PDA

Vis full versjon : Tilbakemeldinger på "På andres bekostning" er ønsk

Bandidos Pelle
1st November 2004, 18:50
INFO: Kortfilmen handler om en gutt som blir frastjålet sin iPod (relativt irrelevant hva som blir frastjålet, egentlig), og det handler om sinne, depping og ubesluttsomhet.

Screenshots:
http://home.no/rglaf5/uvirkelig0.jpg
http://home.no/rglaf5/uvirkelig01.jpg
http://home.no/rglaf5/uvirkelig02.jpg
http://home.no/rglaf5/uvirkelig03.jpg

Lengde: 3:43

Størrelse/format: 8,33 MB/.wmv

LINK: Trykk her for å se filmen! (http://www.nutbreak.net/pojp/paandresbekostning.wmv)

Så, lurer på om folk har noen kommentarer til filmen. :)

Freddern
1st November 2004, 20:51
kjempe bra.. men jeg følte at det var noe som manglet.. når tyven stjal lommeboka burde det vært en lyd som fikk det mer spennende.. som gir et kick eller noe eller som forteller at noe skjer.. vis du fortstår? også syns jeg at det burde være litt mindre musikk når ha nble banka opp at det var mer action musikk og slag.. men bra film

d0rK
1st November 2004, 21:07
Den er drit !

HenrikSolberg
1st November 2004, 21:11
Vær litt konstruktiv a!

Bandidos Pelle
1st November 2004, 21:15
Takker for all respons. Vi vil selvsagt bli bedre, så konstruktiv kritikk er hjertelig velkommen.

Og d0rk, selv om du ikke greier å akseptere at jeg har en mening mot en av deres filmer, behøver det å gå ut over alt og alle?

Det er bare en ting som beskriver ditt innlegg. Barnslighet. :roll:

comrad
1st November 2004, 21:54
Imponerende, men er enig i med freddern da det burde være en lyd eller noe som gjorde tyveriet litt mer spennende

Jeg irriterte meg litt over at kamera ikke gikk glatt da de to guttene gikk og pratet om hvem han tyven kunne ha vært. Prøv å lag en stabelisator til kameraet. Slik vil filmen virke mye proffere ( jeg vet vi er amatører, men vi prøver jo å lage filmene proffest mulig)

Bra musikkvalg, selv om jeg synes den sluttet litt vel brått. Det gikk liksom rett fra musikk til dialog.

Ellers va storyen bra, synes det var litt rart de som banka han uskyldige ikke krevde lommeboken tilbake. Ikke at det hadde noe å si på filmen, men for meg virket det litt rart.

Bandidos Pelle
1st November 2004, 23:11
Wow!

Først og fremst: Tusen takk for respons. Er egentlig litt overrasket, og det er mye som kan rettes på. Vi tar all kritikk til etterretning. Vi tok de klippene nede i "tunnelen" 40 ganger, tror jeg, siden det HELE TIDEN kom folk som sto i veien, eller som babla og skrek foran kamera. Men, det er ingen unnskyldning for å ikke ha et stille kamera.

Vi prøver å variere med stiler, og det er flott at folk kan kommentere hva vi bør forbedre oss på. Så, skriv gjerne noe dere har på hjertet om hva som kunne vært bedre, og hva som er bra.

Takker så langt.

Melwasul
1st November 2004, 23:14
Syns filmen var bra - og det med lyd, skal jeg filme alt, og legge til lyd senere med mikrofon. Skal selvsagt passe på at lyden og munnen passer sammen ;) Håper at det komemr til å funke bra.

Men du/dere gjorde det bra der at jeg har egentlig ingen kritikk på det ;)

Ustabil-Kim
1st November 2004, 23:16
linken fungerer ikke =(

Bandidos Pelle
1st November 2004, 23:47
Joda, linken fungerer, Ustabil-Kim :wink:

Melwasul: Mener du at vi burde dubbet? Skjønte ikke helt hva du mente.

Freddern: Grunnen til at vi ikke brukte slå-lyder o.l. er fordi mange "ekte" filmer beveger seg i den retningen hvor stemningsfull musikk brukes, framfor slåsslyder og annet. Kan blant annet nevne den geniale norske filmen "Uno" som et godt eksempel på det. For å ikke snakke om "The Football Factory". Det er eksempler som er prakteksempler.

