Vis full versjon : Alfa Omega - Tilbakemeldinger (raskere link)
Ustabil-Kim
23rd October 2004, 16:18
Håper noen vil gi litt tilbakemeldinger på filmen.
Første kortfilmen jeg har lagt "mye" arbeid i, og den ble faktisk veldig bra i mine øyne. Den skal leveres til ungdommens fredspris, mot vold og rasisme.
Vil ha all slags kritikk, men det er ikke vits å skrive "bruk stativ" fordi jeg bruker ikke stativ av personelige grunner, jeg syns bilde med litt bevegelse i er bedre enn stive bilder.
Musikk er også selvlaget av noen venner, så gi gjerne kritikk på den også.
takk.
http://oral-sex.bz/~ustabil/alfa_omega.wmv
der er en link som fungerer en del raskere enn den forige.
mr
23rd October 2004, 16:59
Kan du legge ut linken til filmen så jeg kan se på den? :D
Ustabil-Kim
23rd October 2004, 17:13
Ligger under nedlastninger her da =P
GeEzah
23rd October 2004, 17:17
Treg server.... men skal si hva jeg synes når den endelig er nede
GeEzah
23rd October 2004, 18:23
Veldig bra. Likte kameraføringen i denne filmen og looket på den. Veldig fint gjort.
Skuespillet og story er så som så. Synes kanskje du skulle ha kuttet litt ned på dialogene og brukt mer ansiktsuttrykk og handling i situasjonene istedenfor. Som f.eks når lommeboka faller ut på slutten, så slipper man å ha dialog der. Man kan ha det slik at når han ser lommeboka ser han overaska ut, og så ser du ansiktet blir trist eller no, da skjønner man jo at d har gått opp for han hva han har gjort.
Men alt i alt bra jobba :) Teknisk sett er filmen ganske bra
Manitu
23rd October 2004, 18:30
Synes dette var veldig bra. Den var godt klippet og filminga var jævli bra. Fint at noen tør å bruke håndholdt fremdeles. Litt enig med den forrige kommentaren om at det kanskje ble litt for mye dialog. Det er viktig å stole på at publikum selv skjønner det. Det irriterte meg også litt at snuten dukket opp sånn 2 sekund etter irakeren hadde blitt skutt, men ellers var det meget bra.
Ustabil-Kim
23rd October 2004, 18:36
Filmen er basert på en novelle, og filmen kunne ikke være lenger enn 3 minutter (ble litt lenger men pytt pytt) så vi måtte kutte ned en god del av novella.
i novella er det gutten, som nazisten skremmer på starten, som ringer politiet. kanskje det ikke kommer godt nok frem, men lommeboken detter i hovedsak ut av sekken når nazisten mister den i starten.
mr
23rd October 2004, 19:25
Jeg får ikke lastet den ned!
Det kommer bare siden kan ikke vises.....
Ustabil-Kim
23rd October 2004, 23:53
Funker jo fint den da..
Pyroo
24th October 2004, 01:03
Vi har jobbet mye med filmen, jeg hadde ansvaret for lyd. Hva syns dere om den? Hehe.
mr
24th October 2004, 10:20
Kjempe bra film!
Si meg? Tok dere ikke opp lyden på kamera?
Hva tar dere opp lyden på?
Mazter_Man
24th October 2004, 10:42
Hva er mest vanlig da? Ta opp lyden på kameraet, eller ta opp lyden for seg selv??? :wink:
Ustabil-Kim
24th October 2004, 11:16
brukte sånn mic som ser ut som en puddel spidda på en grillpinne, også brukte vi en mic og tok opp bakgrunnlyder med på en minidisc spiller.
Mazter_Man
24th October 2004, 12:11
Hvor fikk du kjøp det??? Vil ha det selv!!! :wink:
Ustabil-Kim
24th October 2004, 12:24
skolen sitt alt sammen =D
mr
24th October 2004, 14:53
Åssen redigeringsprogram brukte dere?
Remi
24th October 2004, 15:03
brukte sånn mic som ser ut som en puddel spidda på en grillpinne.
haha :lol: en puddel? hvor kjøpte dere den?
Mazter_Man
24th October 2004, 17:55
Ingen som vet hvor man får kjøpt en sånn "puddel"?? :P
Remi
24th October 2004, 18:00
på www.mikrofonersomserutsomenpuddel.com :lol:
Mazter_Man
24th October 2004, 18:29
Men seriøst: Noen som vet? :wink:
mr
24th October 2004, 20:54
Er det mulig å få vite hvordan redigeringsprogram dere brukte i filmen?????
Ustabil-Kim
24th October 2004, 21:18
brukte premiere til alt utenom fargene, det gjorde jeg i after effects.
comrad
24th October 2004, 21:49
Hvordan fikk du purken med da kim ? Dere er jo ikke akkurat bestevenner :P
Ustabil-Kim
24th October 2004, 22:48
jeg hadde jo kledd meg ut som en iraker, pluss at dette ble filmet i årnes, og ikke på jessheim, selv om politiet tilhører samme menighet eller hva man kaller det.
sa heller aldri navnet mitt =P
men skal love dere de ble slitne etter den "lange" løpeturen.
baarder
25th October 2004, 20:55
Ikke så verst denne, nei :-)
At politiet kom 2 sekunder etter, plaget meg og en del. Uten gode forslag for hånden ville jeg nok forsøkt å trikse til noe der.
Men likevel ikke verst, fine farger og allting :-)
Stå på!
Melwasul
28th October 2004, 16:24
Håper at dere vinner - for det var en ganske fin kortfilm. Liker fargen og kameravinklene dere valgte
Kyrre
28th October 2004, 20:10
Heisann.
Det jeg likte med filmen var tenkedialogene og kryssklippingen mellom disse to personene. Mens det jeg ikke likte med filmen var at storyen er meget oppbrukt og klisjè basert. Jeg likte ikke den hyperklippete kameraføringen i jaktsekvensen, og skuespillet er rimelig tynt. Fargene synes jeg er for fargerike og lykkelige for en så dyster film og jeg kan ikke fordra vinkelen, skuddflammen, lydeffektene eller skuespillet når du blir drept i filmens klimaks.
Jeg mener selvfølgelig ikke noe vondt med vurderingen min, jeg er bare ærlig. Og du burde være fornøyd med all rosen du har fått fra de andre medlemene. Kanskje er jeg bare sær?
Dette var rett og slett ikke etter min smak. Men stå på videre!
Ustabil-Kim
28th October 2004, 21:00
helt enig med deg kyrre, men mye av denne filmen for at at lærerende skal få de de vil.
hadde hele filmen hvert opp til meg selv, hadde den enten hvert humoristisk, eller psykotisk.
skuespillet er vanskelig å få noe bra når man er en gruppe på 5 MK1 elever, og ikke har tilgang på en gruppe på 5 musikk dans og drama mennesker =P.
men jeg vil heller ha din type kritikk, enn bare posetiv.
men det er sefølgelig hyggelig med posetiv også.
det er jo tross alt den "best gjennomførte" filmen jeg har laget hittil, selv om storyen og resten ikke matcher opp resten =)
Blodstrupmoen
3rd November 2004, 08:32
Bra film! Det var god driv hele veien og fin stemning.
Litt unødvendig med det knaset i leddene til nazisten? Kanskje bare meg.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.