Vis full versjon : Star Wars: Episode 3: Revenge of the Sith SPOILER!
HenrikSolberg
3rd November 2004, 14:51
nå har de begynt å vise den første teaseren til Ep3 i USA. Her er et sammendrag av den. De tre kildene under er alle fra TFN!
The first half of trailer consists of ... (begin spoilers - highlight to read) a familiar voice over with Alec Guinness. Fans will love to hear him speak his monologue to Luke from A New Hope about "Jedi Knights always being the guardians of peace." As we hear these familiar phrases, they've intercut shots from various Star Wars episodes, excluding Episode 3. Only when the monologue ends with "Vader was seduced by the dark side of the Force" about 40 seconds into the trailer do we see the face of Anakin. He is partly covered with dark hood, looking positively evil.
This is followed by the shot of erupting volcanoes, then some sort of volcanic field with crab-like creatures and then darkness, all accompanied by Vader breathing. Then the following is heard:
Sidious: "Lord Vader..."
Vader: "Yes?"
Sidious: "Rise."
Then we see Anakin in full Vader gear rising on some sort of operating table to which he is chained. The rising is slow and is intercut with shot of various Star Wars main characters. When the table has fully risen so that Vader is basically standing upright, the meatiest part of trailer begins, with many, many shots from Episode III. Most of them are very, very short - this will be something for freeze-frame fanatics to analyze.
The ones that stuck in my memory:
Dozens of Wookiees on some sort of floating platform.
Padme with signature Leia hairdo.
The Tri-Fighter, aka the precursor to the TIE fighter with three curving wings and guns mounted between each wing. They shoot red lasers.
The ARC Clonefigthter, aka the precursor to X-Wing, with three wings on each side.
A gigantic starship being sprayed by streams of something that looks like dense acid.
The trailer ends with the title "THE SAGA IS COMPLETE - MAY 2005" and ... (end spoilers) is about 100 seconds long.
We've been told that all of the music is edited from previous Episodes, featuring Darth Vader's Theme prominently. We're pumped about this, but have to admit this is quite a surprise to see this key moment this early in marketing. LFL sure is confident about this one- that's a good sign! Reaction is running strong in the spoiler forums. Enter at your own risk!
en annen kilde:
Here's an excerpt of his write up (highlight to read):
The first shot of Episode III is of an eruption on Mustafar. It is a volcanic, barren hell hole, burnt rocks and volcanos line the landscape and we see what looks like mechanical spiders with riders atop of them crossing the field.
What follows comes fast so I will give it to you but in no particular order as it is hard to keeo straight how it all came.
You do hear Palpatine say arise Lord Vader and they show him strapped to table that is leaning forward and surrounded with steam.
As he rises they cut to scenes and then back to him rising. You seen Anakin and Padme, the new Jedi Fighters in action, a Breathtaking shot of the capitol ship battle the opens the film. You see lots of Wookies, Tie Medran (Spelling), C-3PO, R2, in the Tantive IV hall. There is a great scene of Yoda coming in looking very upset and drawing his sabre then one later of him chopping. (This is the Palpatine Confrontation
og en tredje kilde
Anakin's reply to Palpatine is Yes, Master? and not just "Yes" and previsouly reported. Sweet. It is said somehow questioningly, as if he is not exactly sure what is happening.
Palpatine's "Riiiiiiiiise" is so devilish and long, they've clearly spent some time on making this section of the film perfect. Still finding it hard to believe they are going to show this section so early. Wow.
We've been told that the voice of Vader is ... close ... but definitely sounds different from the original Darth Vader. There should be no doubt that Lucas could make him sound perfectly like the classic Vader if he wanted, so this must be intentional. After all, it's logical that teenage Anakin under the Vader mask sounds slightly different than old Anakin in Episode IV under the same mask. We think it is either an early cut without finished effects (voice and visual) or Hayden Christensen's voice modulated through some advanced filters to sound very, very much like Jones. If you played this to casual moviegoer, he or she may not even notice any difference from Vader's classic voice.
And to clarify an earlier point or two, the lines of dialogue we posted are spoken over completely black screen right after the volcanic field shot. And the Tri-fighter we mentioned is actually the new Jedi starfighter.
There are no mechanical characters in the trailer except R2D2 and C3PO, not even for a split second. There is someone with sharp teeth and humanoid head, slightly resembling the alien from Enemy Mine. Someone should post a picture here for comparison, though it might just be Tion Meddon. So unless its the off chance that is Grievous unmasked, the Droid General does not figure into this first trailer.
kjetilr
3rd November 2004, 14:54
:D :D :D :D :D :D :D :D
HenrikSolberg
3rd November 2004, 14:56
Ikke sant! Og dette er teaseren. De er tydeligvis veldig lystne på å vise frem ting. Skal visstnok gå foran The Incredibles i USA fra og med i morgen. Vi venter bare på svar fra SF Norge og når den starter her i landet. Dette er en teaser jeg kunne betalt 70 kroner for å se, for deretter å bare gå ut av kinosalen, men hvis den er foran en pixar-film blir det jo dobbel dose morro!
EDIT: Leste på starwars.nu nå at de som har hyperspace abbonement kan se traileren fra og med 4. november på nett mellom klokken 15-20 EST. Altså 20-02 CET!
Og vi som ikke er det må vente til 8. november.
Hmmm. 4 dager eller 20$ for Hyperspace abbonement:?: :?
HenrikSolberg
3rd November 2004, 15:27
Skjer visst mye på SW fronten for tiden ja, har ikke fulgt med på en liten stund jeg! Her er teaser-plakaten!
http://img72.exs.cx/img72/699/e3-poster6.jpg
Synes ikke den er noe særlig!
