PDA

Vis full versjon : Evighet å rendre i after effects 6.5

Pacific_Leon
1st July 2004, 04:03
er ny med after effects men har klart å lage en 3 minutters snutt som eg tenkte å rendre ut som en video fil....har pal dv kamera med firewire der alt opptak går inn på after effects via premiere pro, triksa og miksa litt med effekter som magic bullet og shine plugin og prosjektet var klar til eksportering.
valgte add to render queue og satte "normale settinger" dvs. eg gjorde ikke noe spesielt..trykka på render og fikk et sjokk...estimated time stod på ca 28 timer :!: :!:

prøvde med forskjellige output alternativer..mpeg2,windows media m.m.
after effects rendra ca 200bilder i halvtimen dvs 8sek.. :roll: totalt antall var ca 11000bilder som sku rendres, DET synes eg var litt rart iom. 3min dv klipp har vel kun ca 1500 bilder i minuttet

låg ingen "gjemte" klipp i komposisjonen som tok plass, kun de 3 stakkars minuttene med uskyldig amatør moro

i premiere pro går det relativt kjapt, samme i pinnacle men after effects tar kaka

har ny pc som er ganske rask så det kan ikke være det som e problemet,har heller ingen cpu krevende programmer oppe mens after effects kjører..

er det noe eg gjør feil mht. innstillinger :?:

Erico
1st July 2004, 11:57
Kan du gi spesifikasjonene til PC'en din?

Pacific_Leon
1st July 2004, 17:18
ska vi se..har en hewlett packard pavilion med xp home
AMD athlon xp 2000+, 1,6 ghz , 256mb ram
2 interne harddisker på 40 gb hver og en ekstern
harddisk på 250 gb, skjermkortet e nvidia geforce4

Westad
1st July 2004, 18:09
er ikke akkurat den kraftigste maskina det eller...

Pacific_Leon
1st July 2004, 18:52
heller ik den svakeste tror eg :wink:

men hallo 3min ca 28 timer rendring i after effects :!:
korfor går det behagelig raskt i premiere pro da?

Erico
1st July 2004, 23:21
Skal ikke se bort ifra at hvertfall RAM'et kan være en flaskehals.
AE er et program som krever en del mer enn Premiere.

Pacific_Leon
2nd July 2004, 02:49
det stemmer sikkert, men eg får bare vente de timene, er en fattig sudent :lol:

Filip
3rd August 2004, 19:37
Sjekk at lengden på prosjektet er satt til like lenge som klippet er. Fant ut at jeg sparte 40 timer rendring ved å sette project timeline til klippets lengde, som var under minuttet. Det stod på 30 min i utg.pkt.

andy
5th August 2004, 15:56
du er ikke alene om at after affects går tregt. jeg bruker sånn en halvtime-time på noen minutter og har p-4, 2.52ghz, 512 ram, ati radeon 128 mb

Pacific_Leon
5th August 2004, 16:05
pufh..godt å vite :lol:

Freddern
5th August 2004, 16:12
??? jg bruker ca 6 minutter på 40 sek!!! det er leeeengggeee1!! hehehe, men husk at film tar tid!! :?