PDA

Vis full versjon : Bygge Bluescreen/Greenscreen !!!---???

Actima
25th September 2004, 00:48
Skal bygge et permanent bluescreen eller greenscreen studio. Har fått litt midler (ikke mye) til innkjøp av lys og materiale. Men jeg har ikke peiling på hvaslags lys og hvor mye lys etc jeg trenger. Noen som kan hjelpe meg?

Jeg lurer også på hvilken farge jeg skal velge??? Har blitt anbefalt greenscreen da dette visstnok skal være bedre for DV kameraer (1 og 3 CCD) med tanke på "color spill" i post-produksjon. Greenscreen skal også være lettere å lyssette. Hva tror dere?

Remi
25th September 2004, 09:23
ville gått får greenscreen. foresten, er det sant at bluescreen er "mørkere" i fargen?

clarion
25th September 2004, 12:53
Hei,

De fleste keying editorer på markedet kan jo velge flere farger en grønn og blå, greia er vel å benytte en farge som ikke finnes ellers på filmen din (Slik at ikke blå øyer, eller en blå genser blir transparang ). Tror du sikkert kan benytte rosa om du ønsker det... Så mitt generelle råd vil være.: sørg for en farge som ikke finnes på filmen, men som passer bra til lys-settingen din ;)

MVH
Tor-Bjarne

Remi
25th September 2004, 13:15
tipper på at det ikke er farlig å ha en bluescreen til en blå lyssabel, som man legger på etterpå?

Melwasul
26th September 2004, 12:30
tipper på at det ikke er farlig å ha en bluescreen til en blå lyssabel, som man legger på etterpå?

ja, man legger lyssabel etter vi har satt inn bakgrunn

hmm, nå tror eg at eg heller maler et rom grønt, eller halvt rom grønt og halvt rom blått? :P

Remi
26th September 2004, 14:46
fant den perfekte malingen, nå gjennstår bare veggen...

Filmrune
4th November 2004, 08:22
fant den perfekte malingen, nå gjennstår bare veggen...

Hvordan er det en legger inn en bakgrunn på blue-green screen egentlig..?