Denne er fanmade:
http://img74.exs.cx/img74/5136/Ep3-teaser-poster_LMM.jpg
Den er jo helt sinnsykt bra!
Melwasul
3rd November 2004, 16:02
Traileren kommer imorgen - bare for de hyberspace-medlemmer :?
edit: eh, så ikke din siste post, hehe - men 8 november er ikke så lenge da ;)
kattefisk
3rd November 2004, 16:06
Syns faktisk teaser-plakaten var mye tøffere en den som var fanmade. Dette er uansett en film jeg gleder meg til. Kommer vel til å skaffe meg billetter til førpremieren (blir vel premiere om de ikke har førpremiere) nå også ettersom jeg så toern på førpremieren. I det siste har jeg bare begynt å glede meg mer og mer til den filmen :D
HenrikSolberg
3rd November 2004, 16:10
Så toeren på Colosseum 25. mai 00.01! Var helt sinnsykt kult, med show først og greier. Men, den fanmade er den nederste altså! Ikke den øverste! 8O
kattefisk
3rd November 2004, 16:16
Tror det var den visningen jeg også var på. Husker ikke om det var da førpremieren var eller ikke. Jepp, det var den øverste jeg likte best :).
Det er veldig mange som sier de to nye filmene ikke er like gode som de tre gamle, men hvis man ser på de gamle filmene er de egentlig ikke noe bedre enn de nye, men de regnes som kultfilmer og får derfor mye hype (men det er ikke ufortjent etter min mening). Uansett så elsker jeg Star Wars-serien og jeg har i det siste begynt å bli veldig glad i eneren og toeren selv om jeg hatet de da de først kom.
Kyrre
3rd November 2004, 18:45
Jeg, Dag og Codename 47 (som en gang i blandt stikker innom her) har planer om å være de første som sover ute for billetter, og det kan godt bli noen netter. Blir kaldt :?
Men, jeg er ganske så uenig i at I og II er like gode som de gamle. Jeg kan rett og slett ikke fordra Attack of the Clones (smertelig å si men), den er stappfull av dårlige dialoger, skuespill og den mangler - helt til den siste halvtimen, Star Wars "feelingen".
The Phantom Menace derimot, syns jeg holdet mål, men er likevell ikke helt på nivå med de gode gamle.
De gamle har mer interessante karakterer, kjøretøy, droider osv. Bedre skuespill. Kulere vendinger. Mer romflyving (Som er ytterst viktig, etter min mening) Bedre story generelt og ikke så forbanna mye bluescreen! Uansett, jeg benekter ikke hvor forbanna mye jeg gleder meg til siste kapittel, selv om det hele blir en flopp :wink: Har tilogmed hørt at Yoda fiser i Revenge of the Jedi!! :?
Melwasul
3rd November 2004, 20:25
Problemet med de nye filmene er at Hollywood bestemmer altfor mye. Uansett hvor du går, er det 20 folk der som skal diskutere om filmen og hva du bør ta med og bort.
Og Hollywood ser lite lurt å sløse bort masse penger på ekte varer, og foretrekker datanimasjon hvor Yoda ble kjempedårlig i episode 2.
Hadde Lucas laget dem alene uten hollywood-dustene, hadde filmene sannsynligvis vært mye bedre. Jeg fatter ikke hvorfor Lucas ikke brukte sine egne penger på filmene istedet for Hollywood.
Det blir fremdeles mye animasjon og data i episode 3, men forhåpeligvis på nivået til gamle filmene. Hollywood må da skjerpe seg før eller senere.
HenrikSolberg
4th November 2004, 07:16
Les VG i dag, samt Absolutt Underholdning, der skal det visstnok komme klipp fra filmen!
EDIT: Nå skjer det saker å ting.
Sjekk disse bildene:
http://cgi.theforce.net/theforce/image.cgi?Image=episode3/newspics/ah-teaser_promo01.jpg
http://cgi.theforce.net/theforce/image.cgi?Image=episode3/newspics/ah-teaser_promo02.jpg
og dette klippet:
http://mywebpages.comcast.net/trailernews/ep3.mov
Nå er det i gang!
Det er også mest sannsynlig teaseren som kommer på absolutt i kveld, siden den kommer til å gå over amerikanske tv-skjermer i dag også!
Bilde av sidious, sweet! 8O
kattefisk
4th November 2004, 07:32
Problemet med de nye filmene er at Hollywood bestemmer altfor mye. Uansett hvor du går, er det 20 folk der som skal diskutere om filmen og hva du bør ta med og bort.
Og Hollywood ser lite lurt å sløse bort masse penger på ekte varer, og foretrekker datanimasjon hvor Yoda ble kjempedårlig i episode 2.
Hadde Lucas laget dem alene uten hollywood-dustene, hadde filmene sannsynligvis vært mye bedre. Jeg fatter ikke hvorfor Lucas ikke brukte sine egne penger på filmene istedet for Hollywood.
Det blir fremdeles mye animasjon og data i episode 3, men forhåpeligvis på nivået til gamle filmene. Hollywood må da skjerpe seg før eller senere.
Når George Lucas greide å holde Holluwoodfolkene borte på SW:V og SW:VI burde han jo ikke ha noen problemer med det nå, nå er han jo stinn av gryn.
Og det med at skuespillet og dialogen var bedre enn i de gamle, helt ærlig syns jeg dialogen var like laber og skuespillet like slapt i de gamle filmene også. Det som derimot irriterte livet av meg i toeren var hvor mye som var dataeffekter, er det virkelig nødvendig med SÅ mye?
HenrikSolberg
4th November 2004, 07:55
Skuespillet i de forrige er kanskje ikke alltid av det beste slaget. Men Daniels, Guiness, oz, og Ford spiller sinnsykt bra synes jeg! Det som gjør originaltriloigien så bra er de geniale replikkene som gjør at skuespillet blir litt overskygget. Disse dialogene mangler den nye trilogien!
