Vis full versjon : 3D Animasjon
agep
30th October 2004, 21:11
har jobbet en del med å lage en modell av redningsskøyten "Peter Henry von Koss" i A:M. Har en animasjon som dere gjerne kan ta en titt på og gi tilbakemelding på. Jeg sliter litt med lys (simulere dagslys), så hvis noen har noen tips så tar jeg imot :D
ANIMASJON:
www.agep.biz/3d/phvk.wmv
Animasjonen er foreløbig bare en test. Har tenkt å prøve å få slutten av animasjonen til å fade over til et videoopptak av den ekte båten, noe som blir en utfordring. Det blir riktignok under en ny koreografi
her er et stillbilde
http://www.agep.biz/bilder/pvhkdual.jpg
orginalen:
http://www.agep.biz/bilder/pvhkorginal.jpg
EDIT:
Ga opp fading til videoopptak (utenfor min evne :D )
bildet og animasjonen er oppdatert (forhåpentligvis til det bedre)
Remi
30th October 2004, 21:26
veldig flott laget, den på bildet, så litt ut som en modelbåt (ikke noe galt i det :D ), og jeg synes den var KJEMPE tøff,
og uekte var det siste den var :D
agep
30th October 2004, 21:42
veldig flott laget, den på bildet, så litt ut som en modelbåt
sliter litt med å få den til å se naturlig ut, spesielt lyssettingen
og jeg synes den var KJEMPE tøff,
og uekte var det siste den var :D
Det var meget hyggeligt å høre :D
Remi
30th October 2004, 22:14
gleder meg til å se mer fra deg agep :D
off topic: den musikken på siden din synes jeg er kjempe tøff :wink: :D
Melwasul
31st October 2004, 01:03
helsike, båten der er jo detaljerikt at det må ha tatt lang tid å lage - du har virkelig tålmodighet, noe som jeg må skaffe meg ;)
audun1
31st October 2004, 10:01
stiligt. Hvilke programm bruker du?. et lite tips som jeg så på bilde "kansje ikke så mye refleks i vannet" men det er bare min mening
Melwasul
31st October 2004, 10:18
stiligt. Hvilke programm bruker du?. et lite tips som jeg så på bilde "kansje ikke så mye refleks i vannet" men det er bare min mening
Tror A:M står for Animation:Master
agep
31st October 2004, 10:21
helsike, båten der er jo detaljerikt at det må ha tatt lang tid å lage - du har virkelig tålmodighet, noe som jeg må skaffe meg ;)
Hehe, litt over en uke tok det :D men så er jeg såpass til nybegynner at jeg sikkert bruker 5 ganger så lang tid på å lage ting som en som kan programmet
Melwasul
31st October 2004, 10:50
Hehe, litt over en uke tok det :D men så er jeg såpass til nybegynner at jeg sikkert bruker 5 ganger så lang tid på å lage ting som en som kan programmet
Da må det være et kjempebra program til nybegynnere? Hmm, 2000 kr, skal se om jeg får råd, hehe
Remi
31st October 2004, 12:52
kan man betale programmet med faktura?
bj0rn
31st October 2004, 14:12
FY FAEN så fett laget... Tror jeg må lære meg dette programmet her...
audun1
31st October 2004, 15:56
hvor kraftig pc er det du har agep.
mott
31st October 2004, 16:21
Lagde du båten ut i fra blueprints, eller bilder??
Melwasul
31st October 2004, 16:55
Så mange spørsmål for en liten båt, hehe
agep
31st October 2004, 18:04
hvor kraftig pc er det du har agep.
Har en AMD athlon xp2500+
512MB DDR
128MB skjermminne (fx5200)
Det tok 7timer å rendere 5sek av båten i PAL :( !!!! så jeg vurderer å kjøpe meg en ekstra pc som kan jobbe med renderingen
Lagde du båten ut i fra blueprints, eller bilder??Brukte noen enkle dataark, noen bilder og litt video, samt forklaringer fra min far da han har jobbet på båten.
har sikkert brukt 100timer på å jobbe med båten :?
Ustabil-Kim
1st November 2004, 00:09
liker også resultatet veldig godt.
er helt enig i at båten virker for fake.
men jeg synes ikke du burde gjøre noe mer med vannet, det så helt troverdig ut.
kanskje båten skulle vært litt mer falleferdig? ingen båter er så fine =P
da mener jeg bare noen enkle riper og kanskje litt fargertoninger rundt om kring.
saltvann og sol setter sine merker i det de føler for =P
agep
1st November 2004, 16:57
Da har jeg oppdatert både animasjonen og bildet (forhåpentligvis til det bedre) :D
clarion
1st November 2004, 19:14
Kjempebra moddelert !!
jeg har sagt det før detta kan du ;)
Vel har en liten hemmlighet til deg på lur... For ganske lenge siden var det en av guruene som la ut ei "Ocean plate" for fri bruk på HASH.com, den kommer til å bli kjempecool med båten din (Inkludert er også materiell!") ... vel wait no longer HER ER LINKEN (http://www.zandoria.com/images/temp/ocean.zip)
Bruksmåten er.:
Last inn Disken(Rund plate med bølger, passert båten oppå, roter platen over tid og coole bølger fosser rundt båten din)
MVH
Tor-Bjarne
agep
1st November 2004, 19:52
Kjempebra moddelert !!
jeg har sagt det før detta kan du ;)
takker :D
Ble meget ivrig et øyeblikk.... men linken fungerte ikke...
clarion
1st November 2004, 20:12
Sorry, it isn't online anymore...I archived all of that when I was done with the Miss CastAway project....
Vel Zandorias har tatt den ned... han skal kansje putte den opp igjen på free-stuff senere, jeg har imidlertid spurt han om jeg kan få lov til å legge den ut på siten min... med en link til Zandorias... så vi får vente litt og se ;)
Se forøvrig en demo av ocean han selv har laget i forbindelse med en film har laget FX shot til ;) (http://www.zandoria.com/images/Movies/demoreel.mov)
MVH
Tor-Bjarne
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.