Personlig liker jeg det, testet det ut i denne filmen, og at det er en ny "stil" er det liten tvil om. Hvor godt VI greier å gjennomføre det er en annen sak. :oops:

:P

Ustabil-Kim
2nd November 2004, 00:30
syns den fungerte helt greit, men manglet kanskje litt lyd/musikk til å gi litt spenning da..
den ble litt "flat" og gjennomskuelig hvis dere skjønner.
men er helt klart en kjempestor forbedring fra deres side, det skal dere ha.

*tommelen opp*

Kyrre
2nd November 2004, 17:20
Jeg synes det var ganske så bra dette her. Storyen var helt grei. Skuespillet savnet noe syns jeg. Foto var til tider bra, til tider ikke, og likte ikke den litt overdrevne bruken av overganger.

Uansett, jeg er imponert over forbedringen fra Pacific Oslo :wink: Stå på videre!

Melwasul
2nd November 2004, 19:40
Melwasul: Mener du at vi burde dubbet? Skjønte ikke helt hva du mente.

Altså, spill inn film uten lyd - og legg til stemmene og lydene etterpå som dere ønsker.

Vet ikke hva dubbet betyr, jeg?

bj0rn
3rd November 2004, 15:34
Tja, dere vil vel egentlig ikke høre noe fra meg, men akkrat nå driter jeg i det....

For jeg har faktisk tenkt å rose filmen deres, jeg synes den var ganske så bra, dere har forbedret dere veldig fra deres tidligere filmer. Det virket mer seriøst, og det kledde dere bedre. Er enig med en del av den kritikken som har kommet; det burde kanskje vært en lyd eller musikk når tyven stjeler ipoden. Kameraet er til tider litt ustabilt, og skuespillet kunne vært noen hakk bedre i enkelte scener. Jeg synes også den sekvensen der de lytter til radioen og dere gjentar "asiatisk bakgrunn" og "bevisstløs på smestad" er litt unøyaktig. Kun en bagatell selvsagt, men det høres ut for meg som om det tredje gangen er litt mer pause... viss dere forstår hva jeg mener?

Men uansett, veldig bra, over all forventning :wink:

Bandidos Pelle
30th November 2004, 02:35
Kan ikke gjøre annet enn å takke for respons. Flott at vi får vite hva vi kan forbedre oss på, det er tross alt bedre vi skal bli (forhåpentligvis).

Vi har en film ferdig som skal være med i en konkurranse, så den legges ut her sannsynligvis samme dag som konkurransen. Har prøvd å fokusere blant annet på tipsene vi har fått fra dere.

agep
30th November 2004, 07:53
også syns jeg at det burde være litt mindre musikk når ha nble banka opp at det var mer action musikk og slag
Slaglyder blir sjeldent bra på amatørfilmer (spesielt hvis de er lagt på postprod) synes jeg. Måten dere gjorde det på i filmen falt meget godt i smak hos meg :D Det ga virkelig en spesiell stemning. Flott film :D

Bandidos Pelle
1st December 2004, 17:03
Jo, tusen takk. Det er selvsagt mye å rette på i denne filmen, som mange før har presisert, og kan i den forbindelse fortelle at i har laget en ny film, helt annen historie, men hvor mye av de feilene som vi har begått i denne filmen, er luket vekk (tror vi), og selvsagt med en ugjenkjennelig historie. Den filmen skal være vårt bidrag i en konkurranse, og skal legge ut en teaser her i kveld.

Ellers, tusen takk for innspill, og håper det kommer flere.

Kyrre
1st December 2004, 17:26
Høres bra ut Pelle. Men hva er skjedd med tittel på filmen og tråden ved tidligere navn "Uvirkelig"? Second thoughts? :wink:

Ser frem til Teaseren.

Bandidos Pelle
1st December 2004, 17:47
Jepp, du har rett. Synes tittelen var for lite passende til filmen. Så, ja, du caught oss, men den har faktisk blitt omdøpt tre ganger, dvs. fire navn. :?

Men, ja, "På andres bekostning" er endelige navn.