Slik som i ROTJ.
Luke: How are we doing?
Han: As usual.
Luke: That bad hu!
genialt? JA!
Melwasul
4th November 2004, 11:15
Det som derimot irriterte livet av meg i toeren var hvor mye som var dataeffekter, er det virkelig nødvendig med SÅ mye?
Og episode 3 er det mer dataanimasjon - nesten alt er bluescreen, og skuespillere vet ikke noe mer enn de scenene de har spilt som er dumt egentlig. Ang dataanimasjon, må det være enten Hollywood som er gjerrig ang penger og gir for lite penger til å kjøpe utstyr, eller er George Lucas blitt for lat. (trolig begge deler)
Jeg tror Hollywood kjøpte rettighetene til den nye triologien etter den gamle triologi, som George Lucas har egentlig ikke planlagt å lage. Men likevel startet med det, og måtte følge Hollywoods system, som suger jævlig.
HenrikSolberg
4th November 2004, 13:46
Respons fra 20th Century Fox:
Traileren kommer etter planen til Norge i løpet av helga og vil bli satt opp foran Alien Vs Predator fra fredag 12. november.
Vennlig hilsen
Ulf Jahr
20th Century Fox
Dette gjelder i alle fall for Oslo!
Kyrre
4th November 2004, 18:52
Jeg har sett traileren! Whohoo!!! Hyperspace ruler!!
Chandler
4th November 2004, 18:57
Går det an å laste den ned slik at du kan dele den med resten av oss da? :)
Kyrre
4th November 2004, 19:03
Jeg får vel gi et forsøk på å laste den opp på serveren min.. selv om det sikkert er ganske ulovlig.. to sek.
EDIT: [Broken link]
HenrikSolberg
4th November 2004, 19:05
Den gikk jo akkurat på absolutt da! Men en link er absolutt ønskelig!
Kyrre
4th November 2004, 19:13
Lagt ut, hadde muligheten for å lagre den siden jeg har Quictime pro. enjoy. :wink:
HenrikSolberg
4th November 2004, 19:19
Takk! Postet linken borte i theforce.net også!
Kyrre
4th November 2004, 19:22
Tror jeg closer linken snart jeg.. ble litt skummelt dette her... vil helst ikke ha lucasfilm på nakken..
HenrikSolberg
4th November 2004, 19:34
Slapp av. Det er nok ingen fare. Teaseren blir nå også satt opp av AOL. Flere hundre har gjort akkurat det samme som deg på Hyperspace! Ingen fare!
Kyrre
4th November 2004, 19:47
Drøjer det til i morgen. Last ned folkens! Det er en utmerket trailer!
HenrikSolberg
4th November 2004, 19:53
Har i alle fall lastet den ned men får ikke spilt den av, fordi quicktime ikke er installert. Lasta ned quicktime men får ikke innstallert den fordi det er administrator rettigheter på maskinen jeg sitter. Og admin er ikke tilstede nå i kveld!
Så bare klippene på god kveld jeg, og det var ikke fullstendig! må vel vente til i morgen tidlig. Drar litt ekstra tidlig på jobb tenker jeg. Til seks i stedet for halv syv!
Kyrre
4th November 2004, 21:12
Det var jævlig merkelig. Serveren er død. Sorry folkens. :?
HenrikSolberg
4th November 2004, 21:27
Her er en ny link:
http://notendur.centrum.is/~arnari/epi3.mov
Melwasul
4th November 2004, 22:23
Her er en ny link:
http://notendur.centrum.is/~arnari/epi3.mov
Taaakk :D *laster ned*
Kyrre
5th November 2004, 09:33
Jada, da var bandwithen på serveren vår oppbrukt og ingen GHL side på en måned, trolig siden linken dukket opp på andre forumer og theforce.net.. :roll:
Melwasul
5th November 2004, 13:56
Syns at sablene er dårligere enn forrige filmene - altfor sterk farge
Forventet meg noe bedre egentlig av filmen, mørkere - men får bare håpe at den blir bedre enn episode 1 og 2 ialflall ;)
Jada, da var bandwithen på serveren vår oppbrukt og ingen GHL side på en måned, trolig siden linken dukket opp på andre forumer og theforce.net.. :roll:
Au, det var dumt - det er nok prisen for berømmelsen, hehe
Melwasul
1st March 2005, 11:31
http://www.starwars.com/episode-iii/release/theater/news20050228.html
En ny trailer på 2 minutter kommer snart? :D
Kyrre
1st March 2005, 11:50
Smooching 8)
Håper oss Hyperspace medlemmer får se den før resten av gjengen :wink:
Melwasul
1st March 2005, 11:54
Håper oss Hyperspace medlemmer får se den før resten av gjengen :wink:
Ifølge av siden får hyperspace medlemmer se den før andre - og traileren kan også ses før Robots-filmen.
Kenny Wang
1st March 2005, 15:29
Star Wars episode 3 er vel en av de filmene som strengt tatt ikke trenger noen trailere da. Alle fans kommer til å se den uansett faen. Men det kiler riktignok godt i magen hver gang man får se glimt av Anakin som tilter over på den mørke siden.
erdnis
1st March 2005, 19:42
jeg an nesten ikke vente med å se den på kino og få den og de 2 første på dvd! :D når var det den kom på kino i norge igjen?
Melwasul
1st March 2005, 20:49
jeg an nesten ikke vente med å se den på kino og få den og de 2 første på dvd! :D når var det den kom på kino i norge igjen?
