PDA

Vis full versjon : hva synes folk om Nabo i nød?

Evil_Ash
27th April 2004, 21:29
Hei hei..
Jeg er regissøren til nabo i nød å lurer på hva folk synes om filmen min?
Tåler både positive og negative tilbakemeldinger... :D

Her er linken til filmen, hvis du er lat og gidder ikke finne den selv:

http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Downloads&;d_op=viewdownload&;cid=1#cat

8)

Tom
27th April 2004, 22:26
Jeg synes filmen var bra jeg !

Intressant, overraskende handling (og slutt ikke minst) og grei kameraføring.

Brukt mye stativ, og det ga filmen "filmpreg".

Greie dialoger og morsomme karakterer, spesiellt den største psykoen (han som skjøt).

Håper du har mer på lager, for jeg er spent på hva mer du har laget, Evil Ash.. :mrgreen:

Erico
27th April 2004, 22:48
Det var en underholdende film, men den var uvanlig morbid og pervers.
Og god moral var det også fullstendig manko på (Hvertfall etter at det ble kjent at den hjelpsomme naboen var psykopat =))
Og forresten, hva brukte dere som blod?
Sjokoladesaus?
Det så veldig klissete ut ;)

Evil_Ash
27th April 2004, 23:35
Takk for tilbakemeldingene!
Blod? Ja vi brukte sjokoladesaus. Litt tykt kanskje? (spesielt når jeg spytter det ut etter å ha blitt skutt.) Men, men. sånn kan det gå.. Tenkte ikke på det før i redigeringsprossessen.

Håper du har mer på lager, for jeg er spent på hva mer du har laget, Evil Ash..

Jeg har flere filmer på lager ja. Holder på å redigere flere filmer vi har laget. Så det kommer mer... :D

Haddis
9th June 2004, 10:35
Har du fjernet filmen fra internett? Jeg har prøvd å laste den ned
flere ganger, men det skjer lite via linken under "nedlastinger"

Evil_Ash
9th June 2004, 10:40
Nei, jeg har ikke fjernet filmen. Prøvde og trykke på den nå, det funket det.. Ihvertfall for meg da.. :)

Haddis
9th June 2004, 10:50
Jeg får "Internal error in FTP module"
Kanskje problemet ligger hos meg. Hvis det er andre som har problemer, så hadde det vært greit å få vite.

Hva slags versjon av wmv formatet er det du har brukt?

Evil_Ash
9th June 2004, 12:29
Jeg er usikker på hva slags versjon av wmv formatet jeg har. Men det skal jo ikke ha noe med det å gjøre. Jeg tror kanskje feilen ligger hos deg. Jeg har ikke noe problem med å laste den ned. Prøv og last ned filmen "More Streetfighters". Filmene ligger på samme server. Hvis du får samme feilmelding med den også så er det nok din PC som ikke støtter diverse ting... Jeg vet ikke. Er ikke så proff på data at det gjør no.
Noen som kanskje vet hva som skjer her?

Evil_Ash
9th June 2004, 12:32
By the way... En kompis av meg fant ut ting om codecen.

Her:
Video Codec: Windows Media Video V7, 700Kbps, 352 x 288
Audio Codec: Windows Media Audio 9
64 kbps, 44 kHz, stereo (A/V) 1-pass CBR

ku
9th June 2004, 12:57
Fikk samme ftp feilmeld... og så får jeg en feilmeld i windows media spellar at den ikkje finner fila...

Evil_Ash
9th June 2004, 13:02
Seriøst?! Jeg veit ikke hva det kan være... :(

ku
9th June 2004, 13:07
:D Det funka viss man tok høyreklikk lagre som!! :D

Men minbluecom linje så er det nå kun 1 time til snurring av film.... :(

Thomas
9th June 2004, 13:12
Filmen var bra den. Uventet avsluttning... :o)
Ganske kult at det var svart hvit.

