Vis full versjon : Grøsser i skogen!
Thomas
1st June 2004, 03:14
Jeg og noen venner holder på med en grøsser!
Det skal bli skikkelig bra! Vi skal komponere musikk, bruke mye blod og skumle effekter. Men vi sitter litt fast. Vi mangler noen skumle ting/scener!
Har noen forslag til noen skumle ting som kan skje i en skog-grøsser. Helst noe som setter en støkk i de fleste! :)
Evil_Ash
1st June 2004, 07:33
jeg synes det er skikkelig skremmende når en av hovedpersonene blir gal og dreper de andre. Med øks, kniv, motorsag, osv.
Eller spøkelser som spøker på hytter.
Jeg får størst grøss av tynne, bleke damer som blir psykisk gale.
Blod har jeg sett masse av før. :?
Per Eivind
Thomas
1st June 2004, 10:16
Hehe. Men manuset er ganske klart. En gjeng reiser på telttur. Det spøker. Ute på øya de er på ble en 8 år gammel gutt en gang forsøkt drept. Men han overlevde. Nå er han 28. Han er helt psykopat.
Har dere noen mer konkrete forslag til hva han kan gjøre med de som er på telttur. Eller noen skumle ting som kan skje, som viser seg å ikke være farlig.
Hva er skikkelig skummelt?
Evil_Ash
1st June 2004, 19:48
skikkelig skummelt? :roll: ehhhhhh.... Spøkelser?
Extreme_Studios
1st June 2004, 20:08
Shit!
Dere har litt lik handling som vi har i "Det Siste Døgnet" som vi har holdt på med i ca.. 9 måneder nu.. 8O
mytofilm
1st June 2004, 20:31
virker som skogsfilm er en populær ting å lage for tiden :)
vi lager og en, ikke lik historie though :)
OriginalDenito
1st June 2004, 21:08
snakk om... Sjekk ut denne: www.skogensvokter.tk hjemmesiden til vårt nyeste filmprosjekt
Andresen
2nd June 2004, 11:16
Vi lager og skog skrekkfilm. :) Trailer kommer i løpet av 2 dager og kortfilmen kommer 10.juni.
Skal bli ganske spooky!!!
Link til siden:
www.kimandresen.com/film/josefine/
:twisted:
miami ulf
2nd June 2004, 13:38
Voldtekt man on man. Noe i samme dur som "deliverance". Det er nok den siste scenen i filmens historie jeg vil glemme. Skikkelig ekkelt og virkningsfullt.
comrad
2nd June 2004, 13:51
Her tenker folk i samme baner! Vi i ibsen art holder på å skrive manus til en skrekkfilm ute i skauen. Vi startet filminga for ganske nøyaktig 1 år siden, men ble aldri ferdige. Dårlig planlagt mm.
Men nå er manuset sykt forbedret, planlegginga er i gang, og kunnskapene er iallefall blitt mye bedre siden i fjor.
Historien vil jeg ikke si så mye om, men kan fortelle at vi skal begynne å filme så snart vi er ferdige me eksamen ( slutten av neste uke )
Andresen
2nd June 2004, 15:04
Her tenker folk i samme baner! Vi i ibsen art holder på å skrive manus til en skrekkfilm ute i skauen. Vi startet filminga for ganske nøyaktig 1 år siden, men ble aldri ferdige. Dårlig planlagt mm.
Men nå er manuset sykt forbedret, planlegginga er i gang, og kunnskapene er iallefall blitt mye bedre siden i fjor.
Historien vil jeg ikke si så mye om, men kan fortelle at vi skal begynne å filme så snart vi er ferdige me eksamen ( slutten av neste uke )
Hehe, vår film er eksamen :)
comrad
2nd June 2004, 18:05
Hehe, vår film er eksamen :)
Din lille jævel :P
Evil_Ash
3rd June 2004, 01:34
LOL!! :D
Easyfrag
3rd June 2004, 15:04
Det som slår alt annet i å være skummelt er små jenter som dreper, spes. med sånn barne musikk i bakgrunnen med litt ekko på.
F.eks sånn som hu lille jenta i Night og the living dead. Bare at det ikke var barne musikk der da.
Edit: skriveleif
Thomas
3rd June 2004, 15:36
grøss!
SuneMan
3rd June 2004, 15:57
Det desidert ekleste jeg veit om er bleke tynne damer ass.. Helt enig der!!
Ellers har jeg en liten au-liste her:
- Ostehøvel på hornhinnen
- Osterive på brystvortene
- Strikkepinne i øyekroken eller øret når man sover
- Glassskår i mat
auuu
Thomas
3rd June 2004, 16:38
Dere snakker bare om slashere. Har dere ikke noen forslag til skremmende/skumle ting i en skogsgrøsser. Vi lager noe lignende villmark.
comrad
3rd June 2004, 17:19
Jeg har mange idèer, men saken er at vi driver også å lager en skrekk film i skogen, og da vil jeg/vi holde kortene så tett inntill brystet som mulig!
Sorry
SuneMan
3rd June 2004, 18:09
Men dog... Hele greia med å lage film er jo å komme med idéene selv!
Jeg personlig syns det blir feil å be noen om en "ferdig pakke" når det gjelder twist and turns i ett manus..
Søk inspirasjon i dine yndlingsfilmer. Start med noe simpelt og skriv det videre ut.
Jeg tar sjeldent utgangspunkt i en film som allerede er laget, men jeg lar meg ofte inspirere.
Kubrick! Tope Hooper!
Thomas
3rd June 2004, 22:04
Jeg er enig, men jeg søker heller ikke etter full pakke.
