Vis full versjon : dette ned fra tre????
jasonX
15th June 2004, 17:15
jeg har lyst til og lage en film der en blir jagd og klatrer opp i et tre men han blir skutt og detter ned....
er det mulig og få til dett på en enkel måte?
i så fall....hvordan????
Ustabil-Kim
15th June 2004, 17:28
er vel ikke vanskeligere enn å klatre opp og dette ned, og så skifte vinkel hvor man ser skrubbsår i fjeset og dritt.
får følesen av et helt manus i deler her nå jeg =P
Erico
15th June 2004, 17:28
Det ENKLESTE er jo naturligvis å få duden til å klatre opp i treet og deretter falle ned ;)
jasonX
15th June 2004, 17:42
Det ENKLESTE er jo naturligvis å få duden til å klatre opp i treet og deretter falle ned ;)
men jeg mener ikke en meter over bakken jeg men er kansje fem seks meter over bakken og da er det ikke akkuratt og bare dette ned....
Freddern
15th June 2004, 17:46
Du kan late som om det er så langt over bakken.. film at han blir jaget også skifter u vinkel slik at du ser at han klatrer opp i et tre også klatrer du høyt opp et sted også filmer du ned på han som jager deg også filmer du at han som klatra opp sitter på en grein da får man inntrykket av at han r høyt oppe.. el så kan du gjøre omvendt filme først at han setter seg ned på en grein også filme han som jager når du sitter langt opp i et tre...
andy
15th June 2004, 18:04
noe som er tungvint, men sinnsykt morsomt OG ser utrolig teit ut er å mekke en realsize dukke. så bare kler du den opp, drar den med deg opp i treet og hiver den utfor. treet bør helst være høyt, da blir det kulere å se på. så bare filmer du litt med han ekte mannen i treet. klipper til dukken som faller å alt er godt.
jasonX
15th June 2004, 21:32
[quote="andy"]noe som er tungvint, men sinnsykt morsomt OG ser utrolig teit ut er å mekke en realsize dukke. så bare kler du den opp, drar den med deg opp i treet og hiver den utfor. treet bør helst være høyt, da blir det kulere å se på. så bare filmer du litt med han ekte mannen i treet. klipper til dukken som faller å alt er godt.[/quote
hvordan lager jeg en troverdig dokke da????
andy
15th June 2004, 21:50
hehe jeg vet helt ærlig ikke. men tenkte å lage noe sånn i sommer selv...skal hive utfor en bro eller påkjøre eller noe. tenkte bare å sy sammen noe puter å tøy å fylle det me ting å tang.
Evil_Ash
16th June 2004, 01:26
Du må prøve å bruke fantasien litt da! Jeg mekka dokker når jeg var 13 år. Det er bare å fylle noen klær med puter eller en dyne. Du klarer vel å lage det?! :o
jasonX
16th June 2004, 07:20
Du må prøve å bruke fantasien litt da! Jeg mekka dokker når jeg var 13 år. Det er bare å fylle noen klær med puter eller en dyne. Du klarer vel å lage det?! :o
hehe.....jada
b1rken
16th June 2004, 07:36
Det holder sikkert med og skrive nicket til den du skriver til jasonX, blir litt irriterendes når du quoter i hver post du skal svare noen eller spør noen om no!
erdnis
16th June 2004, 17:18
Hei,
jeg har brukt dokke i noen av filmene mine, hvor dokka har falt ned fra trær og blitt påkjørt.
jeg lagde den av en tjukk madrass som jeg skjærte ut i form av meg selv.
det blir egentlig ganske bra hvis du filmer litt unna. for når det er en madrass så beveger den på seg i lufta og. :D
Cavum
22nd June 2004, 19:24
Som sagt.....Bruk fantasien! :wink:
Bruk hva du klarer å mekke sjøl.
I en film vi laga mekka vi en som fikk hodet spidda på en stor skrue på veggen!
Der stjal vi et issoporhue fra "mote & design" klassen å dressa den opp.
Slapp til å med å lage lyd effekt til den! hehe!
