Vis full versjon : Filmcover til vår nyeste produksjon. Hva syntes dere?
OriginalDenito
18th October 2004, 18:10
http://www.stg-studios.com/stuff/front%20kopi.jpg
Hva syntes dere om denne ideen til coveret til en mafiafilm vi lager?
HenrikSolberg
18th October 2004, 19:06
Eh, ganske dårlig. Er det en mafiafilm eller spøkelsesfilm???
Mazter_Man
18th October 2004, 19:13
Jeg synes den var ganske bra, jeg! Men hvilket program bruker man for å lage bilde til DVD cover???
HenrikSolberg
18th October 2004, 19:19
Photoshop er vel å anbefale. Husker ikke akkurat størrelsen på et DVD cover i farta, men det er jo bare å måle! Lurt med 200/300 dpi
Mazter_Man
18th October 2004, 19:35
Takker og bukker! :D
OriginalDenito
18th October 2004, 19:59
Eh, ganske dårlig. Er det en mafiafilm eller spøkelsesfilm???
Tar imot all kritikk, men hvorfor syntes du den er dårlig?
HenrikSolberg
18th October 2004, 20:08
På grunn av det meste egentlig.
Forferdelig dårlig bakgrunnsbilde.
Mannen ser ut som et spøkelse.
Tittelen har en forferdelig font
Ingenting passer sammen
Tanker rundt fargebruk er lik null
OriginalDenito
18th October 2004, 20:19
Det var bedre.
Takker veldig for konsktruktiv kritikk. Siden dette bare er en veldig tidlig versjon av coveret så vil jeg gjøre endringer.
Iallefall:
- Fargekorrigering
Jeg vil sannsynligvis bruke fonten siden jeg syntes den passer bra, samme med bakgrunnsbildet. Mannen skal være sånn. Han symboliserer en død person.
GeEzah
18th October 2004, 20:41
Hvorfor bruke det bakgrunnsbildet som bildet? Har dere tenkt å reise til den byen å filme?
Hvorfor ikke få ett fett panorama bildet av byen der dere egentlig har tenkt å filme og bruk det istedenfor. Gjør det litt lokalt. Da blir det også mye spennende. Ikke prøv å imiter amerikanske mafia filmer. Lag deres egen versjon og egen stil.
Ellers er posteren grei. Fonten er så som så. Men å kalle filmen Mafia, the true story? Kjør heller noe mer fiksjonelt. Dette er jo selvfølgelig opp til dere. Men jeg hadde vært mye interessert i å se en "mafia" film om det kriminelle miljøet i risør enn å se en dårlig etterligning av 50 talls mafia aktivitet i usa. Men dette er vel bare for moro, så bare kjør på! :)
Håper det blir mer enn bare pre-produskjon. Kjenner fra egne erfaringer at det kjekkeste med film er å sitte og planlegge og brainstorme og komme med helt sinnsyke ideer, men ofte så blir d litt mindre med den endelige gjennomføringen :)
erdnis
18th October 2004, 21:19
det var helt ok, men jeg likte ikke skrifta helt. det så mere ut som en western film med den skrifta.
Goggo
18th October 2004, 21:33
Blir kansje litt off topic men men..
har laga ein DVD cover til live konsert. vil gjærne ha kritikk på coveret.. kva eg kunne ha gjort analedes f. eks farga.?
Link:
removed
HenrikSolberg
18th October 2004, 21:36
Ganske grei egentlig!!! Jeg ville byttet ramme på bildene på baksida, og jeg ville hatt mindre ramme ved "DVD-spesifikasjonene", men det er kanskje bare meg. Teksten på forsiden synes jeg er ganske tøff!
Goggo
18th October 2004, 21:45
takker! ja er enig i at ramma på DVD spesifikasjonane vart kansje i det største laget men er det første coveret eg har laga så var i grunn førnøgd med det.
Ustabil-Kim
18th October 2004, 23:15
helt enig, fonten representerer westernfilm, og ikke mafiafilm.
Er en del Gangster/mafia fonter her på internet, jeg har ihvertfall noen.
Likte selve utkastet, men hadde vel passet bedre med et bilde av byen filmen skal filmes i.
OriginalDenito
19th October 2004, 07:05
Som sagt, så er dette bare en ide. Og jeg skal se om jeg kan finne noen "mafiafonts". Angående bilde, så vil det bli byttet ut med et bilde av byen handlingen skal fåregå, jeg hadde bare ikke et bilde av byen den kvelden jeg lagde coveret.
Melwasul
19th October 2004, 13:54
vet ikke hvordan mafia fonts ser ut? tjukke bokstaver med kulehull?
ser sjelden på mafia film, hehe
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.