Vis full versjon : Hjemmeside
ustedalen
25th September 2004, 21:51
Jeg har veldig lyst å lage hjemmeside til amatørfilm gruppen min og har prøvd meg litt med notisblokk, men skjønner ikke noe av det.
Er det noen andre enkle måter å lage hjemmeside, som du kan legge inn filmene dine inn (100mb- 1gb.) :?
Mazter_Man
25th September 2004, 23:00
Du kan lage en hjemmeside på www.home.no med hjemmesidegeneratoren... Jeg selv lagde siden til Blue Ocean Studios på notisblokk. Deretter lastet jeg den opp med FTP til home.no, og videre til www.blueoceanstudios.tk 8)
ustedalen
25th September 2004, 23:13
For det første: Hvordan lærte du deg notisblokken? Skjønner ingenting av det jeg, selv om det står en guide på www.hw.no
For det andre: Home.no har jo bare lagrinskapasitet på 20mb, og når jeg legger inn en film på 500mb, har jeg 480mb for mye.
Mazter_Man
25th September 2004, 23:20
Notisblokk lærte jeg meg litt overalt.... På www.start.no foreksempel... Og MANGE andre sider. Det er jo HTML og Java scripts det går i, så søk i kvasir etter "hjemmeside med HTML", så finner du sikkert noe!
Det tok et år før jeg klarte å lære meg så mye som jeg kan nå....
Men for å kunne ha en passordbeskyttet side, eller teller, eller annet rundt det, kan du du finne script på www.javascript.com Eller du kan bruke php, men det er ikke jeg så godt kjent med ennå.. :wink:
bj0rn
26th September 2004, 12:40
Skal du ha 100-1000 mb lagringsplass må du enten ha en server selv (dvs en egen pc som deler siden din ut på internett) eller så må du betale for et webhotell eller lignende. Du finner INGEN gratis steder hvor du får så mye lagringsplass...
Når det gjelder å lage siden, kan du jo bruke programmer i stedet for å skrive inn HTML koder i notisblokk. Dreamweaver feks. Eller du kan ta en titt på download.com og se om du finner noen nyttige programmer.
HTML koding i seg selv er ikke så veldig vanskelig, så det burde absolut være mulig å bruke notisblokk også, søk på internett etter tutorialer og guider, og ikke forvent at du skal klare å lage en superkul side med en gang, begynn beskjedent, og så kan du heller justere på siden etterhvert som du lærer mer...
Mazter_Man
26th September 2004, 13:55
Men det går vel ann å zippe filmen?
Da tar den vel ikke så stor plass.... :?: :?:
Remi
26th September 2004, 14:45
jeg har kjøpt opp www.odegaardstudio.com, driver nå å lager en PHP-nuke side, kjøpte opp domene fra www.servetheworld.net for ca. 100 i måneden, den server greia koster vel 800 og noe...
foresten, når man registrere sitt domene der burde man ta .com isteden for .no, .no har en 250,- engangs afgift og du må ha ett registrert firma med firmanummer og greier
de har ett veldig bra tilbud:
Komplett webhotell pakke
500 Megabyte lagring
5 GB transfer
Gratis domene (.com .net .org .info .biz)
Ubegrenset med e-post kontoer
CGI/Perl
Ubegrenset med subdomener
ASP Scriptspråk
Python
MySQL/MSSQL
PHP Scriptspråk
Profesjonelt kontrollpanel
Webmail/POP3/IMAP
FTP Tilgang
Frontpage Extensions
Detaljert Besøkstatistikk
DNS Tjenester
Sikker server
99.3% oppetid GARANTI
24x7 Overvåkning
Unix/Windows baserte servere
Ubegrenset med oppdateringer
30 dager pengene tilbake GARANTI
GRATIS etablering
Og mye mer...
Easyfrag
27th September 2004, 06:30
For å være helt ærlig har du vell ikke gjort verdens beste avtale der remi.
Jeg er hos et firma som heter NoMonthlyFees.com (http://www.nomonthlyfees.com)
Betalte $99 første året, så betaler jeg $70 i året utover. Har hatt det i noen år nå, og får hvert år så blir pakken din oppgradert uten ekstra kostnader.
Her ser du litt av det som følger med, sorry for at jeg ikke gidder å oversette til norsk, får håpe dere kan lese engelsk, hvis dere ikke kan det er det ikke noe vits å lese det uansett.
All New Accounts Come With All Of The Following Features...