Men det som irriterte meg var kameraføringen.
Kameraet stod stille hele tiden. Jeg ville anbefale deg å følge noen ting med kameraet. Ikke bare stillestående. Det kan fort bli kjedelig.
Lag et steadycam.

Evil_Ash
9th June 2004, 13:19
Til Thomas:
Jeg skjønner det, men for den type film synes jeg det passet med stille stående kamera. Det ser mer profft ut. Hvis man skal ha kamera som panner og følger etter folk hele tiden kan dette bli irriterende i lengden. Men som du kanskje ser har jeg brukt håndholdt i scenen der naboen spyr av det groteske som skjer.
Men jeg skjønner hva du mener. For meg er det ganske viktig med stødige kamera bevegelser. Selvom man lager ett steadycam, så er det begrenset hvor smooth filmingen blir. Det er en øvnings sak. :o
Men takk for ros og ris!

Ku:
Det funka? Fett!! Hva synes du om den?

andy
9th June 2004, 14:13
enig med evil_ash angående kamera føringen. måten kamera brukes på bør være etter formålet, stemningen osv. og jeg følte at denne filmen skulle være litt rolig og stille, sånn at d som skjedde virket mer absurd. den fikk et mer realistisk preg liksom. hadde d vært masse raskt klipping å heftige kamerabevegelser ville filmen fått slasher/action preget som ville gjort den mer useriøs, å seeren ville bare ledd gjennom hele filmen eller bare syns d var en dårlig splatter. for der var ikke en splatter sant??!?! men å bruke håndholdt når han spyr er braa. alt me måte. overbruk blir bare kjedelig.
likte filmen godt. morsom slutt. men jeg ville kanskje trukket slutten litt mer ut på en eller annen slags måte, jeg kan ikke si hvordan. følte kanskje filmen ble ganske lang for et poeng som jeg følte varte 2 sek, så før det fikk satt seg ble jeg overrasket av rulleteksten. d ble på en måte handling-handling-handling-handling-vendepuRULLETEKST! (ja d er skrevet vendepu me vilje)
det er min mening. og som sagt, jeg likte filmen! spesielt når han ringer og blir spurt hvem han ringer til: ingen - åja, da er d greit da. hahaha

two thumbs up

ku
9th June 2004, 14:32
Slenger meg på bølga av gode tilbakemeldinger! Den var drit bra! Synst spesielt han psyco killer duden var flink. Han burde du bruke mer. Småting som at det var litt mørkt i noen scener og at eg personlig ville kjørt håndholt fra han begynte og springe til han var ferdig me og spy (for å si mi meining angående kameraføringa i filmen) så var det svært lite og utsette på den!
Mye pga han geniale psycoen så fikk den ikkje det typiske amatør film preget som mange av oss sliter med. Mulig BW gjorde sitt der og...

Lyden var og veldig bra! Lagde dere radioinnslaget sjølv?

Evil_Ash
9th June 2004, 14:46
Tusen takk andy! Dødsmye bra der tilbake meldinger der! Stødige kamera vinkler er dødsviktige. Det er det man legger merke til ofte. Hvis kamea er håndholdt hele tiden og bildene rister, ser man ikke lenger på hva som skjer med historien, men man sitter og irriterer seg over kamera føringen. Til denne passet det med rolige kameravinkler. Gir det mer film preg.
Det med at alt bygger seg opp til ett vendepunkt er sant, men gjort litt med vilje. Det som er saken med denne filmen er at vi skrev ikke noe manus, vi fant på ting imens vi filma. Vi satt der og tenkte:"Hmmm.. Hvordan skal den slutte?" Plutselig fikk jeg ideen av at Badekåpe mannen også var gal. Men hva han skal gjøre med liket er ukjent.. Det er seerne som selv bestemmer. Altså en åpen slutt. Det er hva du tolker det som..

*Skal han bare urinere på liket?
*Skal han bytte bukse med liket?
*Skal han ha sex med liket?

