Vis full versjon : PC på TV
CilarProd
21st June 2004, 21:07
hvorfor blir d omtrent ingen farge og gal oppløsning når jeg kobler pc'en opp til TV'en via s-videokabel? noen som vet hva jeg må gjøre for å kunne bruke en tv som skjerm og få d til å se normalt ut? :?
KUDi
21st June 2004, 21:28
hmmm super video kabelen fungerer supert til mitt tv... bruker til og med sånn gul composite phono kabel, funker flott! akkurat det med oppløsningen kan du fikse på skjerm settings trikse og mikse til du får det til,men at fargene eg rare kan jo være noe med tven å gjøre... du kan jo sjekke de andre AV kanalene å se om du får til noe
du kan laste ned spesial lagde program som er lagd for å sende bilde til en secondary skjerm/monitor...
CilarProd
21st June 2004, 21:31
får ikke fikset på oppløsningen, men får d på pc skjermen... kan d være kortet som ikke er topp kanskje? kjenner du til slik software? vet du hvor jeg finner d? tusentakk for hjelpen :D
KUDi
21st June 2004, 21:53
hmmm hvis du har ATI kort er det jo mange måter å sette opp secondary monitor, du kan klone skjerm bildet eller extende skrive bordet slik at skjermbildet FORTSETTER på tven din, men dette vet du helt sikkert, men poenget er at hvis du skal klone skjerm bildet er det ikke sikkert du får fin oppløsning på skjermen din det blir gjerne noen svarte kanter rundt.
har du prøvd å høyre klikke på secondary skjerm på skjerm egenskaper og tilkoblet?? da vil tven (som jeg sa)bli en utvidet del av skrive bordet, og når du for eksempel skal se film, så drar du bare media playeren din over på tven....
en type program vare jeg vet fungerer er "easy worship" som brukes til å vise film på prosjektor. :D
andy
21st June 2004, 23:54
jeg har akkurat samme problemet. og har trixet og mixet ALT som går ann. til slutt ga jeg opp og nå sitter jeg med en s-video kabel til 700,- som ligger å samler støv i kjelleren.
Chandler
22nd June 2004, 00:12
Kan det være at TVen deres ikke klarer å motta S-Video signalet? Da får man et svart/hvit-bilde og det hadde ikke overasket meg om det også ble noe farge i dette bildet på noen TVer. Kan iallfall være verdt et forsøk på å sende bildet som Composit istedetfor S-Video hvis dere ikke har gjort det allerede.
Andresen
22nd June 2004, 07:49
S-video kabek til 700.- ???? 8O min kosta 79,- og funker perfekt..
Rocambole
22nd June 2004, 08:55
Hvis TV'en har S-videoinngang burde den også kunne ta imot S-videosignalet med alle farger. Hvis man derimot har brukt en SCART-kontakt med S-videostøpsel for å koble PC'en til TV'en, vil fargene forsvinne når TV'en ikke er forberedt på S-video. Dette er et emne som har vært grundig debattert i newsgruppa no.teknologi.video, og løsningen sies å være å modifisere SCART-kontakten en smule - flytte en av pinnene, slik at krominans- og luminans-signalene blir samlet.
Men nå vet jo ikke jeg om CilarProd har brukt noen SCART-plugg, da.
Har man en S-videoinngang på TV-en, burde det jo funket. Har man ikke det, men en videospiller med S-videoinngang, kan man jo sende signalet gjennom den og forhåpentlig få resultatet i farger på TV'en.
CilarProd
22nd June 2004, 12:48
jeg bruker et støpsel ja.. takk for hjelpen alle :D setter stor pris på det!
vil bare nevne at tven har ikke like god oppløsning som på pc skjermen[/quote]
Eg bruker Composite (funka lite med S-VHS) og har Collur settings på G eller B (pal). Nvidia kort. Og du må huske å gå inn på oppløsningen til skjerm 2 (tv'en) og sette den til 800x600 (sikrest for best reslutat)
Tulla mye fram og tilbake med det der og.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.