Vis full versjon : spaceships
Freddern
4th November 2004, 14:21
Halla! Noen som har spaceships lyder fra Star Wars? har vært inne på fanfilms.. di har ikke sånne utelyder av space ships.. der finner jeg bare alarmer og inne lyder i spaceships! noen som har forslag?
erdnis
4th November 2004, 14:56
du kan gå inn på et dataspill å ta lyder derfra. :D
kattefisk
5th November 2004, 15:06
I verdensrommet er det ikke lyd. Ingen atmosfære = ingen luft lydbølgene kan bevege seg i. Med andre ord er det helt stille ;)
Melwasul
5th November 2004, 15:14
I verdensrommet er det ikke lyd. Ingen atmosfære = ingen luft lydbølgene kan bevege seg i. Med andre ord er det helt stille ;)
uten lyd blir filmen kjedelig kanskje? - star wars har alltid lyd i verdensrommet for det er selve kraften som gir lyden ;)
husk at det er i en annen galaske, hehe
Ustabil-Kim
5th November 2004, 16:49
ja, men stritter fortsatt imot.
men, er jo film da. vanligvis kommer det ikke en høy skarp lyd hver gang noen legger hånden på skulderen din, når du er alene nede i kjelleren din.
kattefisk
5th November 2004, 19:15
uten lyd blir filmen kjedelig kanskje? - star wars har alltid lyd i verdensrommet for det er selve kraften som gir lyden ;)
husk at det er i en annen galaske, hehe
Jau, i Star Wars er det alltid lyd, egentlig en av tingene som har irritert meg litt, men samtidig har jeg ikke brydd meg. Det er tross alt litt av stemningen. Men i Stanley Kubricks 2001: A Space Odyssey så er det jo bare pustinga inne i romhjelmen til Dave. Det er mulig å lage film uten lyd når de er verdensrommet, selv lengre scener :D
kjetilr
6th November 2004, 13:32
Klart det er mulig, men du verden så kjedelig det hadde blitt.
kattefisk
7th November 2004, 01:57
Det kan du ikke mene. Har du sett 2001: A Space Odyssey. Selvfølgelig er filmsmak forskjellig, men jeg føler Kubrick greide å lage den scenen mesterlig!
kjetilr
7th November 2004, 12:56
Ja, jeg har sett den filmen...
Tenk deg romskipskampene i Sw i stillhet. Det hadde jo ikke blitt det samme...
kattefisk
7th November 2004, 13:41
Enig i det. De forskjellige filmene må egentlig bare gjøre det som passer. Jeg elsker både scenen i SW med lyd og scenen i 2001 uten lyd, men det er jo egentlig ikke lyd i verdensrommet, så jeg liker når folk velger å ikke ha lyd.
Freddern
10th November 2004, 17:42
kan noen hjelpe meg med å finne spceships lyder da istedenfor å prate om verdensrommet osv!? det er spesiel lydfil i noen dataspill
Freddern
9th May 2005, 21:31
Jeg venter fortsatt jeg!
Er det noen som vet hvor jeg kan få lastet ned spaceships lyder, Pass-by osv!
har noen spaceships lyder, men det er lyder som bare durer, akuratt som om man er inni i spaceshipet!
er det noen som har, eller vet hvor jeg kan få lastet ned Spaceships lyder (sånn som i star wars og den duren der)
:D
håper på hjelp..
ER VIKTIG
Melwasul
9th May 2005, 22:08
Ser at theforce.net har noen spaceship-lyd:
http://www.theforce.net/fanfilms/postproduction/soundfx/soundfx04.asp
Rocambole
9th May 2005, 23:05
Selv om norsk romfart begrenser seg til noen små og puslete saker som i sin tid ble skutt opp fra Andøya for å forske på nordlyset (og muligens fortsatt skytes opp derfra), er likevel det norske språket så rikt at det inneholder et ord for "spaceship", og det er romskip. Derfor ingen grunn til å skrive klønete setninger med "spaceship" som fremmedelementer midt inne i ellers helnorske setninger.
Razz_
10th May 2005, 07:30
Jeg tror de fleste forstod at det var romskip det var snakk om hær. Freddern kunne selvfølgelig brukt det norske ordet for spaceship, men det høres jo kulere og mer Star Wars ut med spaceship. Eller kanskje det ville vært bedre å si starship!?
8O
Freddern
10th May 2005, 07:54
Det er de spaceship lydene jeg ikke skal ha..
DE har jeg!
Jeg leter etter sånne pass-by..
når romskipet kommer forbi cammet ogsånt
Melwasul
10th May 2005, 09:27
Beklager, har ikke sjekket lydpakken der, men jeg vet ikke hvor du får tak i dem. Det er to måter å gjøre det på¨hvis du ikke klarer å finne fram:
Ta opp lyden med en bil som kjører forbi og miks dem med et lydprogram - eller Ripp ned Star Wars og ta ut lyden du vil ha.
Freddern
10th May 2005, 14:42
Åssen ripper jeg da?!
Åssen ripper jeg da?!
Litt komplisert å gjøre om du aldri har gjort det før. Finst flere måter å gjøre det på. Enkle men dårligs resultat er å rippe med rippe program og så konvertere filmen til SVCD for så å hente ut den lyden en vil ha.
Vanskelige er å rippe også konverter til DivX (avi) med AC3 lyd i Dolby Digital, for så å hente ut AC3 fila (lyden) fra DivX fila, og derretter "Demuxe" (dele opp i 6 seperate lydspor) også finner du den lydfila du vil ha. Med andre ord en dårlig plan for en nybegynner....
Eller så kan du se om det er slike lyder du trenger:
EDIT: Slettet, lite serverplass...
Freddern
10th May 2005, 15:05
ligende sånne ja.. takker
I verdensrommet er det ikke lyd. Ingen atmosfære = ingen luft lydbølgene kan bevege seg i. Med andre ord er det helt stille ;)'
In space nobody can hear you scream.... 8O
Freddern
10th May 2005, 15:16
THX?
har du flere lyder på lageret?
disse lydene var perfekt vis jeg satt dem i slowmotion! takker
THX?
har du flere lyder på lageret?
disse lydene var perfekt vis jeg satt dem i slowmotion! takker
Har jetfly som du kanskje kan fixe litt på, eksplojon og om du trenger det.
Freddern
10th May 2005, 15:21
ja, har du msn? så kan du sende det over der!
Eller, vis du ikke har det på en server, fordi da trenger jeg bare linken..
MSN overføring går helsike treigt her, lagde en "liten" pakke med forskjelligt (12 mb) lar den ligge på serveren fram til eg trenger plassen igjen :wink:
www.sveisevin.com/Freddern.zip
Freddern
10th May 2005, 15:46
Tusen Takk....
Du har det meste....
takker.. :D
Bare kjekt å kunne hjelpe :P
Stroyer
15th May 2005, 11:17
Ser ut som tråden er fullført nå, så jeg tillater meg å avslutte med en litt offtopic detalj.
Freddern nevnte aldri at pass-byen av romskipet skulle skje i verdensrommet. Kanskje er det et klipp hvor romskipet suser gjennom jordas atmosfære, på vei ut i det tomme intet.
Men jaja. Freddern fikk filene sine og alle er glade.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.