Vis full versjon : Forstanden
OriginalDenito
26th May 2004, 21:54
Ja, hva syntes dere om min nyeste film "Forstanden"?
Det er en liten film på ca. 10 minutter.
Den handler om en gutt som lever et "dobbeltliv", det er ikke alltid lett.
Selve idèen bare dukket opp og vi begynte å filme.
Selv syntes jeg resultatet ble ganske bra, men hva syntes dere?
Evil_Ash
26th May 2004, 22:57
Håper du tåler kritikk. Filmen var skikkelig kjedlig, vært sekund jeg så på den var tortur. Den var ikke noe morsom i det hele tatt. Jeg lo ikke en gang. Dette er en film du ikke kan legge ut her, fordi jeg blir veldig forbauset hvis noen her liker den. Venner og bekjente av deg syns sikkert det er morsomt, men for folk som ikke kjenner deg er kanskje litt mer kritiske. Han karen som liksom skulle ha to personligheter hadde jo bare egentlig en. Begge snakket i samme toneleie. Ingen forskjell på karakterene. Det skjedde jo ingenting! Det er ikke gøy for meg å sitte og se på en kar som spiller sjakk med seg selv i 3 minutter! Skikkelig kjedelig. Filmingen var heller ikke noe man kan skryte av. Redigering av filmen? Jeg veit ikke, hvor lang tid tok det og redigere den filmen? 15 minutter? Bare slenge klippene sammen og legge til musikk som ikke passer. Sorry gutter, men dere må nok gjøre noe bedre for å underholde meg i fremtiden....
OriginalDenito
27th May 2004, 07:18
Jeg tar imot all kritikk, og takker for den.
Men du har helt rett! Filmen er laget på en dag, absolutt alt sammen!
Redigeringen, filmingen osv.
Den er forsåvidt ikke ment til å være morsom. Men det er helt klart ikke en film som jeg har "jobbet" med.
Vi holder på med andre storfilmer nå, så det var egentlig en slags "oppvarming" laget på en noen timer :D
Evil_Ash
27th May 2004, 17:55
Det er greit at det var bare en "oppvarming". Men da er det kanskje litt utengrunn å dele den med oss? :roll:
Jeg veit ikke jeg... Lykke til med storfilmene deres. Håper de er mye bedre enn Forstanden..
:)
OriginalDenito
27th May 2004, 20:02
De blir helt klart bedre enn "Forstanden".
Det er jo bare positivt for NAF at de får inn flere filmer, det koster jo ikke de noe spesielt.
Vi lover at filmene blir bedre enn "Forstanden", det var jo tross alt kun en "oppvarming" :D
Ja, vi er takknemlig for alle bidrag vi får...
Smaken er som baken, delt i to...
Derfor vil vi sikkert få inn mye annet som ikke alle synes er så veldig bra.. kanskje rett og slett "dårlig."
Men så er jo dette ett AMATØRFILM forum også da.. Her skal vi lære av feil og forbedre oss..
Derfor er det både viktig at man får kritikk som er kostruktiv (slik som EvilAsh skrev), tåler kritikken (slik OriginalDenito gjorde) og at alle forholder seg saklig :)
Så lenge intensjonen er å lage bedre film og ett ønske om å dele produksjonene sine med andre, så er alle velkomne til å sende inn bidrag.
Små og store, "dårlige" og "bra".
Tom
Chandler
28th May 2004, 16:46
Dere kan jo også gi det dere laster ned karakterer slik at det mange ikke liker vil vises, og det mange liker blir plassert høyt på listene.
comrad
28th May 2004, 16:59
Ja, hva syntes dere om min nyeste film "Forstanden"?
Det er en liten film på ca. 10 minutter.
Den handler om en gutt som lever et "dobbeltliv", det er ikke alltid lett.
Selve idèen bare dukket opp og vi begynte å filme.
Selv syntes jeg resultatet ble ganske bra, men hva syntes dere?
Må man være medlem for å kunne se filmen din ?
Latterlig
OriginalDenito
28th May 2004, 20:16
Du trenger ikke være medlem for å laste ned filmen, hvor står det?
Easyfrag
29th May 2004, 12:07
Dere burde kanskje lese noe om kamera vinkler o.l
Som oftest blir ikke filmer man lager på en dag uten noe forarbeid noe bra.
bj0rn
1st June 2004, 14:11
Du trenger ikke være medlem for å laste ned filmen, hvor står det?
Jeg kommer heller ikke inn uten å være medlem, trykker på linken til nedlastiningsdelen av siden din, men da får jeg opp beskjed om at jeg ikke har adgang. Men viss det er sånn det skal være så gidder hvert fall ikke jeg å komme med kritikk (er ikke så veldig lett heller, når jeg ikke får sett filmen) Gidder hvert fall ikke registrere meg...
OriginalDenito
1st June 2004, 14:26
Meningen er at dere skal laste den ned her på siden da :?
SuneMan
1st June 2004, 15:06
Jeg syns den var helt ok jeg! Bra morsom og eksperimentell!
Ofte er det viktigst å lage "noe"..
Og slutten fikk meg så absolutt til å smile! Det så vondt ut!!
