Vis full versjon : Ny webside
HenrikSolberg
13th November 2004, 13:36
Nå har jeg endelig fått satt sammen en webside for Nighttime! Foreløpig står det kun om vårt nyeste prosjekt "Domino" der, men etter hvert vil også selve Nighttime sidene bli oppdatert!
Følg linken under for å komme til siden:
http://www.nighttime.tk
Er det noen kommentarer til siden?
Dexzy
16th November 2004, 20:29
skal jeg gi meningen min utifra "Domino" eller "Nighttime"?
Kyrre
16th November 2004, 20:37
dot.tk domene. Uff uff
mott
16th November 2004, 20:49
et tips er å fjerne popupen (gjøres i instillinger på my.dot.tk)
HenrikSolberg
17th November 2004, 07:45
skal jeg gi meningen min utifra "Domino" eller "Nighttime"?
Foreløpig er det jo ikke noe å kommentere på siden til Nighttime, men det kommer forhåpentligvis til helgen!
dot.tk domene. Uff uff
Det er gratis da! Også er det jo lettere å opplyse folk om www.nighttime.tk i stedet for å be folk om å skrive inn home.online.no/~da-sol/
Litt tungvint, og jeg gidder ikke betale for hjemmeområde heller!!!
EDIT: Har fjernet haka om popup i my.dot.tk, men får fortsatt opp 1 popup!
HenrikSolberg
24th November 2004, 21:19
Nå har jeg oppdatert designen på Nighttimes sider. Foreløpig er det kun en side uten linker, men hva synes dere?
Link (http://home.online.no/~da-sol/hovedside.htm)
PS: De gamle sidene fungerer som før, inntil de nye er ferdige!
stelvis
24th November 2004, 22:04
Stilig side, likte den... Synes spesiellt knappene var fine! ;)
HenrikSolberg
25th November 2004, 11:54
Når dere åpner siden, er dere nødt til å bruke scrollerne for å se hele siden? For når jeg lagde designet var planen at på en PC med 1024x768 skulle siden akkurat fylle internett explorer. Det gjorde den ved PCen jeg satt og arbeidet på, men når jeg sjekket siden her på jobben i dag (med 1024x768) så måtte jeg scrolle! Noen ideer om hvorfor?
Og hva slags oppløsning er mest vanlig på skjermer nå til dags? 1024x768 og oppover?
HenrikSolberg
25th November 2004, 19:18
Noen som vet hvordan en kan låse baksiden slik at kun teksten beveger seg og ikke bakgrunnen? (tenker websider/html)
pordey2
25th November 2004, 19:55
Hvis jeg husker riktig:
bgproperties="fixed"
dette betyr at bakgrunnen er låst, vet ikke hvor mye HTML du kan, men linjen over skal limes inn i body-tag'en så det ser ca slik ut
<body background="bildetsnavn.jpg" bgproperties="fixed">
Også var det scrollinga. Standarden for skjermer er stort sett 1024x768, noen få bruker fortsatt 800x600, men disse er i helt klart mindretall.
Du slet litt med scrolling? Ikke bruk noe særlig bredere enn 975 pixels, og ikke høyere enn 575 hvis du ville ungå scrolling mest mulig på 1024 oppløsning. Designet er veldig bra synes jeg, veldig bra bilde - har du tatt det selv?
Lykke til med kodinga!
HenrikSolberg
25th November 2004, 20:12
Tatt bilde selv ja! Er en soloppgang i Skiptvet i Østfold. Stedet jeg bodde de første 17 årene og 364 dagene av året mitt! Bildet er faktisk speilvendt! Skal prøve koden din nå!
HenrikSolberg
25th November 2004, 20:18
Det funket som ei kule! Tusen takk skal du ha!
HenrikSolberg
26th November 2004, 19:27
Herregud og jeg maser, men jeg lurer bare på en ting til! Jeg skal ha et innfyllingsskjema på siden som folk kan sende inn (altså da til min e-post adresse). Jeg har fått til dette til en viss grad, men da må brukeren som skal sende inn skjemaet sende inn dette via outlook kontoen på PCen han sitter på. Dette synes jeg er litt dumt, og jeg vet jo at mange har f.eks. hotmail-kontoer!
Dessuten vet jeg at det er mulig å gjøre det uten å måtte åpne outlook, men ikke hvordan!!!
stelvis
26th November 2004, 19:43
Så forresten en ting nå. Det står Untitled document i title taggen. Dvs, der du ser det står norsk amatørfilm forum i dette vinduet.
Denne koden som skal settes inn under <head> taggen hjelper (med mindre du bare har glemt det, da vet du det jo selv. :P).
<title>DIN TEKST HER</title>
EDIT: Kan dessverre ikke hjelpe deg med skjemaet, men sjekk ut http://www.webdesignforums.net her kan du spørre blant folk som vet mer om det.
HenrikSolberg
26th November 2004, 19:54
Er klar over tittelen! Er bare ikke på plass i versjonen jeg la ut for "gjennomsyn" Har allerede endret dette og det eneste jeg mangler for å legge ut siden er akkurat denne mail-funksjonen! Skal sjekke linken din jeg!
