PDA

Vis full versjon : After Effects 5.5

Pacific_Leon
20th May 2004, 18:20
Er ganske fersk når det gjelder dette programmet og har et spørsmål til dere...

når eg drar videofilen eg vil redigere ned til composition/timeline vinduet får eg bare redigere ca 10 sek av filen og finner ikke "skroll knappen" som henter resten av videoen..

eg har prøvd å høyreklikke musa da kan eg velge extract work area men da forsvinner "solid" layeret eg jobber med men får opp nye 10 sek av filmen...

I premiere pro er det ingen problem der e det skroll knapp og full pakke

veldig frustrerende!!

noen som skjønner hva eg har prøvd å forklare ? :?

Chandler
21st May 2004, 01:39
Høyreklikk i Compositionen din og velg "Composition Settings...". I bunnen der det står "Duration" kan du skrive inn hvor lenge du vil at komposisjonen skal vare (vil vel da stå 10s hos deg). Bytt ut dette med et tall du ønsker, og utvid alle video- og solid-objekter til å passe til den nye størrelsen (de gjør ikke det automatisk, men da skal du iallfall ha plass til de).

En ting du kan gjøre neste gang du skal lage en ny komposisjon er å høyreklikke på videoklippet ditt i prosjektet ditt og velg "Create Proxy -> Movie". Da kommer "Render Queue"-vinduet opp og det er bare å slette det som la seg i renderkøen. Når du da lukker vinduet (kanskje til og med før) vil du se at det har kommet en ny komposisjon i prosjektet ditt. Når du da åpner denne vil du se at lengden er den samme som videoklippet og at videoklippet ligger inne.

Pacific_Leon
21st May 2004, 06:06
ok, tusen takk for svar!

var veldig frustrerende å bare lage 10 sek videoer :lol: