Vis full versjon : Lommeboken
Freddern
25th October 2004, 13:48
Hva syns dere om filmen? Bra? dårlig??
Melwasul
29th October 2004, 22:51
Hva syns dere om filmen? Bra? dårlig??
Joda, bedre kvalitet enn barske villmannen - men det er fremdeles ripper i filmene. Noe galt med rendering? eller kamera?
Freddern
30th October 2004, 09:13
Det er renderinga og Kvaliteten! Ska prøve og fikse det, men må skaffe meg en ordentlig server osv...
bj0rn
30th October 2004, 11:46
Kvaliteten var som nevnt av Melwasul litt bedre enn i Den Barske Villmannen, men fremdels ganske dårlig. Enkel og grei handling, skuespiller var helt okei. Musikken var jeg ikke så veldig begeistret for, ble for brå overgang mellom sykkelmusikken og gåmusikken. Jeg forstår at dere skulle ha kontrast her, men det hadde gjort seg med en pittelitt mildere overgang, det hadde ikke trengt å være mer enn et halvt sekund med lydovergang. Noe av grunnen skyldes sikkert at lyden ble litt skurrete pga komprimeringen, og dette merktes ekstra godt på musikken som var litt mer "støyende"..
Kameraføringen her var mye bedre enn i Den barske..., og dersom jeg skal spekulere i grunnen til det, vil jeg tippe det er fordi du slapp å være skuespiller her Freddern, og kunne konsentrere deg 100% om filmingen.
EDIT: En ting jeg må legge til er jeg synes det ble litt morsomt når han "gåeren" så sykklisten komme mot seg, dere filmer ansiktet hans og han skal se redd/forskrekket ol ut, og han blotter strengen i et slags glis :D Dette er ikke vont ment, er ikke noe galt med streng, halve omgangskretsen min har hatt det når vi var i den alderen, men det ble litt komisk uttrykk på ham bare. Håper ikke dere tar dette vont opp, det var bare kult, eller løye som jeg ville sagt på haugesundsk. :D
Melwasul
30th October 2004, 11:55
Tror kvaliteten skylder at du bytter PAL til NTSC? Har sett sånne hakketeripper av og til pga det.
Iallfall har Windows Movie Maker (alle med XP har det) forskjellige alternativer på hvordan du vil eksportere filmen til Windows Media. Bra kvalitet til lite plass
bj0rn
30th October 2004, 12:13
Jeg har erfaring med at disse stripene skyldes interlacing eller deinterlacing. Har ikke helt peil på hvorfor og hva du skal gjøre for å bli kvitt det, men hadde det samme problemet før, og da var det noen som sa det til meg.
Ustabil-Kim
30th October 2004, 14:18
lett å løse.
du har nok tatt over klippet i NTSC og deretter redigert i NTSC prosjektoppsettning. dette er feil, siden du sannsynelighvis har et PAL kamera, du må passe på at du setter capture til å være PAL, og det samme med prosjektoppsettningen, da er du kvitt problemet med en gang.
Melwasul
30th October 2004, 14:19
lett å løse.
du har nok tatt over klippet i NTSC og deretter redigert i NTSC prosjektoppsettning. dette er feil, siden du sannsynelighvis har et PAL kamera, du må passe på at du setter capture til å være PAL, og det samme med prosjektoppsettningen, da er du kvitt problemet med en gang.
Ja, det samme gjorde jeg - har PAL kamera sjøl (og de fleste kamera er nok PAL) - så har jeg ikke sett noe til det lenge
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.