Ifølge av imdb: 19 mai - akkurat som USA 8O
http://imdb.com/title/tt0121766/releaseinfo
Kyrre
1st March 2005, 22:17
... og i følge filmsjef Henning Larsen ved Kino1 Stavanger :wink:
19 Mai it is.
Rocambole
2nd March 2005, 00:00
Om om noen få år kommer vel episode 1-3 i extended special edition...
Melwasul
5th March 2005, 21:46
En fyr har laget en bra trailer av Episode 3:
http://www.theforce.net/fanfilms/trailers/ep3pixelmagic/index.asp
Lurer på hvor han har fått Grievous-delen fra - kanskje han har laget den selv?
Remi
5th March 2005, 21:52
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ HAR DE BEGYNT OG SELGE BILLETER ENDA??!!! 8)
HenrikSolberg
10th March 2005, 10:08
Vel, en avfilmet versjon ligger nå på nettet... Gå til www.millenniumfalcon.com og deretter inn i forumet så finner dere den. Den er i forferdelig dårlig kvalitet da, men lyden er ganske okay! Traileren skal visstnok vises på morgen-tv på NRK i morgen, rundt klokken 08.00! Dessuten kommer den vel på Hyperspace i løpet av dagen?
Melwasul
10th March 2005, 10:29
Eller kan vi vente til 14 mars - da får alle traileren. Hyperspace har allerede fått tilgang til traileren siden den åttende mars, tror jeg...
HenrikSolberg
10th March 2005, 10:52
trokke det nei... Er i dag så vidt jeg vet!
Melwasul
10th March 2005, 11:24
trokke det nei... Er i dag så vidt jeg vet!
Du har visst rett - det stod på theforce.net. husker feil som vanlig, grrr
http://www.theforce.net/episode3/story/Episode_III_Trailer_Announcement_89928.asp
Står også at NRK skal vise traileren som du sa - men frokost? grrr, er da på vei til skolen.
http://www.theforce.net/episode3/story/ROTS_Trailer_on_Norwegian_TV_90179.asp
any1
10th March 2005, 11:35
ÅÅååååååååååååååå fy fa..
klarer ikke vente, er helt spinn vill.
Passer meg kjempe bra for vi har fri i dag og i morra.
HenrikSolberg
10th March 2005, 11:58
Den offisielle posteren er også lagt ut på TFN! Den er jo like standard som de andre PT posterne!
HenrikSolberg
11th March 2005, 07:40
Jeg har noe dere må se!
http://www.motionpersonified.net/lamda/that_video.avi
HDTV-rip!
Kyrre
11th March 2005, 08:45
Nei nei nei, jeg så traileren fullt lovlig på Hyperspace. Og er det noen andre som synes filmen ser helt utrolig, fantastisk og glimrende ut !!?
Så genialt! Nå får vi endelig se Keiserens makt og Anakin spaserende med en flokk Stormtroopers, ahh!
"Every Jedi is now an enemy of the Republic!" Den har vi ventet lenge på å få høre! :wink:
HenrikSolberg
11th March 2005, 08:50
"You were the chosen one"
Jeg så forresten traileren helt lovlig på NRK nå! Og hallo, det er reklame for en film, det SKAL jo være gratis!
Mye bra skuespill her. Ewan McGregor og Ian McDarmid er jo helt konge!
Og null Jar Jar i traileren. Og Anakin dreper Nute Gunray! Palpatine kaster seter mot Yoda i Senatet. Alt i alt! Helt sjef!
Melwasul
11th March 2005, 09:33
Slo på Record på videomaskinen hjemme like før jeg dro. Måtte dra kl 8 til skolen, og får ikke sett noe enda.
Forresten, linken funker ikke :? Får vente til jeg er hjemme, grrr - 3 timer igjen
Kyrre
11th March 2005, 09:35
Jada, jeg bare nyter Hyperspacemedlemskapet mitt jeg. Uansett ser filmen fandens bra ut! Av en eller annen grunn skal jeg gi faen i skolen i dag og sitte hjemme og spille Kotor 2 og se traileren om og om igjen. Hvor faen blir det av mai?
any1
11th March 2005, 09:36
Kan jo bare se det på nett tv nrk da
Akkurat sett den nå. Helt konge
HenrikSolberg
11th March 2005, 10:25
Jeg tok den opp på kameraet mitt, så har jeg den på DV!
HenrikSolberg
31st March 2005, 11:06
Leste tegneserien i dag...
Den eneste jeg ikke liker men som jeg jo må bite i meg er at Yoda ikke klarer å ta Palpatine. Yoda er på en måte den allmektige slik jeg ser det!
Det som overrasket meg mest av å lese tegneserien som jeg ikke visste før var at Yoda blir Qui-Gons lærling. Det var et skikkelig sjokk for meg, selv om jeg visste at det var noe spesielt med Qui-Gon.
Måten Anakin blir dratt inn i den mørke siden på er veldig bra konstruert virker det som og måten det politiske spillet i det hele er bygget opp her virker fantastisk genialt!
Har potensiale dette her til å bli den beste av de seks, men det er fortsatt langt igjen til det selvsagt! Må jo se filmen først, men nå som jeg har sett hele historien har jeg en ca. 15% tro på at dette kan bli den beste Star Wars filmen mot tidligere 0%! Men det skal mye til at den topper den originale trilogien!
Jeg tror seriøst jeg kommer til å gråte når jeg ser denne filmen! Og det har jeg ikke gjort siden jeg så Schindlers Liste!
Melwasul
31st March 2005, 11:12
Er tegneserien fra Episode 3 kommet? :o må løpe og kjøpe!
HenrikSolberg
31st March 2005, 11:39
Leste den på nettet! :oops:
Melwasul
31st March 2005, 11:48
Å, hehe -dumt av meg å gå på butikken, men kjøpte chilinøtter i det minste :D
Får nok lese på nett jeg også
edit:
Min teori kommer fra at Obi Wan sa at han blir mektigere om han dør. Et spøkelse skal være mektigere enn en jedi (som lærer sikkert mer om kraften når de er spøkelse), men problemet er jo at spøkelsene kan ikke røre de levende - derfor lærer spøkelsene jediene (for det er bare jedier som kan se spøkelser)
Yoda sitter sikkert på Dagobah for å lære mer for å kunne slå Sidious - som han allikevel ikke trengte å gjøre det, hehe.
Luke kunne knapt se Obi Wan i begynnelsen av episode 5, skyldes trolig for lite jedi trening på forhånd at han måtte læres av Yoda istedet. Vi ser jo spøkelset Obi Wan helt klart etterhvert.
Og ja, jeg er nok en nerd som finner på slike teorier, hehe
Razz_
31st March 2005, 20:50
Jeg tviler på at de har gjort det bevisst..., men kan jo hende!!
Melwasul
31st March 2005, 21:26
Jeg tror Lucas gjorde det bevisst - jeg la merke til at Luke bare kunne høre stemmen til Obi Wan i første filmen (i x-wing), og i den andre filmen kunne vi se Obi Wan ganske uklar på Hoth, men mye klarere etter litt trening med Yoda på Dagobah. Til slutt, den tredje filmen var Obi Wan klar og synlig (med litt mer farge). Det er iallfall mitt inntrykk.
Lucas kom jo ideen med hele Star Wars-historien fra episode 1 til 6 (og kanksje mer) før den første filmen i 1977. Men han valgte å gå rett på Luke's levetid fordi han trodde ikke at han kunne få sjansen til å filme flere filmer ;)
any1
2nd April 2005, 01:09
Ikke akkurat det glupeste spørsmålet ,men det er noe jeg har lurt på en stund nå. Hvordan går Darth Vader på do? :?
Freddern
2nd April 2005, 08:08
han borrer vel hull i til rasshøle! og har sikkert en lokk foran eller noe! men foresten så trur jeg han ikke har noen organer!! siden han er på en måte levende på elektronik
HenrikSolberg
2nd April 2005, 10:20
Lavmåls...
Kyrre
2nd April 2005, 12:47
Jeg forstår dere ikke! Hvorfor lese den forbanna tegneserieskiten og spoile alt for dere før den endelige, trolig fantastiske, avslutningen på Star Wars sagaen!? Og attpåtil diskutere det slik at vi andre har så...lyst til å ta vekk spoilerskjoldet. Men, jeg går ikke over til den mørke siden og leser det der!
HenrikSolberg
2nd April 2005, 16:06
Folk er forskjellige Kyrre... For meg er Star Wars like bra både andre og tredje gang jeg ser den... Det har ikke noe å si hva jeg vet på forhånd... Ved både episode 1 og 2 kjøpte jeg romanen når den kom og leste den før jeg så filmen uten å kose meg mindre når jeg gikk på kino... Dette er ikke noe jeg gjør vanligvis. Ved andre filmer vil jeg vite så lite som mulig før jeg ser filmen, men når det gjelder Star Wars så blir det ikke noe problem for min del...
Men når det f.eks. gjelder å se et opptak av noen som har sittet og filmet filmen på kino med elendig kvalitet så sier det stopp, dit vil jeg ikke... Det må også nevnes at tegneserieutgaven, romanutgaven og filmen i seg selv er tre vidt forskjellige ting... Hvis du har lest tegneserieutgaven fra de forrige filmene så skjønner du hva jeg mener. De er i en egen form og forteller langt i fra hele innholdet i filmen. Det samme med romanen.
Hvis du ikke vil vite noe og ikke klarer å styre unna spoilerene så er det ditt problem og ingen andres. At folk som har lest tegneserien vil diskutere den er noe du må godta så lenge det ettertrykkelig gis beskjed om at "her er det spoilere"!
Melwasul
9th May 2005, 11:54
Tegneserien er iallfall kommet på norsk nå - har kjøpt den idag (kanskje litt sein ute jeg).
Men her leser jeg at Star Wars virker veldig veldig lovende. Ser ut som alle filmanmelderne liker filmen:
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/film/article386458.ece
Og her er 40 grunner til å se star wars ;)
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/film/article380665.ece
Filmrune
9th May 2005, 12:04
Har sett den 2 ganger allerede, filmen er etter min mening de beste av de 3 siste som har kommet. Noe å se frem til..
Melwasul
9th May 2005, 12:46
Har sett den 2 ganger allerede
Nå er jeg usikker hva du har sett to ganger. Tegneserien? Eller har du sett filmen allerede?
Filmrune
9th May 2005, 13:07
Jeg mente filmen. altså kinofilmen da..
moonlightP
9th May 2005, 13:19
Så du har altså SETT filmen 8O !!
Hvor har du fått den fra da??
Melwasul
9th May 2005, 13:37
Så vidt jeg vet er filmen ikke lekket ut på nett enda (og jeg akter heller ikke å se screen-versjon heller, hehe).
Merkelig nok at VG og Dagbladet ikke ga anmeldelse til filmen engang (som jeg regner med at de ikke har sett filmen enda). USA har ikke premiere før 19 mai som oss. Hvordan har du jukset deg fram? Satt ved siden av Spielberg? Eller jobber du på kino eller innenfor film?
Ok, NÅ gleder jeg meg her! Herlig! Endelig har Lucas fått kritikerne på sin side!
Og Steven Spielberg gråt i salen! Fantastisk!
kjetilr
9th May 2005, 15:17
Fant denne lille artikkelen på P4 sine sider, vi vet jo alt fra før, men måten det ble skrevet på var litt artig.
http://www.p4.no/story.asp?id=156867
"Folk brenn og hudflak blir revne av"
*humre*
HenrikSolberg
9th May 2005, 15:32
Den var morsom.... Hahaha!!!
moonlightP
9th May 2005, 21:27
Filmrune wrote:
Har sett den 2 ganger allerede
Lastet du den ned fra internett??
Isåfall hvor??
moonlightP
13th May 2005, 17:15
Har lest Episode 3 tegneserien nå. Jeg leste den ferdig i går, og jeg tror filmen blir bra!!
Jeg tror ikke at tegneserien inneholder hele filmen, men de viktigste hendelsene.
GLEDER MEG!!! :D :D
Razz_
13th May 2005, 19:20
Jeg tror ikke filmen er kommet på internett enda. Verdenspremieren er jo den 19 mai. Folk kan jo ikke ha mekket TC før filmen er vist. Hvordan kan du ha sett den da? 8O
---Woho.... Gleder meg---
trollet
13th May 2005, 21:10
han satt i lommen til spielberg...
Kyrre
15th May 2005, 20:14
Revenge of the Sith fikk 4'er i dagbladet.
http://www.dagbladet.no/kultur/2005/05/15/431821.html
Litt skuffende. Men med tanke på at Attack of the Clones fikk to'er (http://www.dagbladet.no/kultur/2002/05/16/331146.html), låter dette bra.
Melwasul
15th May 2005, 20:18
Kurt Hansen ga AOTC 2, og nå er det en annen anmelderer som gir 4. Så er det vanskelig å si ;)
Men VG ga også 4, mens nettavisen ga 5. Virker ikke så gale det - tror at alle ble enige om at fans blir iallfall ikke skuffet ;)
edit: her er liste på 70 ting du kanskje ikke vet om star wars ;) interessant å lese, hehe
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/film/article388413.ece
ustedalen
15th May 2005, 22:21
Nå er det like før... Gleder meg som en unge på juleaften.
Hehe, jeg og en kammerat skal se Star Wars Episode 1 i morgen, Star Wars Episode 2 på Tirsdag, Star Wars Episode 3 på Onsdag (nærmere sakt torsdagsnatten), Star Wars Episode 4 på torsdag, Star Wars Episode 5 på fredag, og Star Wars Episode 6 på lørdag..
Det samme burde dere gjøre :D
HenrikSolberg
15th May 2005, 23:22
Aftenposten ga 5... Mange relativt gode kritikker for denne filmen, noe som er relativt uvanlig når det gjelder Star Wars filmene... Så dette lover godt!
Ustabil-Kim
15th May 2005, 23:34
sorry hvis jeg er "dum" nå. men hvem har egentlig regi på den siste filmen? er det spielberg eller lucas?
Jeg tror det var begge to.
Tror Spielberg hjalp til med Yoda
Kyrre
16th May 2005, 13:06
Nei. Lucas fullt og helt.
HenrikSolberg
16th May 2005, 14:26
Spielberg var involvert i noen scener med Yoda, men ikke såpass at det kan kalles regi tror jeg... Men han var så vidt involvert!
erdnis
16th May 2005, 14:37
hvorfor var spielberg med? ikke at det gjør noe! jeg vet at lucas og spielberg er gode venner, men hvorfor var han med?
moonlightP
16th May 2005, 14:40
Var det Spielberg som hadde ideen med Yoda kanskje??
Vet ikke jeg...tenkte bare på ET :lol:
erdnis
16th May 2005, 14:43
MoonlightP wrote:
Var det Spielberg som hadde ideen med Yoda kanskje??
Yoda var jo med i 4,5 og 6 og da og der var ikke spielberg med! så jeg tror ikke yoda var han sin ide!
P.S. har noen sett amatørfilmen "George Lucas in love"?
Den er utrolig morsom og bra! :D
moonlightP
16th May 2005, 14:50
erdnis wrote:
Yoda var jo med i 4,5 og 6 og da og der var ikke spielberg med! så jeg tror ikke yoda var han sin ide!
Det stemmer det..tenkte meg ikke om.
Men Yoda er ikke med i Episode 4.
erdnis
16th May 2005, 14:55
erdnis wrote:
Det stemmer det..tenkte meg ikke om.
Men Yoda er ikke med i Episode 4.
Det stemmer det..tenkte meg ikke om. :lol:
Melwasul
16th May 2005, 15:46
Spielberg hjalp faktisk litt mens Lucas spilte inn episode 6 (4 og 5 er eg ikke sikker på). Han bare ga tilbakemelding eller noe som han nesten ikke klarte fordi han syns filmen var så utrolig bra, hehe.
Spielberg hjalp til Lucas med Yoda mot Sidious-scenen i episode 3, men det kan ikke kalles regijobb? Han var jo bare en medhjelper i den (lille?) scenen ;)
Skulle ønske at Lucas lot Spielberg hjelpe mer enn scenen (som feks de to tidligere filmene). Han ville faktisk hjelpe, men fikk nei av Lucas.
Kyrre
16th May 2005, 16:02
Han ville ikke hjelpe, han ville regissere. Bad på kne til Lucas, men fikk nei.
Freddern
16th May 2005, 16:47
Jeg har iværtfall premiere biletter sikret nåå.. mohahaha
19 mai, klokka: 00:03 starter det..wooohoo
gleeeder meg asss...
Akkurat hjemme igjen. Poor Darth sier jeg, det så ikke serlig gått ut der han lå§ 8O
pordey2
19th May 2005, 03:17
Hadde hadde det litt vondt her og der tenker jeg... Men en veldig bra film!
erdnis
19th May 2005, 08:30
jeg skal se den i helga jeg! gleder meg veldig!! :D
ustedalen
19th May 2005, 09:19
En utrolig bra film, men jeg ble litt skuffet. Filmen forhastet seg ganske.
Men som sagt. En utrolig bra film.
Men de som ikke har sett episode 4,5,6 og 1,2, så råder jeg dem ikke til se denne heller. Da kommer de rett og slett til å kjede livet ut av seg.
Men jeg vil gi filmen en 5 (+).
Men mine favoritter er fortsatt episode 5,6....
HenrikSolberg
19th May 2005, 10:39
Har ikke billetter før i kveld jeg... Klokka 21:00!
Kyrre
19th May 2005, 12:24
Jeg er storfornøyd! Mye avkutting av lemmer dog. Kanskje litt mye av det gode? Dooku mister begge armene, og så hodet? Au.
Var utkledd som Anakin og fløy rundt og viste MasterReplicas lyssabelen min til alle de kreftsyke ungene før filmen begynte, i lag med 10 stormtroopere og 5 royalguards, samt en Darth Vader. Det var en opplevelse. Har aldri fått så mye blits i øynene.
moonlightP
19th May 2005, 15:08
ÅÅÅÅÅÅ!!!
Jeg blir helt sjuk etter å få se den filmen!!!
Skal se den i helgen...gleder meg vilt :D
erdnis
19th May 2005, 15:23
ÅÅÅÅÅÅ!!!
Jeg blir helt sjuk etter å få se den filmen!!!
Skal se den i helgen...gleder meg vilt :D
Når i helgen og hvor?
jeg skal se den i helgen (vet ikke om det bli lørdag eller søndag) på colosseum :D
moonlightP
19th May 2005, 17:01
Tror jeg skal se den i sandvika...det blir på lørdag tror jeg
hadde vert dritkult å se den på coloseum også..heldiggris :D
Melwasul
20th May 2005, 00:22
Filmen er superbra - men jeg får en annerledes følelse av filmen enn da jeg så på episode 1 og 2. Den passer ikke sammen med de to tidligere filmene fordi de suger mens den er superbra, hehe. Skulle bare ønske at Lucas kunne filme de to tidligere filmene på nytt...
Kanskje jeg er litt pirkete, men den filmen har litt for lang slutt som "må" forklare hvorfor det skjer dit og dat. Regner med at det ble slik fordi fans vil alltid ha forklaring på hvorfor det ble dit og dat ;)
Jar Jar er ikke død!!!
HenrikSolberg
20th May 2005, 11:26
Jeg så filmen i går kveld, og jeg må si; For en film dette var... Rett og slett en herlig kinoopplevelse...
Jeg synes filmen startet direkte svakt... Jeg synes åpningsscenen med den kampen i rommet gikk alt for tregt... Jeg synes den burde hatt et mye høyere tempo... Dessuten er mye av musikken fra soundtracket på akkurat dette punktet ikke benyttet, musikk som var meget bra..
Hele åpningssekvensen fra det store skipet var middels bra. Fikk veldig følelsen at dette var en videreføring av de middels bra episode 1 og 2... Humoren var der, takket være R2, men ellers var det platt og kjedelig...
Men fra Anakin satt foten ned på Coruscant startet det for meg en helt ny film... Vi fikk konfrontasjonen med Padme hvor hun fortalte at hun var gravid... Vi fikk se Palpatine som "førførte" Anakin, og vi fikk se Anakins problemer med fortiden som innhentet han... Hele historien om hvordan Anakin snur syntes jeg var ekstremt bra, og i denne "midtdelen" av filmen er det svært mange særdeles gode scener... Jeg vil trekke frem et eksempel spesielt, nemlig scenen hvor Anakin snakker med Palpatine i den operasalen... Den er rett og slett helt ekstremt bra...
En annen ting som skjer etter at Anakin setter sin fot på Coruscant er at filmen blir mye mer karakter-basert, filmen dreier seg mye mer om Anakin og ikke så mye om klonekrigen osv... Vi følger Anakins vei gjennom historien. Samtidig får vi et klarere bilde av godt og ondt, noe vi ikke har hatt siden den originale trilogien... Disse to punktene tror jeg er det som er med til å dra denne filmen vekk fra smørja som Episode 1 og 2 ligger i, og opp til nivået på den gamle trilogien... Star Wars følelsen er tilbake...
Resten av filmen er selvfølgelig bare helt vanvittig bra... God gammeldags Star Wars... Og noen scener utmerker seg gjennom resten av filmen også...
1. Scenen hvor Anakin angriper Jeditemplet... Fantastisk...
2. Scenen hvor Anakin ser på Padme bygning fra jeditemplet, mens Padme ser på jeditemplet fra sin balkong... Det tror jeg er den beste scenen i hele filmen... Rett og slett fantastisk bra...
3. Scenen hvor jediridderne prøver å arrestere Palpatine... Nydelig dialog...
4. Scenen hvor Obi-Wan hopper ned for å stanse Grievous.
5. Scenen hvor Obi-Wan ser hva Anakin har gjort.
6. Scenen hvor Yoda "besøker" keiseren.
7. Scenen hvor Padme konfronterer Anakin på Mustafar...
8. Hele Battle of the Heroes scenen (Obi-Wan mot Anakin)... Fantastisk!
9. Scenen hvor Vader blir operert og får på masken... Utrolig!
10. Scenen hvor Vader og Palpatine ser på byggingen av dødstjernen!
11. Scenen hvor Luke blir overlevert på Tatooine... Jeg er sikker på at kameravinklene er nøyaktig de samme som når Luke står der i episode 4...
Så rett og slett en fantastisk bra film... Filmen spretter inn på en fjerdeplass på min Star Wars liste. Like bak Return of the Jedi på tredjeplass, men milevis foran The Phantom Menace på 5. plass!
Melwasul
20th May 2005, 12:00
Grievous-spoiler her:
En ting som irriterte meg - jeg trodde at kampen mellom Grievous og Obi Wan skulle bli mer avansert og knallbra. Men det viste seg til at Grievous er en feiging idiot som ikke kan slåss :?
Men ellers er jeg enig med alt HenrikSolberg sa - filmen må du se!
ustedalen
20th May 2005, 13:08
Jeg skjønner ikke helt hvorfor filmen fikk 2'er :?
Er det flere en meg som har sett den og skal se en en gang til?
HenrikSolberg
20th May 2005, 15:57
Jeg har sett den og kommer nok til å se den et par ganger til... En gang snart med forloveden min og en gang om et par uker, på en visning hvor det er så få folk som mulig... Gjerne i en liten sal...
Razz_
20th May 2005, 16:41
Likte filmen godt.
Endelig er star wars serien komplett.
Det hadde vært litt kult hvis de hadde laget nye versjoner av 4,5 og 6.
Det er jo liksom de gode gamle, men akkurat på science fiction filmer er det bedre med ny teknologi synes nå jeg.
I episode III i likhet med de andre filmene var skuespillet dårlig.
Liker best episode I 8O
erdnis
20th May 2005, 18:02
Likte filmen godt.
Endelig er star wars serien komplett.
Det hadde vært litt kult hvis de hadde laget nye versjoner av 4,5 og 6.
Det er jo liksom de gode gamle, men akkurat på science fiction filmer er det bedre med ny teknologi synes nå jeg.
I episode III i likhet med de andre filmene var skuespillet dårlig.
Liker best episode I 8O
Hva mener du med å ha bedre teknologi og lage 4, 5 og 6 på nytt?!?
4, 5, 6 i dvd boksen er gjort om 2 ganger med vissuelle effekter, bilde, og lyd! Men i 4 er surround lyden feil, venstre lyd er på høyre side og omvendt, men de sier jo selvfølgelig at det er meningen!
Jeg synes episode 1 er dårligst jeg, jeg liker best de gamle, men jeg gleder meg utrolig til å se nr 3 nå i helga! :D
Kyrre
20th May 2005, 18:09
Grievous-spoiler her:
En ting som irriterte meg - jeg trodde at kampen mellom Grievous og Obi Wan skulle bli mer avansert og knallbra. Men det viste seg til at Grievous er en feiging idiot som ikke kan slåss :?
Men ellers er jeg enig med alt HenrikSolberg sa - filmen må du se!
Har du noen gang hørt om anti-klimaks? Hadde fighten med Dooku og fighten med Grievous vært så spektakulære hadde vi vært utslitte når kampen mellom Anakin og Obi-Wan ankom.
Stroyer
20th May 2005, 18:18
HenrikSolberg: det er en del spoilere i den nest-siste posten din.
Var litt spesielt å være der da StarWars - en historisk film som har tatt flere tiår (?) å lage - ble komplett. Særlig mot slutten, da man fikk inn med tesje hvordan alt hang sammen. Det var deilig å bare kunne sitte og fordøye filmen de siste minuttene.
HenrikSolberg
20th May 2005, 18:34
Nå er det snart 2 døgn siden filmen hadde premiere... Det må da være lov å diskutere filmen uten å bruke spoilerfunksjonen nå? Jeg måtte jo i tilfelle markert hele posten min...
Dessuten, filmen har gått på kino i to dager nå. Folk som ikke har sett filmen og går inn i denne posten rundt denne tiden og tror de ikke vil finne noen spoilere er ganske korka...
Freddern
21st May 2005, 11:27
så filmen på premieren, altså på natten (00:03)
Filmen var braaa....
skal se den flere ganger ass!
moonlightP
22nd May 2005, 13:54
Skal se på Star Wars i kveld sammen med erdnis :D
WOOOHOO!!!! nå er jeg spent :D :D
Kyrre
22nd May 2005, 14:10
http://www2.filmweb.no/film/article.jhtml?articleID=42587
En nærmest fullstendig oversikt over hvordan filmen har gjort det blandt de norske kritikerne. Noen av dem som ikke står der er:
Nettavisen: 5
Rogalands avis: 5
Film avisen: 5
Razz_
22nd May 2005, 15:07
Jeg likte filmen veldig godt
Eneste minuset var at det var dårlig skuespill.
Det har det også vært i de andre star wars filmene. Den eneste som har spilt noge lunde bra er Liam Neeson i episode 1! 8O
Chandler
22nd May 2005, 16:09
Noen som så Formel 1-løpet fra Monaco idag? Red Bull-teamet kjørte med Star Wars-reklame på bilene og mekanikerene i depotet så ut som stormtroopere (Skal prøve å finne noen bilder av de og). Genialt :D
Bilen:
Bilde 1 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-01.jpg)
Bilde 2 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-02.jpg)
Bilde 3 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-03.jpg)
moonlightP
22nd May 2005, 16:13
Litt kult da...med "Dark Side" på sidene :D
Chandler
22nd May 2005, 20:28
Som lovet, her er noen flere bilder.
Sjefen sjøl (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-04.jpg)
Teamet:
Bilde 1 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-05.jpg)
Bilde 2 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-06.jpg)
Bilde 3 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-07.jpg)
Bilde 4 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-08.jpg)
Bilde 5 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-09.jpg)
Bilde 6 (http://whitestone.no/temp/F1-RedBull-Monaco-2005-10.jpg)
killerant
22nd May 2005, 20:32
Jeg skjønner ikke helt hvorfor filmen fikk 2'er :?
i vår lokalavis fra aust agder fikk den en 5'er... syns den var digg!
skikkelig frysninger under opening titlen samt med jubel fra resten av publikum! deilig kino opplevelse! :D
moonlightP
22nd May 2005, 21:51
Har sett filmen nå...og fy f**n den var bra.
Det var action fra første sekund :D
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.