PDA

Vis full versjon : navn på komedie?

Remi
29th October 2004, 19:51
hei,
skal lage en kortfilm på ca. 10 minutter, den handler om en liten gubbe på skolen som er ute i ett friminutt sammen med vennen sin, plutselig sier vennen noe som fornermer den andre gubben, så han trekker frem en lyssablel, så de begynner å kjempe, til slutt finner gubben (egentlig en gutt da, kaller han bare gubbe jeg :lol: ) en kjeks på bakken ågir den til han andre vennen som blir glad, så ringer det inn igjen, i klasse rommet skjer det samme: en liten unge fornermer læreren, slik at han tar frem en dobbelbladed-lyssabel, så er det slutt, men jeg mangler ett navn på filmen, kalte den først "star wars: friminutt" også "jeg fant en kjeks" men ble ikke helt fornøyd...

...noen forslag? :P

HenrikSolberg
29th October 2004, 22:07
"And that's the way the cookie crumbles"

Remi
29th October 2004, 22:23
den var god som en kjeks må jeg si, faktisk :D
ser ingen andre forslag, så kanskje vi har en vinner?

Melwasul
29th October 2004, 23:08
Skolekjeks? The Good Cookie?

Nei, det vet jeg ikke, hehe

Remi
29th October 2004, 23:18
hehe, her er jeg, allerede klar med en liten web-side:
www.odegaardstudio.com/cookie.htm (edit: gammel verson)
den er selfølgelig under oppbygging da, med bare forside foresløbig, skal jobbe SKIKKELIG og ORDENTLIG med den imorgen :D ...
off topic:...noen som vet hvordan jeg for bort .htm?

EDIT:
fant det ut:
www.odegaardstudio.com/cookie

Melwasul
29th October 2004, 23:22
Lag en mappe som heter Cookie, så skriver du index.html i Cookie-mappen, slik at index-siden tar over looken på "mappen". Man kan ikke ta bort htm egentlig, men det kan se slik ut ;)

Remi
29th October 2004, 23:23
gjorde det akkuratt da :lol:
endret navnet... :wink:

Melwasul
29th October 2004, 23:26
gjorde det akkuratt da :lol:
endret navnet... :wink:

Du lærer fort, hehe - offtopic: når begynte du med å mekke hjemmeside? det var ikke lenge siden?

Remi
29th October 2004, 23:28
ca. 2 uker siden tror jeg, før det viste jeg ikke hva en webside var egentlig, ikke hva www hva for noe heller :D

EDIT;
skal langt tid før jeg blir like god som deg da, så den jedi's life siden din,
skulle ønske kakaowars siden ble like bra...

off topic: tror du jeg burde kalle det noe annet en /cookie? f.eks:
TTWTCC? nei, vet ikke jeg...

Melwasul
29th October 2004, 23:33
Jeg vet hva www står for, men ikke hvorfor det er vanlig å ha www i en webadresse.

Hva er vitsen med www.sol.no når man kan like godt skrive sol.no?

edit: siden min er nesten bare laget av bilder - er ganske amatør når det gjelder hjemmeside egentlig. Er heller flinkere med flash, men det tar utrolig lang tid å lage bra flash-site. Men takk forresten :)

forresten, er Cookie bedre og lettere å huske ;)

Remi
29th October 2004, 23:39
off topic: det er jo bedre enn å skrive worldwideweb.sol.norge da :lol:

hvordan lagde du den logoen til jedi's life da? (gi et lite tips til en ivrig "kakaowars lager")

Melwasul
29th October 2004, 23:42
off topic: det er jo bedre enn å skrive worldwideweb.sol.norge da :lol:

off topic2:
Bedre enn
HyperTextTransferProtocol://WorldWideWeb.ScandinaviaOnline.Norway/

oi, klarte virkelig å huske hva http stod for - men står :// for noe?

Remi
29th October 2004, 23:45
nei, er vel bare til pynt :lol:

Melwasul
30th October 2004, 00:15
hvordan lagde du den logoen til jedi's life da? (gi et lite tips til en ivrig "kakaowars lager")

Hvilken logo? den øverst på hovedsiden?

Den har jeg laget med et primitivt program - egentlig et landskapsprogram som heter Bryce 5. Skal forandre litt på det senere siden tekstene er uklare (også på menyen).

Remi
30th October 2004, 12:26
den siden til "that's the way the cookie crumles", snart skal den få litt design, men hva synes dere om teksten?

EDIT:
synes det blir for teit med en "hel web-side", så jeg vurderer å bare lage en "om filmen" "downloads" osv. på en side, liksom:
"filmen handler om bla, bla, bla og bla, og du kan laste den ned her, filmen er lagd av odegegaard studio som bla, bla bla og ikke minst bla :wink: "

hva synes dere om det?

Melwasul
30th October 2004, 12:28
det avhenger hvor mye du gidder - for min del trenger ikke små prosjekt egen webside. Men når du lager noe stort, fortjener det en egen webside ;)

Men først og fremst, bli ferdig med hovedsiden din - er ofte best

Remi
30th October 2004, 12:30
OK... :wink:
lurer på om jeg skal ha en "safari kjeks" jeg, de er gode, ellers er "café cookies" veldig fine å store, kanskje best på film?

Melwasul
30th October 2004, 12:44
Velg en stor en - det blir lettere for oss å se hva han holder eller hva dere filmer

Remi
30th October 2004, 22:17
det har du rett i, da blir det café cookies da
off topic: nå har jeg forandrett en GOD del på siden viss dere ser

EDIT:
kan noen bekrefte at man kan lage lyssabler i A:M? må bare vite det :wink: :D