Vis full versjon : Noen som har ideer? (grøsser, thriller)
ustedalen
2nd October 2004, 18:39
Jeg skal lage en film der en vennegjeng går ut i en skog, der folk begynner å forsvinne. En gal morder skal ta dem.
* Skal morderen være en i gjengen?
* Skal du ikke se hva som skjer med ofrene før på slutten, når morderen forteller hva som han/hun gjorde?
* Skal morderen være en gutt eller jente?
* Har noen noe forslag til en orginal måte å ta livet av noen?
* Andre forslag?
Det er både gutter og jenter med.
Melwasul
2nd October 2004, 18:58
Jeg skal lage en film der en vennegjeng går ut i en skog, der folk begynner å forsvinne. En gal morder skal ta dem.
* Skal morderen være en i gjengen?
* Skal morderen være en gutt eller jente?
* Andre forslag?
Det er jo en klassiker at morderen er nærvenn til "helten" eller en i gjengen, hehe... Og har en grunn til å drepe alle (noe om fortiden?)
Prøv iallfall å finne på en kreativ måte å skremme folk - sånn at det ikke blir forutsigbar. Noe som folk ikke forventet seg iallfall ;)
ustedalen
2nd October 2004, 19:02
For eksempel?????? :?
Jeg har ikke planer om å lage den overnaturlig
Ustabil-Kim
2nd October 2004, 19:16
hva med å heller lage en film der personene er i et annet sted enn en skog?
konseptet med skog/forsvinne/morder/blah/blah/blah er oppbrukt.
hva med at alle dro på fisketur på fjellet? isteden for bare en "teltur" eller lignende.
Hvis du har lyst å overaske seerne, så må du gjemme morderen godt. hva med at hovedpersonen selv er morderen?
han er skitsofren(har ikke peiling på om jeg skreiv det riktig) og han gjør ting som han selv ikke husker, og hver gang så er det ingen spor som fører til han, trur han. først på slutten begynner han å skjønne ting, fordi han gjennkjenner ting ellerno på alle stedene som folka døde på.
så blir han lei seg og hopper seg selv uttafor et stup fordi han skjønner han har drept alle utenom kjæresten sin.
så blir alt svart.
så våknern igjen, og ser at det var kjæresten sin han kastet uttafor fjellet isteden for seg selv.
ellerno? =P
ustedalen
2nd October 2004, 19:22
jeg skal ha med to tvillingjenter. Hadde det vært bra viss noen av de var morderen?
:?
Ustabil-Kim
2nd October 2004, 19:35
hva med at det er 2 tvillingjenter,
men egentlig bare en?
hu ene trur at hu har en tvillingsøster, men så er det bare den andre personligheten hennes?
ustedalen
2nd October 2004, 20:23
hmm, muligens. noen andre ideer? :?
Thomas
8th November 2004, 13:31
1) La for all del ikke morderen være en i gjengen. Det er så utrolig oppbrukt. Og det skal vel være litt realistisk? Er det realistisk at en vennegjeng i Norge reiser på telttur og at en begynner å drepe hans venner?
2)
* Skal du ikke se hva som skjer med ofrene før på slutten, når morderen forteller hva som han/hun gjorde?
Har du tenkt at de skal fange morderen og at han i politiavhør forteller hva han gjorde ellerpå? Nei og nei! Det blir ikke bare en "happy ending" men en"happy and fake ending". Tenk deg om. Greier en vennegjeng på telttur å fange en syk morder og at morderen forteller hva han gjorde på slutten??? nei. En grøsser skal være en grøsser. Hater lykkelige endinger i grøssere jeg.... hehe :lol:
3)
Det kunne blitt ganske sykt og bra om det var en jente som var morderen. Men det krever mye planlegging. Hun skal drepe ungdommer... Hun må være ganske skadd i huet, pluss at skuespilleren må være utrolig god for at det skal bli bra.
