PDA

Vis full versjon : Apple MAC

mr
23rd October 2004, 11:26
Er det noen her som bruker mac til å redigere på?

Hvordan mac bruker dere?

Hvilke redigeringsprogram på mac?

[/img]

Remi
23rd October 2004, 11:37
hei mr :D

jeg lurer også på noe med mac:

hva er annerledes på macintosh enn PC?

mr
23rd October 2004, 12:50
gå på www.apple.no for mer informasjon :D

Remi
23rd October 2004, 12:57
OK :D

HenrikSolberg
23rd October 2004, 13:08
Jeg har brukt macintosh. Når jeg gikk på medier og kommunikasjon. Vi hadde Final Cut Pro, et meget bra program en bare får til MAC. Anbefales på det sterkeste. Jeg har ikke funnet et som er like bra til PC enda (synes jeg da!)

Remi
23rd October 2004, 13:21
vurderer å kjøpre mac siden PC'en min er passe skrullete (denne her bare låner jeg, men jeg mener den hjemme)

mr
23rd October 2004, 13:45
jeg har tenkt å kjøpe meg en Apple MAC, en PowerBook med Final Cut Express. Det skal vist nok være bra det å. :)

KUDi
24th October 2004, 19:17
MAC datamaskiner er perfekte til videoredigering bildebehandling og liknende, med final cut pro og en bra MAC maskin har du virkelig bra utstyr!

Men det betyr jo ikke at du ikke kommer noen vei med en PC! Du må rett og slett gjøre valget. MAC er ganske dyrt, men om du kun skal bruke maskinen til å feks redigere film/tekstbehandling/internett bør du går for en MAC (om du har råd ;-) )

mr
24th October 2004, 19:58
Jeg skal bruke en ganske bra PowerBook med Final Cut Express, altså en bærebar MAC.

Oxo skal jeg bruke AVID på pc!

Er AVID noe bra?

Jonas
28th October 2004, 14:37
Final Cut er noe av det beste eg har vert borti!! Anbefaler det på det stekeste, varmeste, fantastiske, whatever!

dahlskebank
29th October 2004, 16:03
Vil foreslå å holde seg unna alle programmer som heter noe med "express". Sånne barnevennlige versjoner av redigeringsprogrammer ødelegger bare for ens egen læring og utvikling innen bruken av disse programmene. :idea:

Nå er Final Cut Express ikke fullt så barnevennlig da, men etter min erfaring og mine medelevers erfaring så funker det ekstremt dårlig. Ekstremt masse småproblemer som får en til å slå hardt i bordet, brøle ut av sinne og le hysterisk i flere timer. Problemer jeg aldri har opplevd i Premiere Pro. Særeste er det at når man skal legge inn filmen på iMac'en så vises filmen i dårlig kvalitet uten lyd. Ifølge en lærer var det ikke slik på Pro versjonen, men for alt jeg vet kan det være mulig å stille på det en eller annen plass i Express versjonen.

Skjønner derimot ikke hvorfor folk velger Final Cut fremfor alt annet. :?: