Vis full versjon : Liquid vs Premiere
erdnis
31st August 2004, 18:09
hei
jeg har pinnacle studio 9 og skal bytte redigerings program til Pinnacle liquid eller Premiere pro. også lurer jeg på noen ting. hva er best? går det an å oppgradere studio 9 til liquid? hva kan premiere pro som ikke liquid kan og omvendt?
håper noen kan hjelpe meg! :D
clarion
31st August 2004, 18:27
går det an å oppgradere studio 9 til liquid? JA, det finnes også student rabatt.
hva kan premiere pro som ikke liquid kan og omvendt?
Jeg kan egentlig "bare" Liquid, men vil gjerne fremheve følgende fordeler.:
Sanntidreendering av flere effekter (Altså ingen reendering når du legger dem på tidslinja).
Kjempebra brukergrensesnitt, ligner på WindowsXP med start knapp ikoner etc.
i tillegg til ca 1000 effekter og filtere / settinger så vil jeg gjerne fremheve dette.:
vanlig + dynamisk slowmotion inkludert (kan justere hastigheten underveis på hele klippet)
Ny CX Colour corrector inkludert (Fargefilter) hvor du f.eks kan lave eh.. rødruss til blåruss ++ (detta aleina kostet mer en 30.000,- for en stund siden)
Du kan blande lyd og lyd bilde på samme track i tidslinja, lage DVD fra samme tidslinja ++
SE HER :) (http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1475&Langue_ID=2)
MVH
Tor-Bjarne
audun1
31st August 2004, 20:30
Jeg er nå større fæn av liquid, men andre mener det motsatte.
Når du sier oppgradere fra studio 9 mener du oppgradere nåværende software til liquid. et spørsmål rettet mot Clarion.
clarion
31st August 2004, 22:13
oppgradere nåværende software til liquid
JA
dj_zeptor
31st August 2004, 22:32
Det som jeg kanskje synes er værst med premiere er at etter du har lagt inn effekter så må den rendre så ***** lenge. Det er mulig å holde alt inne og dra musa bortover, med det er jo helt på jordet.
Kanskje mulig å gjøre det på en annen måte, men den vet ikke jeg om. Men hovedsaklig er premiere et knallprogram. Selv om jeg ikke har prøvd edition, så tror jeg de 2 stiller seg ganske så likt. Er vel mest smak og behag. 8O
audun1
1st September 2004, 15:42
oppgradere nåværende software til liquid
JA
jeg mener det er samme pakke du må kjøpe. selv om du har studio 9 fra før
clarion
1st September 2004, 15:54
jeg mener det er samme pakke du må kjøpe. selv om du har studio 9 fra før
Det stemmer det :), men du får den rabbatert :), så etter oppgradering så har du både studio og Edition ;)
MVH
Tor-Bjarne [/quote]
audun1
1st September 2004, 16:10
ok
erdnis
1st September 2004, 16:34
er liguid like enkelt å bruke som studio 9?
clarion
1st September 2004, 17:16
er liguid like enkelt å bruke som studio 9?
Nei beklager, langt i fra!! ... Liquid er eh.. 1000 x mere avansert så brukerterskelen er mye høyere.. Men å investere i LE eller premiere er kunnskap du kan få bruk for senere :) ... tror alle pakker som gir mer, krever mer dessverre :(
MVH
Tor-Bjarne
codename_47
1st September 2004, 19:23
Synes liquid var mye mer tungvint å vanskeligere enn premiere(har bare prøvd liquid bittelitt da)
Mazter_Man
3rd September 2004, 18:44
Man kan oppgradere fra Pinnacle studio version 8 eller 9 til Liquid til en pris av 4254,- eller noe sånt... 8)
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.