Samtidig syns jeg vi alle må ta høyde for at det også er folk heelt i startgropa som lager ting her.
Og for å være heeelt ærlig, så tok det litt tid før jeg forstod at det var faktisk han som hadde begge replikkene i startscenen, så jeg gikk fem på jeg! Det krever sin mann å spille roller når man er ung ass, det er ofte en hard jobb, og jeg syns han gjorde en flott jobb!!
Men så til kritikken!
- Kortere scener. Prøv å fortell det samme på kortere tid, da holder du publikum mye lenger
- Bedre lyd. Har du ikke mulighet for annen mic, så gå nærmere objektet
- Annen musikk - ikke vær redd for å bruke kommærs musikk du liker selv. Det skal litt til før du får pes (er iallefall min erfaring).
Ellers må jeg si at det ser ut som om det er veldig fin natur der du bor! Lag noe i skogen!
GI GASS!!
OriginalDenito
2nd June 2004, 17:00
Men så til kritikken!
- Annen musikk - ikke vær redd for å bruke kommærs musikk du liker selv. Det skal litt til før du får pes (er iallefall min erfaring).
Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å ikke bruke musikk jeg ikke har lisens til.
Og jeg vet at musikken ikke passet så bra, men jeg hadde ikke tid til å lete gjennom diverse gratis-sanger for å finne noe som passer bra. Så jeg brukte rett og slett noe jeg hadde liggende fra Freeplaymusic.com.
Men jeg må bare tilføye nok en gang:
-Lagd på en halv dag
-Ikke noe forberedelser
-Langt ifra den beste vi har laget
Du kan laste ned bedre filmer på www.stg-studios.com
SuneMan
2nd June 2004, 22:57
Ikke misforstå meg!
Jeg syns den var fin jeg!!
Evil_Ash
3rd June 2004, 01:50
Sorry SuneMan.... :(
Jeg tror OriginalDenito hater deg.....
Sorry too break the news....
SuneMan
3rd June 2004, 03:48
Shit...
Så løpet er kjørt??
:)
OriginalDenito
3rd June 2004, 08:21
Jeg skjønte det, og jeg takker for det :D
Men jeg ville bare si at jeg ikke liker å bruke musikk jeg ikke har lisens til...
SuneMan
3rd June 2004, 11:57
Det er jo en fantastisk vane å starte med.
Hvor finner du musikken hen?
OriginalDenito
3rd June 2004, 12:23
Åh. Jeg la ikke merke til den posten med at evil_ash tror at jeg hater deg...
Det gjør jeg langt ifra! Jeg er glad for all kritikk jeg får, og jeg setter pris på at du likte filmen.
Sangene? Laster dem ned på www.freeplaymusic.com
Evil_Ash
4th June 2004, 02:02
Hater du ikke SuneMan? Jeg trodde du gjorde det jeg...
Sorry ass. Min feil! :)
OriginalDenito
4th June 2004, 15:38
Jeg hater ingen her på forumet :D ! Alle er bra folk, hjelpsomme og gir konstruktiv kritikk. Noe jeg setter stor pris på :D
SuneMan
4th June 2004, 15:48
Bra bra!
Hvordan går det med neste prosjekt?
OriginalDenito
4th June 2004, 20:57
Akkurat nå driver jeg med 2 filmproduksjoner.
En film for Stg Studios og en for Palm Design.
Filmen jeg holder på med for Stg Studios er en eventyr komedie som handler om to forskjellige "gjenger" som rømmer fra et galehus, de tror de er pirater, og når en oppdager et skattekart som ble brukt i en bursdag til en liten gutt, er det ingen som kan stoppe dem i jakten på skatten. Selvfølgelig er de fiender, og de kjemper om å finne "skatten" først. Tittelen på filmen er forsåvidt "HelvetesPiratene".
Filmen jeg holder på med for Palm Design er en grøsser som handler om en liten gutt som blir brutalt drept i en skog, flere tiår senere blir flere drept i samme skogen, hva skjer? Hvem eller hva er det som dreper?
Tittelen på filmen er "Skogens Vokter" hjemmeside: www.skogensvokter.tk
Extreme_Studios
5th June 2004, 01:36
Boring..
Bra forsøk ivertfall! Stå på! :D
Evil_Ash
5th June 2004, 02:31
Klisje.... kan aldri bli tatt seriøst..
OriginalDenito
5th June 2004, 08:23
Hvilken film kan aldri bli tatt seriøst? "HelvetesPiratene"? Den filmen er iallefall ikke ment til å bli tatt seriøst.
Hvis du mener den andre, skjønner jeg ikke hvorfor... Kan du forklare?
Evil_Ash
5th June 2004, 13:45
Det jeg mener med det er at det er altfor vanskelig å lage en skrekkfilm som folk skal ta seriøst. Den storyen du hadde til skrekkfilmen var ikke så original. Prøv heller og tenke særeget og originalt. Hva er vitsen med å gjøre noe som andre har gjort før?
Men værsegod, lag filmen din, det kan sikkert være en fin måte å lære ting på.. :)
OriginalDenito
5th June 2004, 16:57
Nå er jo det et par setninger som beskriver starten på filmen.....
Hva som skjer resten av filmen, det får vi se....
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.