Vis full versjon : LyssabelFX
moonlightP
30th September 2004, 14:54
Hallo alle sammen!! :D
Jeg skal snart spille inn en Star Wars trilogi og driver å jobber med lyssablene som skal være med.
Jeg bare lurte på om det har noe å si hvilken farge klingen som skal være bladet på lyssablen har? (sånn i forhold til fargen den egentlig skal ha på det ferdigredigerte klippet.)
Skrivefeil fikset av den lekkre Moderator.
Remi
30th September 2004, 15:18
har sett at den har samme farge som selve lyssabelstrålen, eller så har jeg sett at man kan bruke rød, men dette spiller vel ingen rolle :?:
Andresen
30th September 2004, 16:41
du har allerede planlagt en star wars trilogi og du vet ikke hvordan sablene lages?? :roll:
Lys sablene kan ha åssen farge som helst. Det er jo anbefalt å ha en farge som skiller seg fra bakgrunn og skuespillere slik at det blir lett å legge på lyset. jeg brukte selvlysende rosa og gul.. forskjellig på hver sabel så det er lett å skille når man sloss..
moonlightP
30th September 2004, 17:39
jeg vet hvordan jeg skal lage lyssabelen, men jeg et ikke om det har noe å si hva slags farge pinnen som skal være bladet har. Jeg tror jeg skal gjøre som du sa Remi: og bruke den fargen jeg skal ha på den ferdige strålen.
Takk skal dere ha :) !!
Remi
30th September 2004, 18:16
ja, det kan godt hende, i star wars bruker de litt sånne gjennomsiktige greier i fargen til selve strålen, men har også sett at de har brukt rød stang til blå lyssabel
Easyfrag
30th September 2004, 20:11
er jo egentlig samma hvilken farge det er hvis du skal rotoscope over etterpå uansett.
Remi
1st October 2004, 14:30
lagde et bilde i dag av en lyssabel i photoshop, brukte en helt vanlig pinne av tre, fikk vilken farge jeg ville ha :D
Melwasul
1st October 2004, 15:03
det er samme hva farge du bruker på stangen - bare du klarer å finne den ;)
dersom du vifter sabelen så fort at det blir uklar hvor den står og tilfelle motstand sin sabel blir blandet med din?
og hvis du filmer i mørket, kan det bli litt vanskelig å finne sabelen.
For min del, går det fint uansett hvilken farge du velger. men med bluescreen, bør du ikke velge blåfarge på stangen, hehe.
Sjekk Star Wars Episode 3 dokumenter, der bruker Hayden rød stang, mens Ewan bruker grønn.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.