PDA

Vis full versjon : Har filmet med et mini dv

and3rs
20th October 2004, 13:52
Er veldig skurrete, selv om du hører tydelig hva de sier så er det veldig skurrete, kameraet er et JVC miniDV kamera.. Noen tips til hvordan jeg kan få vekk dette? Skulle egentlig bruke mikrofon men så fann vi ut at det ikke var mic. inngang på kameraet.. det er dårlig det..

mvh,
anders

HenrikSolberg
21st October 2004, 09:09
Ja det er noe dritt. Hva stammer skurringen fra? Dårlig kasett? Bråkete omgivelser under opptak? Eller er det bare lyden av båndet som ruller (siden mikrofonen sitter veldig nært alt som er på et lite dv-kamera)?

Det du kanskje kan gjøre er og finne frekvensen(e) skurringen ligger på og fjerne disse. Men det kan jo føre til at noe av lyden du ønsker å ha med forsvinner også (dersom de ligger på de samme frekvensene)!

Lykke til! :D

Pyroo
21st October 2004, 12:20
Bruk minidisc, jeg har samme kameraet så jeg veit hvordan det er hehe, eneste håp er minidisc, den jeg har kosta 699 og den har mic inngang og gir bra lyd, men da må du bruke klapper.

and3rs
25th October 2004, 09:30
Jeg fann ut at kameraet bråker når jeg tar opp, så det er vell der støyen kommer ifra.. Noen som vet hvordan "forminske" denne lyden litt eller noe sånt?

Bandidos Pelle
10th November 2004, 23:34
En god idè er å kjøpe seg en mikrofon :P

erik
10th February 2005, 16:12
hvis du ikke har mikrofon-inngang kan du gjøre en liten opperasjon i kameraet ditt. Åpne opp der hvor mikrofon(ene) er og ta de ut, kutt av ledningen og lodd eller tvinn på en lydledning, ikke glem å isolere med ledning-teip da. Så kan du kjøpe deg en mikrofon, klippe av ledningen ved pluggen og tvinne eller lodde på den ledningen du lagde fra kameraet ditt. Hvis du er usikker på dette, så burde du kanskje øve deg på noe annet først, f.eks. forlenge ledningen på et billig headset. Men jeg stiller meg ikke annsvarlig hvis noe skulle gå galt :P

Remi
10th February 2005, 18:22
smart ja! men hvor finner man en bra klapperbutikk?