PDA

Vis full versjon : Tilbakemelding på "Det største offeret"

Kyrre
4th July 2004, 18:01
Heisann, filmen er nå forhåpentligvis på vei til nedlastinger på forumet, men imens kan en vel bruke denne linken:

(closed)

Filmen var spesielt laget for en Kino 1 (Stavanger) og Megafon kortfilmkonkurranse.
Vi i GHL er spesielt glad i denne filmen siden den skaffet oss en 2. plass, og derfor inngangskort på kinoen året rundt (+ medfølger)

Hva syns dere?

EDIT: Ser ut til at en må "lagre mål som" for at linken skal virke.

b1rken
5th July 2004, 00:28
Kan du fikse linken ? Den virker ikke!
Vil se filmen :D

Kyrre
5th July 2004, 00:40
Linken fungerer, men på merkelig vis må en høyreklikke å velge "lagre mål som". Prøv d

b1rken
5th July 2004, 01:40
Der kom den jo. Virka ikke før i dag. *Dunkerhodetibordet*

Fikk sett den nå. Jeg syntes den va sinnsykt bra. Har prøvd og lage noe lignende selv. Likte musikken godt, den passet til filmen. Du klarte liksom å lage en litt dyster stemning under filmen. Det likte jeg. Stå på.

mott
5th July 2004, 02:38
BRA!!!! applaus :lol:

Goberg
5th July 2004, 07:55
This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy.

Kyrre
5th July 2004, 12:55
Jepp, d der skjer når venstreklikker på linken, høyre klikk heller, å velg så "lagre mål som" da funker linken!

Tusen takk til mott og b1rken for gode tilbakemeldinger 8)

Men hadde vært greit med noen flere (postive eller negative) :wink:

kjetilr
5th July 2004, 14:27
Denne var bra, Kyrre!

Thomas
5th July 2004, 14:31
Veldig bra!

Kyrre
5th July 2004, 14:42
Tusen takk! Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger! men ikke glem manusforfatter Dag H. Sætran, som trolig også er NFF's nyeste medlem!

Dag
5th July 2004, 22:47
Noen andre som har en mening om filmen vår? :roll:

bj0rn
6th July 2004, 10:36
Joda, den var ganske bra den! :D Ikke noe å si på verken skuespillet, manuset eller det tekniske! Bra musikk også! Har dere laget den selv, eller bruk lovlig/ulovlig musikk fra andre?

Kyrre
6th July 2004, 13:58
Vi må tilstå at musikken er Muse, og ulovlig.
MEN vi har nå skaffet oss vår egen komponist, som tidligere har vært konsert mester i stavanger symfoni orkester. Så vi gjør opp for våre synder :wink:

bj0rn
6th July 2004, 16:01
Hehe, jaja, halshogger dere ikke av den grunn jeg hvertfall, er ikke helt lovlige på det planet alle mine filmer heller :wink:

Evil_Ash
6th July 2004, 16:34
Jeg synes filmen var bra, selvom kanskje budskapet er litt uorginalt. Folk som tar selvmord etter å ha blitt mobbet er noe som man kanskje har sett veldig mange ganger. Men bortsett fra dette var det veldig bra.
Det jeg synes var spesielt bra er at dere har lagt mer vekt på at bildene og musikken forteller historien. Så sånn sett var filmen veldig bra. Hvis dialog hadde styrt filmen hadde den sikkert blitt helt anderledes. Musikken passet også veldig bra, litt kjipt at dere har stjelt den fra Muse da. :( Musikk er alltid bedre når man har laget den selv eller fått noen annen til og gjøre det..

Alt i alt, så var denne filmen veldig bra.

Dag
6th July 2004, 17:27
JAda EvilAsh, du tok oss på vårt svake punkt, men vi synes egentlig at den sekvensen i starten når "offeret" ligger i sengen, og at han ser seg i speilet, skaper intrykket over at mobbingen har foregått i lang tid, men er fornøyd med slik den ble til slutt.
PS:
Takk for konstruktiv kritikk..

