Vis full versjon : Svisj lyder
Freddern
30th June 2004, 09:42
hei! jeg lurer på hvor man finner GRATIS svisj lyder? sånne matrix lyder når de slåss... svisj, svasj, svisj
Kyrre
30th June 2004, 15:13
Vet akkurat hva du mener, slet me de lydene selv for ca. et år siden (lagte en Matrix parodi). Først rippet jeg lydene fra den orginale Matrix, ble greit nok etter en del redigering.
men det enkleste er å lage dem selv, ta en regnjakke og knytt armene inni og slå ut i luften, i mitt tilfelle ble lydene identiske Matrix. Men vær forsiktig med glidelåsen som klirrer.
Freddern
7th July 2004, 11:56
Jeg skjønte ikke helt hva du mente med regnjakka!!! knytt armene inni osv! fortell litt mer detaljert!!
Freddern
5th January 2005, 18:54
noen som veit hvor jeg får tak i svisj lyder? for eks: et kamera som kjører fort forbi en ting så må det jo være en svisj lyd for å få litt mere spenning!
HenrikSolberg
5th January 2005, 18:57
Hvor har du fått dette kameraet som kjører? :wink: Vet ikke hvor du kan finne det jeg, men du kan ta det opp selv!
Freddern
5th January 2005, 19:42
du skjønte ikke det jeg skrev da.. sorry vis det var litt humpete skrevet, men uansett.. når et kamera filmer og drar forbi en stolpe så hadde det vært fett med en SVISJ lyd, hvor finner jg sånne, jeg leter og leter FINNER DET ALDRI! noen som har Peiling???? noen har sånne lyder jeg veit det!
ustedalen
5th January 2005, 19:43
Søk på http://www.findsounds.com/
HenrikSolberg
5th January 2005, 19:44
du skjønte ikke det jeg skrev da.. sorry vis det var litt humpete skrevet, men uansett.. når et kamera filmer og drar forbi en stolpe så hadde det vært fett med en SVISJ lyd, hvor finner jg sånne, jeg leter og leter FINNER DET ALDRI! noen som har Peiling???? noen har sånne lyder jeg veit det!
Skjønte jo hva du mente, det var ironisk ment! Kyrre har en god beskrivelse på hvordan en kan LAGE den lyden over!
Freddern
5th January 2005, 19:45
Hva slags ord ska jg søke på? har prøvd Swisj, Svisj, Pass by, By pass, wind osv.. ingen av dem finner en d*4*3!! veldig slitsom å finne så lette lyder.. trenger d fort!
ustedalen
5th January 2005, 20:12
Prøv slice. Har to lyder av de.
Bandidos Pelle
5th January 2005, 20:13
Ikke noe problem, da har jeg en løsning.
Se her for mange andre spesifiserte kategorier, such as lyssabler o.l.:
http://fxhome.com/sounds/downloads.html
Og til deg, finner jeg på samme siden dette:
Bullet Time Sounds - 60 different bullet shot sounds followed by the classic Matrix Bullet Time swooshing (http://fxhome.com/sounds/downloads/FXHome-Bullet-Time.zip)
Kenny Wang
25th January 2005, 03:38
Hvorfor er folk så lite oppfinnsomme? For det første, å laste ned sånn fra nettet er bare tamt, og for det andre, hvis du ikke finner de jævla lydene du er ute etter så bør jo dette gjøre deg kreativ, slik at du går ut med miken/kamera ditt og tar opp noen selv. Alt mulig lager jo svisjelyder. Slå med stokker gjennom lufta med forskjellig tykkelse og lengde feks. Slå dører opp og igjen, slå med gensere og jakker. Ta opp lyden av et tog som suser forbi. Massevis av måter å få fete svijselyder på, hvis du bare går rundt med miken en hel dag og leter så vil du plutselig komme over noe du aldri ville tenkt på, og så har du en original og fet svisjlyd som alle lurer på hvilken film du har tatt fra; og da kan du med hånda på hjertet si at den har du fikset helt på egenhånd. Og er det ikke det som er sjarmen med å lage film; at du og dine venner/kolleger har laget alt dette selv - helt fra scratch. Jo mer du stjeler fra andre, jo mindre tilfredsstillelse vil du føle ved det ferdige produktet. Hvis du ikke en gang klarer å lage en svisjelyd selv, så vil du aldri bli kreativ nok til å kunne lage filmer som folk husker i mer enn fire sekunder.
Kok et egg i stedet.
Melwasul
25th January 2005, 12:46
har du en original og fet svisjlyd som alle lurer på hvilken film du har tatt fra; og da kan du med hånda på hjertet si at den har du fikset helt på egenhånd. Og er det ikke det som er sjarmen med å lage film; at du og dine venner/kolleger har laget alt dette selv - helt fra scratch. Jo mer du stjeler fra andre, jo mindre tilfredsstillelse vil du føle ved det ferdige produktet.
Tror faktisk at jeg er enig med deg for en gang skyld - alt som er egen produsert er oftest best.
Klart at man kan be andre om hjelp, men å bruke noe som fins overalt er kjedelig (og oppbrukt). Men det avhenger også hvor seriøst du skal gjøre med filmprosjektet ditt.
For å ikke glemme rettigheter til lydene og sakene andre har i tillegg ;)
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.