumpet utav senere)
- Kniv i brystet. En modellert gips/plast kniv av den ekte kniven, med myk plast som blad og alufoile for å gi den et naturlig look.
- Spasering uten hode ble gjort på 2 måter:
1: Ved full kropps visning på avstand ble commotion brukt til å slette hodet ved hjelp av før og etter frames (Superclone i Commotion Pro)
2: Ved closeups/mediums, ble den falske halsbiten og falske skuldrer montert på hodet mitt, en lengre og større skjorte ble brukt.
2 måter ble brukt fordi ellers ble armene ekstremt lange og man kunne kanskje få inntrykk av at dette var en kar med falske skuldrer på.
Derfor litt Commotion Pro til å fjerne hodet på avstandsshots.
- Kniv i magen på Ingebrett: En falsk mage ble laget (igjen av Polypropheane (tror det heter det). En skumball ble hulet ut og 2 "dører" ble lagt ovenpå en stor haug med gusj. Magegusjet bestod av lapskaus, kjøttdeig, filmblod og litt vann. Ingebrett bare åpnet skjorta si, bøyde litt på magedørene og gusjet rant ut av magehullet,, og man fikk også inntrykk av at det gikk innover i magen hans. Ingebrett har flat mage opprinnnelig, men en pose med chipsskum ble lagt under skjorta hans i hele filmen for å gi inntrykk av at magen hans var tykk opprinnelig.
- Slowmotion med flaska ble laget slik:
1: Klipp med flaske som blir sluppet ned sakte i en fiskesen
2: Deretter samme scene om igjen men uten fiskesen. Flaska faller direkte på bakken og knuses realtime. Shutter på kamera ble brukt her, fordi da ble et stillbilde helt klart. Liksom tiden fryser. Uten shutter på kamera her hadde det blitt blurry.
De 2 sekvensene ble redigert sammen og fadet raskt over. De scenene som ble gjort i slowmotion med fiskesen på location ble kjørt gjennom Commotion Pro med Wire Removal og manuell fjerning av fiskesenen og eventuelle andre ting. Så ble klippet kjørt gjennom MotionPerfect ned til en passelig deilig slowmotion/blending/morphing look, så det hele gikk ekstremt seint men likevel ikke hakkete.
Tror jeg fikk med alt da?
Dr Onkel
11th September 2004, 18:49
Tøff sak!Tok bare 8timer og 13sek å laste ned med Modem....hehe,en ting jeg lurte på var åssen du fiksa den øks scenen??
Flott med flere som lager splatter!!
The Norwegian Pikie
15th October 2004, 19:16
Ja, ja... Det var jaggu med ein bra splætter, men det var alt den var.. Tragi-komisk historie, og kule effekter. 8)
Effektene i filmen, var skikkelig bra, det skal siest.. Men Historien var tragisk, hehe nå har eg ein mistanke om at det var meninga og :D , så manbør si at filmen var bra.. Å ja, det sier eg. filmen var bra..! :roll:
j0daz
2nd January 2005, 15:48
+ Bra effekter
-så antydning til kamra mannen satt i baksete igjennom speilet, i den scenen der bilen kommer inn på gårs plassn? :p
- I starten var den scenen når den sjeggete naboen sto utfor døra og når han vannet platene, og ett par andre scener litt unødvendig lang
-mener jeg så at dere hadde skrevet main istede for mind i oversettinga? kanskje jeg som ikke så helt riktig :p
har aldri vært noe stor fan av splatter filmer, syntes den ble for lang, kunne vært dobbelt så kort med å kutte bort lange scener som var unnødvendige, men likte effektene :)
xlpuma
6th January 2005, 05:03
Ser her at folk konsntrerer seg om VAN. Det er en bra splatter...
MEN: Det jeg synes er mye bedre, er prodigy look a like videoen. Dere må da for svingende laste ned den også!
Veeldig bra, synes jeg :D
Puma
Melwasul
6th January 2005, 11:11
Ser her at folk konsntrerer seg om VAN. Det er en bra splatter...
Klart, tråden var først og fremst ment for VAN ;)
MEN: Det jeg synes er mye bedre, er prodigy look a like videoen. Dere må da for svingende laste ned den også!
Har ikke sett splatter enda, men jeg liker Prodigy-videoene, spesielt den Poison-sangen, hehe. Ganske bra lys og farge. Har sett de to ordentlige videoen til Prodigy for lenge siden og Poison likner mye (bortsett fra frisyrene deres, hehe)
I got the poison, I got the poison, I got the poison, I got the poison :D
edit: nå har jeg sett filmen - ganske bra effekter dere brukte. også var det bra at dere la til engelske tekster, for andre skulle kunne forstå. men brukte dere virkelig 4-5 år på filmen? hva har dere gjort i disse 4-5 årene? bortsett fra klipping, spilletid og manus
EMvFX
29th May 2005, 17:04
Ja, selv om det er minus og negativitet i kommentarene er dette likevel positive kommentarer på et sånt splattermakkverk! It's supposed to be cheesy and it shows through. Litt ironi må man ha.
Ja, og takk for responsen på POISON lookalike. Den er egentlig helt rå, om jeg må si det selv.
Kameramann i baksetet på gårdsplassen er HELT umulig, da vi var kun
2 personer som filmet og som var onscreen 97% av tiden. Ellers var det stativ.
Ja, det kunne vært klippet her og der, helt enig. Men sånn ble det bare :)
Kult at dere skryter så vannvittig av effektene, jeg ønsket en del andre OVER THE TOP effekter, men måtte la det være.
Vi brukte 4-5 år, pga vi filmet kun i sommerferien og jobbet kun i det området mer eller mindre. Ellers, ble det noe refilming, pga foradring og forlengelse av scriptet (les: mere blod og gørr). Og ved hjelp av Pinnacle Commotion, fikk jeg det enda bedre til. Fjerning av hode, slowmotion, og mye annet fikserier.
Puh, så tida går.
Mvh/Stein
Kyrre
29th May 2005, 20:03
Jeg synes rett og slett filmen var ganske dårlig. Historiemessig uorginalt og uengasjerende, fotografisk kjedelig og filmen er elendig klippet. Samt dårlig lyd. Jeg ser lite jeg liker med denne splatterfilmen. Selv om det omtrent er år siden den ble sluppet.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.