Evil_Ash
6th July 2004, 19:02
Jada, det eneste jeg sier er at temaet er kanskje litt brukt opp. Filmer om mobbing har jeg sett drøssevis av. Hvordan dere hadde gjort det var på en bra måte. Jeg synes bare at temaet er litt brukt opp... :o

andy
6th July 2004, 20:31
jeg syns alt det visuelle ver veldig bra. men historie messig satt jeg igjen med litt sånn "ok?" følelse. fikk lyst på mer, men så bare nei var det slutt. sier ikke det var dårlig, men jeg savnet noe liksom, noe mer, kanskje noe som ville gjort at jeg hadde medfølelse for han og ikke bare tenkte javel, når den var ferdig. uansett en tommel opp fra meg!! :)

Dag
7th July 2004, 00:49
Joda Andy, jeg forstår hva du mener,
men vi laget denne filmen for en
konkurranse vi skulle delta i,
der tidbegrensningen var 3min
eller mindre. Vi prøvde å presse
så mye vi klarte utav de tre minuttene,
men som Evil_Ash sa, er jo temaet
ganske "godt brukt" å det var den
vrien med musikk isteden for dialog
vi valgte, resultatet ble som det ble og hadde
en mer eller mindre brå slutt,
men det var den eneste utveien :roll:

Evil_Ash
8th July 2004, 23:33
Alt i alt synes jeg dere har gjort jobben bra på slike rammer som dere har fått. Det er vanskelig å bygge opp stor sympati for en person på en tidsramme på 3 minutter, så hvordan dere har valgte å løse det var veldig bra.
Alt jeg kan si er:
Good Job! :D

andy
10th July 2004, 16:11
jada jeg forstår ;) MEN, var det den konkurransen som stavanger aftenblad hadde for noen måneder siden?

Kyrre
10th July 2004, 16:38
Ja, mulig d Andy, konkurransen var også i sammarbeid med Aftenbladet.

andy
10th July 2004, 17:02
kult. tenkte å sende inn noe selv men fikk ikke lagt noe. kjekt å se noe av det som ble sendt inn.

Kyrre
10th July 2004, 17:08
Jada, det kan også nevnes at han som vant var 24 år og jobbet profesjonelt med film i et eller annet nystiftet firma. Han vant med en film ved navn "Quality Time", som også vant Oslo Amatørfilmfestival's ett minutt konkurranse.

manti
14th July 2004, 13:31
jeg er enig med kritikken over egentlig, på godt og vondt. Noen ganger savner jeg litt mer følelse i skuespillet. ikke mobbeofferet som sitter alene og lider, men det andre. så ikke helt naturlig ut i mitt sinn. (mobberne, når de går etter og deretter sparker. og hvorfor smiler han til folka forresten?)

vel, det hele gav den stemningen og budskapet dere ville, så det er ikke noe å si på det. farger og kamera styrket dette. men den siden-ifra-jakten var ikke helt nødvendig. hadde kanskje heller hatt større effekt forfra eller noe, hvor man virkelig ser angsten i uttrykket hans, og de bak litt "blurra". bare en tanke.

Dag
14th July 2004, 17:10
manti, vi tenkte sekvensen med "jakten" ville skape litt mer kontrast i forhold til resten av innholdet, og skuespillet er greit du kommenterer for det var jeg som spilte mobbeofferet, og det er altid greit å få litt kritikk :lol:
Og mobbeofferet presser ut ett anstrengt smil til mobberene fordi han er i en pinlig situasjon, men du skrev kritikk og det tar vi til oss for å forbedre oss, men alle synes ikke det samme om filmen så det er greit med delte meninger. 8)

manti
14th July 2004, 17:58
jeg sier ikke at jeg ikke likte filmen din. den var faktisk veldig bra. godt utført. det jeg sa var bare ting jeg lurte på, og et forslag jeg kom med. det var alt. ikke ta det som et angrep, for det var det ikke.

og delen hvor mobbeofferet sitter og lider sa jeg jo var bra in the first place.. ;)

kobe
15th July 2004, 11:09
gillade filmen, bra skådespel. Kan hålla med om att manuset är kanske det som drar ner filmen, som för övrigt var fin...