PDA

Vis full versjon : Løgndetektor???

Mazter_Man
2nd October 2004, 22:29
Vet ikke om dette er riktig sted å poste denne heller men;
Jeg har planer om å lage en slags "skjult kamera" film. Det er ikke så lenge til jeg skal ha bursdag, og da skal jeg ha løgndetektor- test! Så klart er det hele fake, men det vet ikke gjestene! Og dette skal jeg da filme!! Blir kjempe moro å se gjestene sitte å grue seg litt i stolen helt uvitne om at alt bare er tull. Men;
Jeg må "bygge" en løgndetektor!
Tenkte litt på noe med noen høretelefoner. Fra dem kan jeg liksom høre høye "pip" når de juger, og normal puls "pip" når de snakker sant.
Dette kan bli kjempe bra, men jeg trenger noen idèer til hvordan løgndetektoren skal se ut, og ikke minst bygges, og virke troverdig! :wink:

- Mazter_Man

Rocambole
2nd October 2004, 23:08
Her er iallfall en artikkel med bilder som viser hvordan en ekte løgndetektor ser ut:
http://people.howstuffworks.com/lie-detector2.htm

Denne linken starter et stykke uti artikkelen fordi det der er et bilde av en situasjon som kanskje ligner på det du er ute etter.

Mazter_Man
2nd October 2004, 23:19
Takk! Det hjalp en del! :P

Mazter_Man
3rd October 2004, 10:35
Er det noen andre som har noen idèer til hva jeg kan lure dem med? Nå har jeg løgndetektoren, men jeg vil ha noe mer! Når jeg først skal ha mange folk til meg, så skal jeg jammen meg lure dem litt å! 8) hehe... :P

Crocco
3rd October 2004, 12:25
Hvor mye av løgndetektoren er det du har? Istedenfor å ha høretelefoner er det vel bedre å late som du leser av en pc skjerm, men da må du helst passe på at ingen andre kan se hva som foregår på skjermen. Og så må det se ut som om løgndetektoren på en måte er koplet til PCen...
Er visst mye å tenke på... :wink:

Skal du vise tommel opp og tommel ned etter hva du mener er sannhet eller løgn?

Høres ut som en morro ide med fake løgndetektor uansett :P

Mazter_Man
3rd October 2004, 12:52
Så klart skal tommelen være med! :P Hehe... Det beste er at jeg filmer det og! Kan legge ut klippet her på forumet når den er ferdig! :P 8)

Det med om hvordan løgndetektoren skal se ut, er jeg usikker på. Tror jeg går for det PC greiene..... Hehe.. Gleder meg! :D :D

Crocco
3rd October 2004, 13:16
Hehe. Gleder meg til å se det :D

Når skal du filme det?

Remi
3rd October 2004, 13:28
hvordan gjør du det "skjult kamera"-greiene? hva slags kamera bruker du?

Mazter_Man
3rd October 2004, 16:53
Jeg har bursdag først i Januar så.. :wink:
Jeg bruker et vanlig kamera. Til løgndetektor greiene skal jeg bare la kamera stå å filme... Tror ikke folk får no' mistanke når jeg bare vil filme litt fra min egen bursdag! :P 8)

Remi
3rd October 2004, 17:24
hehe,
lykke til :D høres morsomt ut, hehe :D

Mazter_Man
3rd October 2004, 20:56
Takk! :P 8)