4)
Orginal måte å ta livet av en person... Hmm... Det finnes jo så utrolig mange måter. Men at de våkner en morgen og at en av personene er vekke eller noe slikt kan blir bra. Men da må ikke de som er på tur begynne slik: "nei!!! hun er død. Hva skal vi gjøre!! nei!!!!" Det som hadde vært realistisk hadde vært at de trodde hun kødda eller hadde reist hjem bare for moro skyld... eller? mange muligheter..
Andresen
8th November 2004, 15:01
likte historien til ustabil-kim HAHAHA!!! nesten så jeg går i gang å lager den...
erdnis
8th November 2004, 17:02
likte konseptet til ustabil-kim jeg og. kanskje morderen kan være som Jim Carry i "jeg, meg og Irene" at når han blir til sin andre personlighet (Hank i "jeg, meg og Irene") er han morderen og når han er seg selv er han en uskyldig liten pøkk??
kattefisk
8th November 2004, 19:02
Hvis du har lyst å overaske seerne, så må du gjemme morderen godt. hva med at hovedpersonen selv er morderen?
han er skitsofren(har ikke peiling på om jeg skreiv det riktig) og han gjør ting som han selv ikke husker, og hver gang så er det ingen spor som fører til han, trur han. først på slutten begynner han å skjønne ting, fordi han gjennkjenner ting ellerno på alle stedene som folka døde på.
Utrolig bra Kim, dette er jo nesten historien til skrekkfilmen jeg og noen i klassen skal filme til helga :P. Greia med skrekkfilmer er å skremme uten å vise noe, men å skape suspens som får seeren til å være redd. Vi skal være gjerrige så de eneste utgiftene vi får blir til mat, bensin til location, litt falsk blod og en kniv som vi kan bruke. Bortsett fra det er budsjettet mer eller mindre nede i null.
Håper filmen vår blir bra, tenker jeg skal leke litt mer med manuset før vi filmer, men siden vi skal filme til helga og det er mye å gjøre fremover så vet jeg ikke hva jeg får gjort med det. Uansett så er det genialt at folk tenker så likt :P
HenrikSolberg
8th November 2004, 19:52
Jeg synes derimot at jeg har sett denne historien mange ganger før (men det betyr ikke at det kan bli en sinnsyk bra film).
Det jeg tror hadde vært en ganske cathy vending hadde vært om seeren trodde morderen var schisofren (riktig skrivemåte) og at seeren derfor bare tror han dreper alle han er på tur med, men til slutt viser det seg at han ikke er schisofren og faktisk har drept alle sammen.
Hvordan i alle dager et slikt manus kan gjennomføres vet jeg ikke men!
Men for all del, gjennomfør ideene deres. Det er ingen grunn til at de ikke kan bli bra selv om jeg synes jeg har sett historien før!
Melwasul
8th November 2004, 20:57
Jeg synes derimot at jeg har sett denne historien mange ganger før (men det betyr ikke at det kan bli en sinnsyk bra film).
Er enig der - storyen kan være det samme, bare det er noe nytt i det. Alt nytt innenfor film lokker folk.
kattefisk
8th November 2004, 20:59
Men for all del, gjennomfør ideene deres. Det er ingen grunn til at de ikke kan bli bra selv om jeg synes jeg har sett historien før!
Vet ikke om filmen blir bra, men vi vil bare lage noe som er lenger enn fem minutter for en gangs skyld.
HenrikSolberg
8th November 2004, 21:03
Enig i det. Driver selv med et prosjekt som kommer til å føre til en film på mellom 20 og 30 min! Og det er artig!
DK
17th November 2004, 01:19
Det lyder som en udfordring hvis man skal lave noget nyt
men en god ide kunne måske være at tage kontakt til folk der har med live rollespil at gøre, der er steder på nettet du kan få fat i enten gyser eller thriller historier skrevet til x antal folk, og ofte er de skrevet med henblik på psykologisk stress.... :twisted:
der kunne måske være lidt inspiration at hente der
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.