PDA

Vis full versjon : Sjela ut av kroppen

wanted
22nd June 2004, 14:18
Hallo :D
Jeg holder på å lage en film. Her er det noen som dør, og skal "gå ut" av kroppen sin... Slik at den døde personen ligger på bakken, død, også reiser "sjelen" seg ut av kroppen, mens den personen ligger på bakken. "Sjelen" må være litt sånn gjennomsiktig liksom..

Jeg har ikke filmet denne scenen enda da...
Men kan jeg f.eks legge klippene oppå hverandre...(klippene filmes fra akkurat samme sted/vinkel. Også bare gjøre det klippet med "sjelen" gjennomsiktig?

Jeg bruker Video Vegas 4.0. .. Noen som kan hjelpe meg?

Takk :D

Ustabil-Kim
22nd June 2004, 14:34
du kan filme samme samme sekvens 2 ganger, bare at den ene gangen reiser han seg og går vekk.
men husk på at han må ligge ganske lenge stille på bakken i det første klippet, ellerst kan du gå tom for klipp før det andre klippet hvor han reiser seg er avsluttet.
legg de over hverandre og bruk opacity eller noen av de andre keying funskjonene.
blir nok bra til slutt om du leker deg frem.
lek også litt med frame by frame, slike at sjelen delvis forsvinner, og så kommer litt sterkere tilbake igjen, og så delvis forsvinner ogsåvidere.

wanted
22nd June 2004, 15:43
Okey, det skal jeg! Takk! =) Tror jeg skjønte det også faktisk!! :D :D ps! Sinnsykt kule filer dere har på Ustabil siden deres! Har sett alle""!!! =)[/

Ustabil-Kim
22nd June 2004, 15:46
hehe takk takk

Freddern
23rd June 2004, 21:04
her er et eksempel på åssen man kan lage sjel ut av kroppen

http://www.home.no/fraj/Sjel.wmv

Freddern
23rd June 2004, 21:06
det var et dårlig eksempel av sjel ut av kroppen, mn jg prøvde.. jg ska prøve og lage en bedre enn etter vært.. d hadde vært litt enkelere md green screen el no

Pacific_Leon
24th June 2004, 04:25
synes d va bra eg :)

gidder du å forklare sånn ca heilt nøyaktig hvordan du gjorde dette?
:lol:

Freddern
24th June 2004, 09:00
jo! Først så la jeg meg ned på gulvet også lå jg der en stund.. og etter jeg har ligget der en stund så reiste jeg meg opp og gikk.. og dette filmet jeg bare en gang.. også i premier pro så tok jeg og delte klippet i 2.. dene første delen er når jeg ligger på bakken og den andre delen er når jeg reiser meg opp.. også la jeg det klippet som jeg reiste meg opp på over det andre også tok jeg luma key på det også tok jeg og mixa litt (du må prøve deg frem fordi det spørs på lys osv) også tar du luma key på det klippet når du ligger på bakken og mixer deg frem.. jeg brukte ik så lang tid... håper det kom til nytte da... :D

Pacific_Leon
24th June 2004, 16:54
kvalitet :D

Ustabil-Kim
24th June 2004, 17:36
det ble jo akuratt som jeg hadde trudd.
har aldri testet dette, men skjønte hva som måtte til.
ble tøft =)

wanted
24th June 2004, 23:40
Nå skjønner jeg det helt ihvertfall!! :):):: Jeg håper jeg får det til da!! Takk for hjelpen! =) :D :!:

Pacific_Leon
25th June 2004, 06:31
men...hvordan skal det gjøres visst foreksempel 2 jenter sitter i en blomstereng og den ene jenta ska være gjenferd..sånn gjennomsiktig som wanted nevnte..kamera er fra siden og filmer begge som sitter mot hverandre

må eg filme de etter tur og legge klippene oppå hverandre som tidligere forklart :?:

Chandler
25th June 2004, 10:15
Skal ikke trenge å filme en og en person. Du filmer begge, samt noen minutter hvor ingen personer er i bildet, så legger du bare en maske rundt den personen du vil ha bort, og gjør innholdet i masken gjennomsiktig, eventuelt flytte masken over i det tomme bildet og legge dette over det fylte bildet og la den være synlig bare der det er en maske og gjøre dette området gjennomsiktig.

wanted
25th June 2004, 14:26
Men jeg får det ikke til på Video Vegas :( Jeg er ny med dette programmet... Når jeg skal legge klippet over det andre...Går det automatisk over til det andre klippet...Jeg ser liksom ikke det første klippet igjennom når jeg prøver å.. nei jeg aner ikke hva jeg driver meg jeg ass......Det går jo ikke ann å gjøre det gjennomsiktig... Det blir bare sort....................
HJelp! Hilsen ei skikkelig fortvila jentunge som SKAL få det til!!!!

-------------------------------------------------------
Oiii!! JEg fikk det til!!! Ble litt kult faktisk!!!! YES!!!!

Pacific_Leon
25th June 2004, 17:20
så legger du bare en maske rundt den personen du vil ha bort, og gjør innholdet i masken gjennomsiktig, eventuelt flytte masken over i det tomme bildet og legge dette over det fylte bildet og la den være synlig bare der det er en maske og gjøre dette området gjennomsiktig.

takk for svar, men vet du\dere om en tutorial på dette? er fersk når det gjelder after effects og pro