PDA

Vis full versjon : the fast and the furious...

erdnis
14th June 2004, 22:23
Hei,
er det noen som vet hvordan man kan lage effekten i the fast and the furious når de bruker nos så ser man bare at veien blir lengre og alle lysene går mot kameraet og sånt :?:

Chandler
14th June 2004, 22:41
Jeg har ikke sett filmen og vet ikke helt hvordan effekt du beskriver, men det kan kanskje være vertigo-effekten. Er det en lignende effekt hvor skuespilleren står stille i bildet, men bakgrunnen beveger seg mot eller fra skuespilleren?

b1rken
14th June 2004, 23:25
Tror det er en effekt i premiere som heter ghosting, men jeg vet ikke om den vil få samme effekt som de i The fast and the furious. Men jeg og vil vite hvordan man lager disse effektene. De er jo bare døds råå!

Freddern
15th June 2004, 08:14
Husk at de bruker greenscreen når de bruker Nos... De har bilene foran greenscreen og da r d lettere og fikse bakgrunnen før de legger dn på

ku
15th June 2004, 17:27
Tror det er ein versjon av den berømte Hithcock dollyen. der han kjører kamerat framover mens han zoomer bakover eller motsatt det blir det samme. Blir brukt i Lotr første gangen Frodo merker Ringskrømta, og i the mask første gangen Ippkiss møter fru Diaz.

Det at det blir spor etter lysa kan du få til ved å ha langlukketid på kamera, men da blir vel resten av bilda uskarpe og så der må du finne på noe lurt.

btw: tror nok The fast & the furius bruker nokk av CG effekter så det kan bli vansklig og reprodusere mye av det cinematografisk.