PDA

Vis full versjon : inkjøp av 3d program

audun1
25th July 2004, 19:23
hei. jeg har tenkt å kjøpe et 3 d programm men hvilket jeg har sett dere har prata mye om to som heter maya og e 3d studio max. men hvilke er best og hvorfer ??????????????????????
takk for alle svar........ :!:

Kyrre
25th July 2004, 19:46
Det burde vel være noen som kunne svare på Auduns post :?:

Andresen
25th July 2004, 21:24
Jeg er veldig ny på denne fronten selv, men begynner på animasjonslinje til høsten og der skal vi kun jobbe med 3dmax. virker som det er dette prg. som er mest utbredt. Fins mest tutorials på det og har hørt om mange filmer som er laget med det.

Go 3dmax :P

Easyfrag
27th July 2004, 00:08
Det finnes flere tutorials på 3ds max.
I det siste har det blitt sånn at de fleste bruker Maya til animering o.l mens de bruker 3ds max til å lage modeller til spill osv.
Dette er jo ikke en skreven regel da, og det er mulig og bruke begge til begge tingene. Kommer mye på hvem du synes det er best å jobbe med. Det er mulig å laste ned Demoer av programmene på hjemmesidene deres, da kan du jo prøve litt. Selv liker jeg 3ds max best

bj0rn
27th July 2004, 01:12
Det burde vel være noen som kunne svare på Auduns post :?:

Litt unødvendig innlegg, eller hva? :roll:

På linken nedenfor finner du en såkalt Personal Learning Edition av Maya. Den er gratis, men du må registrere deg. Har selv gjort dette, og har så langt ikke blitt spamma eller noe sånt, så det er ganske trygt skulle jeg tro!
Learning Editionen er mer enn hva du får ut av en typisk demo, og den inneholder noen tutorialer. Kan være greit for å lære seg litt med programmet, og når du føler du kan litt og vil bygge videre (evt finner ut at du gir opp :p) kan du velge å kjøpe fullversjonen. Finnes sikkert noe lignende for 3d Studio Max, men det har jeg ikke vært borti...

Sjekk ut Maya Personal Learning Edition her:
http://www.alias.com/eng/products-services/maya/maya_ple/index.shtml

audun1
27th July 2004, 11:47
ok takk skal sjekke maya. det er kansje likegreit å begynne med gratisversjoner det er sikkert sykt vanskelig he he..... :lol:

Freddern
5th August 2004, 22:30
når jeg skal registere meg på alias greia så får jeg aproved etter jg har fått mailen ogsånt!! jeg får ikke registrert meg!!! hvorfor??

audun1
5th August 2004, 22:33
humm det vet jeg ikke. det gikk veldig fint fot meg. kansje du burde prøve på nytt fra denne adressen:

http://www.alias.com/eng/products-services/maya/maya_ple/index.shtml

håper den hjelper