PDA

Vis full versjon : Argh!

Melwasul
30th October 2004, 22:51
Vet ikke hvilken avdeling (eller hva board heter på norsk) denne videoen passer til - kan være litt humor i det.

Argh (1.63 MB) (http://home.no/gollom/video/argh.wmv)

Iallfall er det en moral i denne klippen
Pass hvor du vifter lyssabelen din

Brukte over 10 forskjellige effekter i dette klippet om du ser nøye etter ;) og filstørrelsen er kanskje litt for stor til 8 sekunder å være, men kvaliteten er nesten topp. Kanskje lite vits for effektene ser så falske ut :?

Remi
30th October 2004, 22:58
jeg synes den var kjempe bra! hvilke programmer brukte du? hvordan gjorde du det? :D

Freddern
30th October 2004, 22:59
likte ikke helt lightsaberen! men ellers bra.... ligthsabere var litt.. hmm la mg si.. tegna da.. fake.. dårlig.. hva bruker u for å lage det? Photoshop? jeg annbefaler AE.. se på dette klippet her som jg har laget..
http://www.home.no/fraj/Saber%20test%20nt.wmv

Melwasul
30th October 2004, 23:03
Alt ble laget med Adobe Effects - og streamet det med Windows Movie Maker til wmv-fil

Takk forresten ;)

edit:
Freddern: eg vet, brukte svær lite tid på lyssabelen for maskinen går så treg med alle effektene eg brukte i dette klippet

Freddern
30th October 2004, 23:05
ser ikke ut som om det er laget i After Effects fordi lightsaberen mine blir annderledes.. jeg synes dine er mere tegna jeg... og mine er litt mere smooth... vis u ser på forskjellen+?? fikk oppskriften på sånn sie av Ryan Wieber... en jeg møtte i utlandet www.ryan-w.com

Melwasul
30th October 2004, 23:10
Jo, men problemet er at "smarte" meg ikke brukte stangen under spilling hvor jeg måtte tegne på "luften". Og jeg har vært innom ryan-w.com tutorial før, men husket ikke helt hvordan jeg skulle lage lyssabelen.

I dette klippet har jeg laget alt etter min hukommelse. Hvor blant fyren til høyre skulle være usynlig i starten, men så heller ut som han ble teleportert, hehe.

Freddern
30th October 2004, 23:12
ok.. men lag deg med stang da! når jeg lagde den fighte sekvensen som er på linken så brukte jeg skistaver som jeg har lakka i grønn også har jeg satt forskjellige tape biter i forskjellige farger...men vis du har msn kan jeg sende deg en liten sak hvor man lager lightsaber i AE.. film altså der lærte jg det best.

Remi
30th October 2004, 23:37
den lyssabelen så ganske merkelig ut ja :lol:
men ellers bra :D

agep
31st October 2004, 00:02
Hehe. likte klippet meget godt jeg. spesielt bildet :D

Melwasul
31st October 2004, 00:36
Nå har jeg laget videoen på nytt etter ryan-w.com sin videotutorial - som er blitt littegrann bedre

Håper at Freddern er fornøyd og takk agep ;)

bj0rn
31st October 2004, 08:30
Hmm, vi skal ikke bare omdøpe NAF til Norsk Lyssabel Forum da? :roll:

Som nevnt er jeg særdeles lite Star Wars fan og synes det blir litt teit når alle medlemmene skal lage hver sin lyssabel-film, ikke spesielt orginalt er det heller.

Menmen, utenom det var faktisk klippET DITT ikke så værst Melwasul, bra laget, og du har jo en viss peiling på effektet, det viser du.

Melwasul
31st October 2004, 10:21

Som nevnt er jeg særdeles lite Star Wars fan og synes det blir litt teit når alle medlemmene skal lage hver sin lyssabel-film, ikke spesielt orginalt er det heller.

Menmen, utenom det var faktisk klippET DITT ikke så værst Melwasul, bra laget, og du har jo en viss peiling på effektet, det viser du.

Det er jo sant at det er mye lyssabel i det siste - skal prøve å redusere, men jeg har ikke noe annet våpen. Ellers hadde det vært et flammende sverd ;) (mangler Particle Illusion til det)

Ellers takk :)

Remi
31st October 2004, 11:16

viss du for så alt i verden ikke liker star wars så kan du vel bare holde deg unda det?og ikke komentere hele tiden at du ikke liker star wars eller lyssabeleffekter?

bj0rn
31st October 2004, 11:42
viss du for så alt i verden ikke liker star wars så kan du vel bare holde deg unda det?
Skal jeg ikke få lov å kommentere andre sine filmer nå en gang. Filmen var jo fet den, jeg bare synes det er litt dumt at star wars infiltrerer hver eneste lille krok på dette forumet, når det ikke var det jeg registererte meg for i utgangspunktet...

og ikke komentere hele tiden at du ikke liker star wars eller lyssabeleffekter?
Jeg har sagt det EN gang, foruten om i denne tråden, det kan vel ikke karakteriseres som "hele tiden", eller hva?

Kyrre
31st October 2004, 11:44
Remi, kanskje du skulle legge katteforumet på is, og heller danne et norsk Star Wars forum istede? :?

Som tidligere nevnt, en trenger ikke 5- 6 tråder om omtrent det samme! Dette er et AMATØFILM FORUM for christ sake!

Melwasul
31st October 2004, 11:45
Hey, ingen slåsskamp i min egen flotte tråd :(

Kyrre
31st October 2004, 11:48
Hehe. Beklager, men tråden din var dråpen som fikk begeret til å renne over.

ON TOPIC: Forresten så likte jeg klippet ditt. Festlig. :)

Melwasul
31st October 2004, 12:02
Hehe. Beklager, men tråden din var dråpen som fikk begeret til å renne over.

ON TOPIC: Forresten så likte jeg klippet ditt. Festlig. :)

Hehe, on topic var artig, en verdig kommentar i humor avdeling - spesielt tråden min :D hehe, takk