PDA

Vis full versjon : noen som har DCR-HC1000/vet noe lurt om det?

Larsen
15th November 2004, 00:08
Jeg skal kjøpe sony HC1000 og lurer på om det er mulig å lage bra time laps filmer på det ?

også lurte jeg på hva slags type mic er bra til dette kameraet når jeg skal bruke det til å filme filmer ol. kortfilmer osv. .?

evnt. om du eier det, er det noe som du likte/ikke likte med dette kameraet?..

Freddern
15th November 2004, 17:18
den spiller inn direkte 5.1.. og kan filme i widescreen.. kan ikke si mer.. har prøvd det i butikken..

HenrikSolberg
16th November 2004, 09:02
Direkte 5.1? Hvordan i alle dager kan det bli noe greie på? Det blir nok akkurat det samme resultatet som å legge en stereokilde ut i 5 kanaler er jeg redd! Kameraet har vel kun en mikrofon kanskje? Og når den da tar opp 5.1 lyd som du sier, gjør den jo ikke annet enn å spre lyd fra en stereokilde og ut til 5.1! For å få et kamera med ekte 5.1 lydgjengivelse må en jo ha et kamera som har mulighet til å sette inn 6 mikrofoner da, og spre disse mikrofonene utover settet. Personlig ser jeg heller ingen vits i dette, dersom det i det hele tatt er mulig!!! For å gi et riktig 5.1 bilde må lyden redigeres masse uansett! Og når man først skal lage en film med 5.1 lyd har man jo eget lydustyr til akkurat dette!

Og dessuten. Kameraet har et stiv pris i forhold til hva du får. Det kan f.eks. ikke måle seg med Panasonic NV-GS400 (som ligger i samme prisklasse) rent bildekvalitetsmessig! Ville nok heller satset på det ja!

OriginalDenito
16th November 2004, 15:02
Jeg har Panasonic NV-GS400 og jeg må si at jeg er kjempefornøyd. Det er et utrolig bra kamera til en utrolig bra pris.

http://www.stg-studios.com/modules.php?op=modload&name=4nAlbum&file=index&do=showgall&gid=4
Her har jeg postet bilder av og med GS'en

Freddern
16th November 2004, 15:43
jg leste iværtfall at d sto at den spiller inn 5.1

Kyrre
16th November 2004, 15:48
Høres sprøtt ut.

Anyways, kutt ut det fuckings sms språket Freddern.

Freddern
16th November 2004, 16:02
kan u ik bare lære deg språket da? hva md di som skrive dialekt da? hehe

Melwasul
16th November 2004, 16:20
kan u ik bare lære deg språket da? hva md di som skrive dialekt da? hehe

Hvem? :p

Det burde iallfall skrives i bokmål eller nynorsk her, siden det er flere som leser og VIL forstå hva andre skriver uten å bruke for mye hjerne på det ;)