Vis full versjon : Tilbakemeldinger på "Den Siste Gangen" er ønskelig
Bandidos Pelle
10th November 2004, 00:58
Tittel: Den Siste Gangen
Lengde: 4:09
Sjanger: Grøsser
Prod. år: 2004
Ytt.info: I slutten av oktober, deltok POJP i en kortfilmkonkurranse, ved navn "Døgnfilm". Filmen skulle lages på ett døgn og kriteriene lød følgende: Tema måtte være "Den siste gangen", og filmen måtte innholde en saks, en blomsterbukett, et dyr og måtte ikke være lengre enn tre minutter. Dette var for å forsikre at vi ikke hadde laget filmen på forhånd.
Dette er riktignok den "uoriginale" versjonen, hvor vi har lagt til innledningen vi måtte ta bort til det endelige forslaget til konkurransen. Denne er på overkant av fire minutter.
Ta lyden på høyt, for da blir det stemning. :)
Direkte link til filmen! (http://www.nutbreak.net/pojp/densistegangen.wmv)
Link til siden (http://home.no.net/pojp2/movies/densiste.htm)
Tilbakemeldinger?
Melwasul
10th November 2004, 12:06
den var ganske tåkete, pga lav kvalitet på wmv?
Hehe, liker kameravinkler dere valgte ;) det gjør filmen mer proff, og lyden helt på slutten var bra, men hadde ikke lyden høyt nok, hehe
Bandidos Pelle
10th November 2004, 13:20
Nei, greia var at det når man filmer utenfra, hvor det er mørkt, og inn, hvor det er lyst, så kan det oppstå uoverenstemmelser med fokuseringen, og det skjedde. Vi la dessverre ikke merke til det før vi begynte å redigere, og da "orket" vi ikke å ta akkurat de klippene om igjen.
Ellers takk for innspill.
Space Monkey
13th November 2004, 14:28
hehe.. Den var jo skummel denne her :) Mye bra, rett etter boka. For eksempel virkemiddelet dere brukte ved å aldri vise ansiktet til morder-mannen. Og mørke, siluetter og gjentakelser er alltid fine ting :) Forstyrrende elemtenter som den føkka tv'en fungerer også bra i sånne filmer.
Skal jeg utsette noe på denne filmen, tatt i betrakting at den er laget på en dag, så må det være at musikken ikke var spesielt skummel, men mer sånn koselig og trist..På en måte.. Og morderen var ikke spesielt skremmende, da :P
P.s. Var det virkelig nødvendig med widescreen?
Jonas
19th November 2004, 12:54
Eg tror d e siste gangen han låne ut bakevarer til nåken som komme på dørå.
FETT!
Kyrre
19th November 2004, 17:07
P.s. Var det virkelig nødvendig med widescreen?
Ahh! Det var det jeg skulle nevne. SLUTT å lag falsk widescreen på filmene deres! Det er ikke engang widescreen, men et strukket 4:3 bilde. Skal dere ha widescreen, så får dere spille inn filmen i 16:9. Et veldig
irriterende moment.
Evil_Ash
20th November 2004, 12:17
Jeg synes filmen var grei, bortsett fra at det var veldig mørkt på kjøkkenet. Jeg så nesten ikke hva som skjedde der. Men ellers så var det noen lydklipp her og der, der dere klipper til neste bilde før lyden er ferdig. F.eks når han lukket døra.
Ellers så var kameraføringen grei, men veldig stiv og kjapp noen ganger.
Aksebrudd var det også noen av i filmen.
Skuespillet noen ganger var litt uheldig synes jeg. Jeg trodde ikke på noen av karakterene i filmen. Jeg synes heller ikke at den var noe skremmende.
Når det nevnes widescreen her så ser det ut som det ikke er ett strukket 4:3 bilde, men at dere har skrudd på "CINEMA MODE" eller noe i den duren. Dette legger bare på 2 svarte streker oppe og nede å gjør ingenting med bildet. Men jeg synes dette er helt greit og gjøre. Det gir en mer følelse av at det er en film. Jeg har selv gjort dette på en del filmer og synes ikke at dette er noe å diskutere.
Kyrre
21st November 2004, 01:13
Når det nevnes widescreen her så ser det ut som det ikke er ett strukket 4:3 bilde, men at dere har skrudd på "CINEMA MODE" eller noe i den duren. Dette legger bare på 2 svarte streker oppe og nede å gjør ingenting med bildet. Men jeg synes dette er helt greit og gjøre. Det gir en mer følelse av at det er en film. Jeg har selv gjort dette på en del filmer og synes ikke at dette er noe å diskutere.
Det ser ikke ut som et strukket 4:3 bildet. Det er et strukket 4:3 Bildet. Og jeg ser de har brukt noe som heter Cinemamode på enkelte kameraer, men på fagspråk letterbox. De har også lagt filmen inn på et widescreen prosjekt på Premiere, eller noe i den duren og har derfor ikke oppnådd noe annet en, ja, et stygt og strukket 4:3 bildet. Og dette er ingen diskusjon, men et tips til Piece of Junk Productions Evil Ash. Film i widescreen, hvis kameraet ditt har ekte widescreen, en widescreen linse, eller en squeese funksjon. Men hvis dere absolutt skal filme med denne funksjonen bør dere i det minste legge filmen inn i 4:3, da strekkes ihvertfall ikke bildet.
Bandidos Pelle
21st November 2004, 13:41
Jo, altså, det skjedde en feil, så det ble lagt til strukket 16:9 i etterkant. Vi pleier å filme med letterox, men det skjedde noe feil under redigeringa. Fant ut hva feilen var, så det skjer ikke i fremtiden.
Thomas
21st November 2004, 13:43
Kan ikke si jeg synes denne filmen var særlig bra. Nesten ingenting klaffer. Farger, lys, musikk, skuespill og historie var temmelig kjedelig....
Ja, jeg vet at dere laget filmen på et døgn, men det kunne vært utrolig mye bedre!
Mikael Åsbjørnsson
9th December 2004, 18:40
Du er virkelig nødt til å bruke en ekstern mikrofon. Kameramikrofonen fanger opp lyden dårlig.
Relativt dårlige skuespillerprestasjoner må jeg si.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.