Free .com, .net, or .org Domain name
600 Megs Of Web Space
25 Gigs Of Bandwidth
Unlimited Sub-Domains
Unlimited Mysql Database s
Unlimited Ftp Accounts
Unlimited POP E-Mail Accounts
Unlimited Mailing Lists
FrontPage Extensions
Personal cgi-bin
Server Side Includes
Tons of free scripts, including Hit Counter, Site Search Engine, Shopping Carts, Chat, Guestbook, Formmail, Clock, Banner, and more.
FTP/SSH Access
Real Audio/Video
URL Redirection
Anonymous FTP
Online Control Panel
Much, much more...
Hvis du har no trøbel med servern din kan du sende inn en melding til dem på en support side, og de hjelper deg som regel innen en halvtime døgnet rundt. Kontrollpanelet som følger med er utrolig proft, her (http://nomonthlyfees.com/control_panel.htm) kan du prøve det.
De har forresten en sånn 30 dagers pengene tilbake sak.
audun1
27th September 2004, 08:15
men er de gode. Hvordan gjør de med regningene. kundeservise osv.
servetheworld ligger trosalt i norge og registrert i norge hvis det skulle være noe
Easyfrag
27th September 2004, 10:02
Du betaler med visa gjennom paypale, kundeservice er upåklagelig, servern har aldri vært nede noen gang, har aldri ventet med enn 30 min hvis jeg har trengt hjelp til noe. Og at de holder til i USA, gjør at de kan tilby et prismessig bedre tilbud.
audun1
27th September 2004, 10:06
huumm virket veldig greit ut. mulig jeg skal bestille
Ustabil-Kim
27th September 2004, 13:28
betaler kun 600 i halvåret for en server med 2-5gb plass på, unlimited stream, og alle de andre teite forkortelsene dere har skrevet over her =P
nå har vi en del trafikk, så det passer oss pent med denne lille summen =)
Server uptime: 4 days 23 hours 16 minutes 54 seconds
Total accesses: 21482 - Total Traffic: 130.2 GB
dette tok jeg samtidig som jeg skrev posten.
mott
27th September 2004, 17:37
Har webhotell hos http://servetheworld.no
1700 MB diskplass
15 GB Data Overføring
POP Kontoer: Ubegrenset
IMAP: Ubegrenset
PHP4 Ja
ASP Ja
MySQL Ja
MSSQL Ja
Frontpage Extensions Ja
Kontrollpanel Ja
Statistikk Ja
Webmail Ja
30-Dager Pengene Tilbake Garanti
Gratis domene første året.
Måneds Pris 149.
Chandler
27th September 2004, 17:55
Server uptime: 4 days 23 hours 16 minutes 54 seconds
Dette syns jeg var veldig lite for en server. Selv min egen server jeg hoster alle mine sider på har jo en oppetid 84 dager per idag.
EDIT:
Og forresten... alle kule folk lager hjemmesider i Notepad. Alle hjemmesider jeg har laget har jeg skrevet for hånd i Notepad. Selv disse disse sidene er laget der (Iallfall det jeg har gjort på sidene) 8)
clarion
27th September 2004, 18:36
Og forresten... alle kule folk lager hjemmesider i Notepad. Alle hjemmesider jeg har laget har jeg skrevet for hånd i Notepad. Selv disse disse sidene er laget der (Iallfall det jeg har gjort på sidene)
Tar ikke det forferdelig lang tid dah?? Jeg har laget noen web apper i min tid, men jeg elsker Templates, plugins etc. Alt som får jobben gjort fort...
Faktisk så er Clarion (www.softvelocity.com) aliaset mitt et utviklingsverktøy jeg hadde agenturet på for noen år siden ,.. de lanserer vel PHP templates snart :) Ellers så har jeg snusa på andre code generatorer ... Mye coolt :)
MVH
Tor-Bjarne
Mazter_Man
27th September 2004, 22:51
Jeg lager også alle sidene mine i notepad. Det tar tid, og tar lang tid før man lærer seg, men jeg personlig liker også det best. www.blueoceanstudios.tk er også lagd i notepad, men jeg vil ikke si at den er så mye å skryte av da. :P
Ustabil-Kim
30th September 2004, 01:06
chandler, den ble nettop rebootet eller no sånt, er ikke jeg som styrer med den servern der.
men det jeg la trykk på var hvor mye som var lastet ut/inn iløpet av de få dagene.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.