Det var det slutten var ment som. Fordi det sier litt om hvem som er hvem i samfunnet. Kanskje naboen din som framstår som en hyggelig fyr, kanskje har 2 lik gravet ned i hagen sin? Hvem er psyco og hvem er ikke psyco? I "nabo i nød" er det to forskjellige. Han som bare er rett og slett psyco i hodet, med ingen skyldfølelse og følelser. Så har vi en som er en skjult psycopat. Som er hyggelig og snill med kanskje en kontorjobb osv. Men han har skjulte hemmligheter...
Skjønner? Man hadde ikke fått noe mer ut av filmen med å lage den lengre. Skulle vi ha filmatisert sex med ett hodeløst lik? Litt for drøyt synes nå jeg... Din syke jævel :wink:

Evil_Ash
9th June 2004, 14:55
Og takk til Ku! Takk for ros. Enig med at vi kunne brukt håndholdt hele veien nå han skulle spy. Vi tok jo da ting litt på sparket må jeg innrømme.
Det med at den var mørk er også ett irritasjons moment ja. Det som er saken er at jeg brukte ett kamera som jeg ikke så vant med. Denne filmen var på en måte en liten lærings prosess av hvordan kamera fungerte. Sort hvitt var med vilje for å få litt mer filmpreg ja. :wink:
Jeg synes personlig at sort hvitt ser veldig pent ut, fordi farger endrer synsinntrykket på hva som skjer. Pluss at det gjør det lettere og komme unna med ting. Som f.eks hvitbalanse og forskjellige innstillinger. Farger på DV kameraer er alltid blasse og uten dybde som du får med ekte film. Så da synes jeg att sort hvitt er ett fint alternativ.

Musikken er det en kamerat av meg som har laget, tilogmed det radio programmet laget han. Han er seriøst helt genial. Mye av rosen til filmen må gå til han. Han er dødsflink til og lage hva som helst av musikk og lyder. Jeg er heldig som har en sånn flink kar til og hjelpe meg med lyd og musikk... :D

mytofilm
9th June 2004, 15:38
den var veldig morsom..

en "feil" jeg fant var da jakkemannen bestemte å ta inn den døde fyren, da går det ei gammel dame eller noe forbi :)

ikke viktig i det hele tatt :)

veldig moro film, og digger at dere har lagd all musikk og sånt selv !!
det vil jeg og :)

Evil_Ash
9th June 2004, 16:54
Ja, hun gamle damen kan man ikke gjøre noe med... :?
Men kanskje man kan fjerne hun i after effects? :)

Ustabil-Kim
9th June 2004, 18:16
la merke til damen i bakgrunnen jeg også.
men egentlig så synes jeg det ikke gjorde noe.
eneste det gjorde var å minne meg på at jeg så på en amatør laget film, og da tenker man også over at resten av filmen er utrolig proft utført i forhold til mange andre filmer her.

bra arbeid evil =)

veeeeldig fin slutt.

Evil_Ash
9th June 2004, 19:00
Tusen takk Ustabil-Kim! Dette varmet mitt hjerte må jeg si.. :D
Men sånne småfeil er bare sjarm synes jeg. Tilogmed proffe filmer har feil.. Det er dette som gjør film til film..... :)

andy
9th June 2004, 19:02
syns d var kjekt me hun damen jeg....alltid kjekt me nitpicks!

haha du argumenterte bra for slutten evil_ash, og jeg er forsåvidt enig me deg, å vise hva han gjorde han blitt ekkelt å se, dårlig slutt + dårlig "kunstnerisk" sett. det beste er å la seerne lure på selv hva som skjer etter slutten.
men d var liksom d eneste jeg hadde å utsette på filmen, så jeg håper du forstod hva jeg ville fram til :)
....likte alternativene dine til hva han skulle gjøre me liket...selv om jeg personling trodde han skulle bytte bukse! ;) har hørt en del om de "bytte-bukkse-med-lik" fetisjistene! :P men jeg liker den "at mange har en hemmelig syk side som de ikke viser til folk" teorien din!