Jeg leter etter hva folk synes er skummelt.
Og om noen har noen tips.
Jeg ville selfølgelig ikke gjort en scene helt lik osm i en annen film.
Erico
3rd June 2004, 22:05
Sune: Hva med å tilføye drikking av et glass kjøttetende mark?
SuneMan
4th June 2004, 00:39
Æææææææææsj!!!!!
Eller American Psycho's kleshenger.. (må innrømme at jeg aldri har skjønt helt hva han skulle med den!!!)
Evil_Ash
4th June 2004, 02:14
Kanskje han skulle bruke den som osterive på brystvortene? :D
SuneMan
4th June 2004, 02:21
Hahahahaha!!
Tenk så vondt a! Rive rive! Og så blande det med ost og servere som tacoost!!
Thomas
4th June 2004, 13:15
jaja, mye ekkelt her, men hva slår vel tynn nål sakte gjennom testikkel :oops:
SuneMan
4th June 2004, 13:22
En kompis av meg befant seg oppå enn sånn hockeyhall engang (Bondi ishall i Asker). Han skulle komme seg raskt ned så han hoppet over til en flaggstang og sklei ned. Så plutselig var det bråstopp..
Jævlen klarte å spidde testiklene på den greia man surrer tauet på..
Måtte løfte seg opp før han hoppet bakover og ned.
Stakkaren måtte sykle hjem etterpå også!!!!
Historien er sann og gutten heter Simen.
Evil_Ash
4th June 2004, 14:04
Seriøst?! Auuuuu.. Det hørtes ikke så digg ut må j innrømme...
Thomas
4th June 2004, 15:33
AUUUUUUU!!!
comrad
4th June 2004, 16:48
hørtes helt for jæ**g ut! men det værste må være å ta å legge ballene oppå et bord, finne frem en hammer og slå så hard en bare kan!
Det er toppen av selvpining :P
Evil_Ash
4th June 2004, 18:02
Det gjorde jeg en gang. Det er ikke til å anbefale :oops: :oops:
CilarProd
4th June 2004, 23:04
Det var voldsomt.. :? Cilar Productions jobber også med manus til en skrekkfilm, vår er ganske lik men foregår på en øy med skog. Teltur og skumle greier her også... Vi kommer snart på web!
Erico
4th June 2004, 23:40
PERVERTALERT!
Det beste er naturligvis å plassere en strikkepinne med mothaker rett mot urinrøret.
Deretter får du en sterk person til å hamre den inn før han drar den ut igjen og mothakene river med seg masse kjøtt på veien ut.
Deretter ser penis ut som Pompeii.
JØMMY!
Burton2
31st December 2006, 14:07
Legg på noe slags "Sirkus" musikk, og lat som skuespillerne hører det, og de blir skikkelig nervøse.
Panikk+syk musikk+distraherende filming+gode skuespillere=Skummelt
Ett tips: Skaff deg X-Files låta, speed den opp 500% så får du en ny (pshyco) låt.
dole
31st December 2006, 20:16
skal kanskje lage grøsser jeg og, men er ikke helt sikker nå da:P
Snikende_Ullteppe
1st January 2007, 16:12
Var da voldsomt med aktivitet innen grøsserfilmer om dagen 8O
Men tror ikke noen slår oss enda når det gjelder produksjonshastighet: Fra ide til ferdig produkt på fem dager! :D Resultatet er selvfølgelig preget av det, men whatev, filmen skulle bare vises som underholdning på åpen dag på skolen.
En av skuespillerne lastet den opp på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=NtJ_ZfnqARc
Kan laste opp på ftp så den kan lastes ned hvis det er interesse for det.
Beklager hvis jeg hijacker tråden din, men orker ikke lage en ny en for filmen min. Ang. skumle saker i film, så er det ofte skummelt hvis du greier å bygge opp til noe virkelig creepy, og så skjer det ingenting, og når folk har slappet av igjen skremmer du dem skikkelig. Det syns hvertfall jeg er skikkelig skummelt.
tormod2992
1st January 2007, 16:20
Hvor har dere fått lyder og sånn fra?
Snikende_Ullteppe
1st January 2007, 16:48
www.sounddogs.com
Har alt :D Musikken fant jeg ved å søke på horror music, og fant første og beste som var rojalty free.
rovlah92
1st January 2007, 22:09
Det er ordentlig skummelt når en av hovedpersonene er alene i skogen, og hører løpendeskritt rundt seg, på alle kanter....... :(
Oddman
1st January 2007, 22:51
Har en skummel opplevelse fra en sen skogtur.
Jeg var på en aldri så liten joggetur utenfor stien, da vegetasjonen plutselig blir veldig tett. Jeg jobbet meg gjennom krattet, og kom til slutt ut på en nærmest sirkulær åpning. Midt i denne åpningen finner jeg intet mindre enn en haug med blodige knokler, og like etterpå rasler det i krattet ved siden av meg og noe kommer nærmere.
Det var heldighvis bare en annen som var ute å løp, men jeg blei relativt satt ut. 8O
-Kz-
2nd January 2007, 15:35
det dere kan ha er at hovedpersonen er den siste som overlever og løper gjennom skauen med en psyco morder etter seg og så når han har komt ut av skogen feks blir han påkjørt av en bil ... hyggelig slutt
men jeg har et tips til
morderen tenner på et telt og prøver og drepe den/ de som er inni ... men dette blir utrolig rissikabelt og vanskelig og gjennomføre :roll:
forslag 2 tviler jeg på at går an men det hadde vert tøft, men jeg tviler at dere har stuntmenn og hele pakken :!:
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.