Blei sikkelig guffen lyd! Skal se om jeg får lagt ut et videoklipp av det
en gang! :wink:
det mest realistiske er enkelt å greit å gjøre på dem B-film metoen, eller "gamle" metoden,
Du går på butikken får en hel haug av tomme papp esker ( fikk en del når vi skulle flytte for noen år siden )
stable dem oppå hverandre 2esker i høyden ( brukes når du hopper fra 6-10m), og lengden, jo hvor mye skuespilleren vil ha for at han er sikker, så kan du legge på en matte etc over eskene så dem ikke detter og flyr når han hopper ned, også filmer du bare når han er 1m ifra bakken resten av fallet,.
btw, har hivd ut noen dokker ifra 12etasjers bygg, må si du burde få tyngen rett ellers beveger du kameraet MYE raskere ned en hva dokken gjør, ( den flyr nesten ^^ ) men morro det og sjø
Deadbeat
18th May 2005, 06:54
kan umulig være værre enn å bruke en madrass og litt klippeteknikk.. eller kaste en dukke ned treet,, menn det kommer til å se helt åndsvakt teit ut
jasonX
18th May 2005, 09:44
se på datoen...
jeg har løst dette problemet for LENGE siden :roll:
Melwasul
18th May 2005, 10:07
se på datoen...
Det med sag i hodet? hehe
edit: http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Forums&;file=viewtopic&;t=1177&;sid=05d10be9506fca1b0edc6e11bd6f7414
jasonX
18th May 2005, 12:47
se på datoen...
Det med sag i hodet? hehe
edit: http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Forums&;file=viewtopic&;t=1177&;sid=05d10be9506fca1b0edc6e11bd6f7414
hehehe :lol:
den var bra :D
det var ikke akkuratt planlagt da... :roll:
punsler
29th October 2005, 02:40
hei.
dette kommer jo helt an på hvor seriøsdu er.
tenk mest mulig realistisk og få skuespiller til å gennomføre.
feks. blir man skutt i et tre relativt høyt oppe vill ikke personen bli blåst ut av treet og falle rett ned men falle slik at han treffer de fleste grener på tur ned og da er det bare å polstre litt og ev bruke pappesker eller en nedgravd/ tildeket madrass, for ved å treffe flere grener på tur ned begrenses hastigheten og treffet med bakken blir ikke så ille.
anbefaler ikke bruk av dukke da dette er veldig tidkrevende og veldig lett for å se utrolig falskt ut. som andre har utpekt er vekt på dukke alfa omega samt bevegelighet i selve dukken.
PettersenMoviesInc.
29th October 2005, 10:19
Et lite forslag fra meg, her.
Du kan filme fyren som klatrer opp i treet.
Deretter finner du en ganske lav, lignende grein han faller ned fra. Du filmer selvfølgelig ikkje bakken.
Det siste du gjør er å filme bakken nede på bakken, viss du skjønner. Uansett ser du bare fyren som lander på bakken. Det ser best ut viss kameraet ligger på bakkenivå.
En annen måte: http://www.nccinema.ch/efx02.html
ustedalen
29th October 2005, 18:27
Hvorfor dra opp en ellgammel tråd :? ?
Men uansett... Ser det har blitt diskutert en god del om dukker her.
Det kan funke..... Men det blir sjeldent ett veldig bra resultat.
http://ustedalen.com/Dukke.mov
Her kastet vi en dukke ut for ett tak for 1 og 1/2 år siden.. Resultatet funket, men ble ikke det beste :roll:
Unless
8th November 2005, 14:46
vis du hadde finni et mindre tre(som ikke er på langt nær så høyt som orginalen), og legger f.eks en tjukkas rett under, kan man se "nærklipp" av når en person mister taket og detter ned(da ser man ikke at personen lander tryggt og godt på tjukkasen). og etterpå slenge en dokke ned fra treet, og klippe det litt så det ser så ekte du får det til å se.
har ikke tenkt så mye på det, så er ikke på langt nær sikker på om det funker.
jasonX
8th November 2005, 17:56
Ingen vits å pirke opp i gamle, døde tråder som dette Martin.
vBulletin® v4.0.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.