Vis full versjon : pinnacle edition vs. studio?
Goberg
20th April 2004, 21:49
hva er egentlig best? og hva er forskjellen?
edition er best. det har mange flere muligheter enn studio.
Extreme_Studios
3rd May 2004, 00:02
Altså, Studio DV 7/8/9.... Lager får sikkelige amatører. Familie filmer osv.. Det går an å lage "bra" filmer også da, men en.. Får å si det sånn.
Før brukte jeg det, og da var det ikke fantasien som satte grenser men programmet.
I dag er jeg en heldig bruker av Premiere, så.. Nå er det bare fantasien som setter grenser! :P
Men Edition Vs. Studio.. Pinnacle Edition er jo best, har det selv!
Men det krever en del tid får å sette seg inn i det, det samme gjelder alle programmer. ( Bortsett fra Studio )
Studio er bare " Copy, Drag, Clip, Add Sound, Add tittle, add some "special effects ". )
Editon er mer proft.. Er det forresten Liqued Edition du tenker på?
Uansett, Premiere er dyrt! Men skal du holde på med film, så kjøp det! Du trenger ikke mer.. ( ++ After Effects, Encore osv.. :twisted: :P )
Jeg selger forresten Studio DV 8 + Upgrade 9 til 1100 kr. Med Firewire kort, kabel. PCI )
uranus
4th May 2004, 07:08
For å være helt ærlig (min mening) så suger Studio i forhold til Edition.
mytofilm
9th May 2004, 19:16
skal man lage en litt "seriøs" film kan man ikke bruke studio syntes jeg.
har dessverre bare det selv, men nå som jeg snart skal lage en som er litt mer ordentlig, skal jeg nok investere i et bedre et.
edition hadde vært veldig fint til det, men det koster jo en del.
samme med premiere.
studio kan brukes til å lage småfilmer på to til tre minutter, går fett det.
men ikke mer :)
Rocambole
10th May 2004, 18:45
Nå spiller det i realiteten fint liten rolle hva slags redigeringsutstyr man har, for det aller viktigste hvis man skal lage en seriøs eller bra film, er at man har en god idé og at man har talent nok til å formidle den videre. For publikum driter i om man har brukt Premiere eller Windows Movie Maker til redigeringen bare filmen har et interessant innhold.
HenrikSolberg
11th May 2004, 16:42
Greit nok det, men som jeg har nevnt før. Så hjelper det ikke å ha en god ide hvis man ikke kan gjennomføre den i redigeringsprogramet!!!
Tenk om George Lucas kom med ideen til StarWars men stoppet med tankene når han skjønte at det ikke var gjennomførbart i "redigeringsprogrammet" sitt!!!
Rocambole
11th May 2004, 18:45
Det er vel ikke akkurat redigeringsprogrammet som er det største problemet når man har gode ideer, men tilgang på skuespillere, kulisser etc.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.