ja, en ting med de der mørke feltene noen kommenterte, jeg fant de ikke så plagsomme. pluss d er utrolig vanskelig å få alt til å se bra ut i sort/hvitt. se bare på tim burton når han lagte "ed wood", han måtte ta kontakt me folk som var flinke og hadde lagt mange filmer i sort/hvitt for at han skulle få det orntli til. altså syns jeg d var VELDIG bra gjort med tanke på å få kontrastene bra til i sort/hvitt.

må skryte litt til her. hvis du har filma det uten manus osv syns jeg d er veldig bra filma og redigert. selv lager jeg nesten bare improviserte filmer. og det ender alltid med at du ser du burde filma en til vinkel der, litt lengre her, en total der, en halvnært her. men jeg syns ikke du har det problemet.

btw shouts til han som lagte musikken ja. den setter stemningen til filmen kjempe bra.

Evil_Ash
9th June 2004, 21:02
Dødsbra.. Takk takk. Det er hyggelig og høre... :D :D :D
Jeg liker denne filmen spesielt fordi vi lagde den uten manus og improviserte. Det blir som regel bra da synes jeg. :)

Actima
10th June 2004, 13:32
Problemet med så alt for mange kortfilmer er at sluttpoenget er for dårlig, men det synes jeg dere har taklet UTROLIG BRA. Slutten er veldig uventet og helt genial. Kameraføring og komposisjon også veldig bra. God storyline, god klipp, bra musikk og lydeffekter som kommer på de riktige stedene.

Hvis det er en enste ting jeg ble skuffet over så var det blodeffektene. Jeg syns de ble litt urealistiske noen steder, kunne gjort mye mer ut av det.

Kjempe bra jobbet. Hvor mye tid og resurser har dere brukt på dette? Hvor mye planla dere før der begynte å "skyte"?

Actima
10th June 2004, 13:35
Leste lenger oppi her om det gikk an og fjerne dama i After Effects. Svaret er JA, men du kan faktisk også bruke noe så enkelt som Photoshop, noe jeg en gang gjorde da jeg hadde gjort en mer dramatisk feil en denne.

Evil_Ash
10th June 2004, 17:19
Takk for tilbakemeldinger Actima! Hyggelig. Jeg er enig med deg angående blod effektene. Når avisbudet spytter blod ser du at det er altfor tykt! Men dette er fordi vi eksprementerte med sjokalde saus. Det var veldig kaldt når vi filmet det her, så vi gadd ikke ta det om igjen. Så jeg er enig på det punktet.

Kjempe bra jobbet. Hvor mye tid og resurser har dere brukt på dette? Hvor mye planla dere før der begynte å "skyte"?

Vi planla ingenting faktisk. Vi var bare hypp på å lage en film og fant på ting imens vi filmet. Slutten ble idemyldret fram da vi hadde kommet helt til slutten. Ingen manus eller storyboard ble tegnet. Det er derfor jeg er ganske stolt av denne filmen. Redigering tok lenger tid der vi måtte lage musikk og lyder. Filmet alt på 2 dager..

Leste lenger oppi her om det gikk an og fjerne dama i After Effects. Svaret er JA, men du kan faktisk også bruke noe så enkelt som Photoshop, noe jeg en gang gjorde da jeg hadde gjort en mer dramatisk feil en denne.

Okei... :lol: Tror ikke jeg gidder og ta henne ut. Det er bare sjarm...

manti
14th July 2004, 11:24
mye bra tilbakemeldinger her da, juggaaaa.. liker at folk begrunner ting. har seff sagt det før, men nabo i nød er en liten genialitet. selv om jeg veit stort sett hva du driver med, og har vært med på mye filming, så ble jeg skikkelig overrasket. glemte liksom at det var amatørfilm og ble revet med i handlingen. helt rått.
Og geniale characters. hele veien. :D