EDIT: Nå har jeg prøvd, men det fungerer ikke å sende skjemaet!
Prøv selv: Her (http://home.online.no/~da-sol/hovedside.htm)
HenrikSolberg
26th November 2004, 22:39
Finner ikke ut av det. Er det ingen som kan hjelpe meg? Dere har det jo her på NAF også!
agep
26th November 2004, 22:49
Jeg kan nok ikke hjelpe deg med skjemaet, men jeg kunne derimot tenkt meg å vite hvordan det gjøres hvis/når du finner ut av det. Har lenge tenkt meg en slik funksjon og eller gjestebok på siden min. Skulle gjerne ha engasjert meg i å lete etter løsninger, men er en del opptatt før jul (dusteeksamener!!!!). Nydelig design på siden forresten :D
stelvis
27th November 2004, 00:55
Hmm... Så det skal brukes til å sende tilbakemelding til deg, på mail?
HenrikSolberg
27th November 2004, 01:41
Jepp! De fyller inn, trykker send og den kommer til min mailadresse uten at de trenger å gå via outlook på maskinen de sitter på! Slik det er her på forumet hvis du f.eks. skal gi en tilbakemelding (link (http://norskfilmforum.com/modules.php?name=Feedback)
stelvis
27th November 2004, 02:00
Har funnet noe greier, se om noe av dette hjelper deg:
http://www.hostedscripts.dk/scripts/formmail/
http://www.nuffe.net/
Når vi ikke har peil, ty til det ferdiglagde... :P
HenrikSolberg
27th November 2004, 12:21
Jaja, det funket jo da :?
Men nå er nye Nighttime lagt ut!!! Så besøk den for oppdateringer!!!
Melwasul
27th November 2004, 12:48
Jaja, det funket jo da :?
Men nå er nye Nighttime lagt ut!!! Så besøk den for oppdateringer!!!
kjempebra laget - håper at eg kommer til å klare å lage noe like bra en gang
stelvis
27th November 2004, 16:05
Ja, enig... Bra joba!:D
HenrikSolberg
16th February 2005, 09:54
Nå har jeg igjen :oops: gjort om designet! Denne gangen for at det skal være med "mottakelig" for eventuelle kunder jeg håper på å få i fremtiden! I den gamle siden slet jeg med at tekstområdet mitt ble for lite.. Kun en liten rute.
Nå har jeg skaffet meg en større rute, og samtidig fått ordnet det scrollertullet jeg maset så mye om...
Så hva synes dere?
Nighttime (http://home.online.no/~da-sol/)
agep
16th February 2005, 10:04
Virket veldig bra dette Henrik. Ga et veldig proft inntrykk av deg/dere :D Men nå er jeg litt forvirret, er det slik at du har 2 forskjellige sider?
HenrikSolberg
16th February 2005, 10:16
Nei! Denne har bare erstattet den gamle...
For et par uker siden så brukte jeg dette designet under "om nighttime" på den gamle siden! Jeg ble så fornøyd med det og bestemte meg derfor for å bruke dette designet til hele siden! Gir jo da en større helhet også!
Men nå finnes siden kun med dette designet!
Amatør XXL
16th February 2005, 14:29
Kul side det!
Men hvorfor får jeg ikke opp full skjerm?
HenrikSolberg
16th February 2005, 16:32
Fordi jeg ikke vil at du skal det... :wink:
Det er derfor jeg har den startsiden som gjør at når du trykker på neste side så åpnes den i et nytt vindu med en forhåndsbestemt (av meg) størrelse! Dette fordi jeg ønsker at alle, uansett skjermoppløsning skal oppleve siden på samme måte!
Med vanlig link slik at siden åpnet i "vanlig" internet explorer vindu så ville noen fått scrollere på siden og noen ikke. Nå får ingen det... :D
Amatør XXL
16th February 2005, 16:35
Ok!
PkFrK
16th February 2005, 16:40
Fet side, likte ikke frame-overskriften (Nighttime Amat...), fonten var liksom litt tungvint, men den passet fint til siden generelt.
Så gratulerer med ny side!
Liker forresten ikke navnet deres, men det har noe med meg og mine prinsipper med Norske filmselskap med engelske navn å gjøre, hehe.
HenrikSolberg
16th February 2005, 16:43
Fonten er den samme som på identen vår! Jeg synes den er lesbar nok, noe som ikke er så ofte når vi snakker om slike "penskrift" fonter...
MartinL
16th February 2005, 17:06
Syntes siden var veldig bra, en flott oppdatering fra den gamle.
Det med at du har lagt til flere sider (eks. "Tjenester vi tilbyr"),
hjelper dere til å fremstå som seriøse for de som besøker siden.
Flott arbeid!
PkFrK
16th February 2005, 17:24
Mente ikke noe negativ kritokk mot siden, liker bare ikke penskrift fonter, men det er smak og behag. Likte veldig godt stemningen i bakgrunnsbildet på siden. Det sto i stil til navnet på amatørfilm-firmaet deres.
Så dødskul side, men fonter har mye med smak og behag å gjøre.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.