PDA

Vis full versjon : "Dagen Derpå" Teaser

Kyrre
22nd November 2004, 20:53
Heisann.

Hadde satt pris på noen tilbakemeldingen på en teaser til vårt nyeste filmprosjekt "Dagen Derpå".

http://www.i-gundrosen.com/storage_ghl.com/Trobbel2.jpg

Ser filmen severdig ut?

Teaser 2 (http://www.i-gundrosen.com/storage_ghl.com/dagen_derpaa_teaser2.mov)

EDIT: Ny server: link2 (www.ghl-produksjoner.com/filmer/dagen_derpaa_teaser2)

Westad
22nd November 2004, 20:56
Linken er ødelagt..

Kyrre
22nd November 2004, 21:02
Det er rart hvordan linken fungerer hos noen og ikke hos andre. Hm. Ta å høyreklikk å velg "lagre mål som", eller prøv igjen senere. Hadde samme problemet hos akam.no, men det fungerte hos de fleste til slutt...

Westad
22nd November 2004, 21:10
Niks..
"Finner ikke området. Kontroller at området er riktig og prøv på bytt"

HenrikSolberg
22nd November 2004, 21:12
Funka for meg, men maskinen jeg sitter på er så tragisk dårlig så jeg venter med å se den til filmen i alle fall slipper å hakke! (har ikke lyd her engang!!!) :cry:

Kyrre
22nd November 2004, 21:17
Nå har jeg iallefall testet det med både firefox, internett explorer og Safari på både Pc'en og Mac'en selv. funker helt fint her.. :?

Melwasul
22nd November 2004, 21:27
Den ser bra ut - severdig ;)

Var det den ungdomfilmen du lurte på tittelen?

HenrikSolberg
22nd November 2004, 21:28
Fikk sett den nå. Er på et datakurs og satt meg ved en annen PC! Der funka det uten noe hakking!

Synes det var sinnsykt bra. En god teaser. Akkurat slik en teaser skal være! Er denne filmen filmet med DVX-100 kameraet? Må si jeg likte fargene!!!

Meget, meget bra Kyrre!

Kyrre
22nd November 2004, 21:32
Den ser bra ut - severdig

Var det den ungdomfilmen du lurte på tittelen?

Takk! :)
Og nei, dette er en annen film, selv om den godt kan virke grusomt lik.

Synes det var sinnsykt bra. En god teaser. Akkurat slik en teaser skal være! Er denne filmen filmet med DVX-100 kameraet? Må si jeg likte fargene!!!

Meget, meget bra Kyrre!

Tusen takk! :D DVX100 er brukt ja. Og fargene er også ganske kraftig fargegradert.

mr
22nd November 2004, 21:36
Du kyrre? Åssen mac bruker du egentlig?

Gleder meg til siden deres blir i orden! :D

HenrikSolberg
22nd November 2004, 21:38
Jeg SKAL ha det kameraet etter førstegangstjenesten! Skjønner jo nå at det definitivt er tingen hvis ikke det skjer noe meget spesielt på kamerafronten til ca. 30.000!!! Men det tror jeg neppe!

Synes Melwasul sa det veldig bra:

Den ser bra ut - severdig

Kyrre
22nd November 2004, 21:41
Tro meg, det er verdt kjøpet :wink:

EDIT: Jeg skal snart legge teaseren ut på GHL serveren, som for tiden er under "omstart", etter å ha blitt stengt av Lucasfilm.
Da vil forhåpentligvis alle kunne se traileren..'

Du kyrre? Åssen mac bruker du egentlig?

Bruker en litt gammel G4, med OSX.

andy
22nd November 2004, 22:49
vel, jeg ser en fest, klippet for raskt etter min smak. jeg forstår hva dere ville men jeg syns det var for raskt. er ikke en action film, går jeg ut ifra. så det så bare litt feil ut. hvis meg litt mer hvert glimt så blir jeg fornøyd.
etter det ser jeg en som blir banket opp.
klisje, ja....
fikk jeg lyst til å se hva som skjer neste dag, nei
hvorfor ikke, sansynligvis fordi jeg ikke så noe fra dagen derpå som tilfeldigvis er tittelen på filmen. jeg er ikke dumm, men gi meg ihvertfall noe å arbeide med.
jeg så bare en fyr som drikker å blir banket opp samme kveld. kanskje prøv å drit litt i å gjør det så utrolig fancy å fokuser mer på historien.

HenrikSolberg
22nd November 2004, 22:53
Dette er en teaser, den skal være rask. Det er i alle fall min mening! Du kan ikke si at det er en klisje at han blir banket opp, for du veit jo ikke hvorfor han blir banket opp! (ikke det at jeg vet det heller, kan godt være en klisje)

Kyrre
22nd November 2004, 22:57
vel, jeg ser en fest, klippet for raskt etter min smak. jeg forstår hva dere ville men jeg syns det var for raskt. er ikke en action film, går jeg ut ifra. så det så bare litt feil ut. hvis meg litt mer hvert glimt så blir jeg fornøyd

Andy, dette er en TEASER. En skal få se ørlite!

Tease (tz)
To arouse hope, desire, or curiosity in without affording satisfaction.

men gi meg ihvertfall noe å arbeide med.
jeg så bare en fyr som drikker å blir banket opp samme kveld. kanskje prøv å drit litt i å gjør det så utrolig fancy å fokuser mer på historien.

Filmen er dessuten ikke det den ser ut til å være. Klisje? nei. Dessuten synes jeg ikke du har du har grunnlag til å si det etter det lille du har sett. Plottet går mye dypere enn din beskrivelse. Å fokusere mer på historien? I en teaser? Eller mente du at du kunne se stilen på filmen gjennom det lille du så? Jeg kan love deg at historien er fokusert nok på du.

Jaja. Selv om jeg synes dette ble litt små arrogant (no offence) så ba jeg jo tross alt om tilbakemeldinger, så takk uansett Andy :?

HenrikSolberg
22nd November 2004, 23:11
Kyrre, hva slags innstillinger brukte du på kameraet? 24p advanced?

stelvis
23rd November 2004, 08:02
Virker veldig lovende.
Likte spessielt musikken, er det noe du har mekka sjøl?

Forresten bra at du gjør filmene kompatible til både mac og pc.

Kyrre
23rd November 2004, 10:23
Kyrre, hva slags innstillinger brukte du på kameraet? 24p advanced?

Jeg kjører 24P modus, med filmgamma, filmbrightness osv. Og en kan enkelt lagre innstillingene slik at de er der med en gang en begynner å filme.

Virker veldig lovende.
Likte spessielt musikken, er det noe du har mekka sjøl?

Forresten bra at du gjør filmene kompatible til både mac og pc.

Takk takk! :) Musikken er foreløpig Muse - New Born og Massive Attack - What your soul sings, sistnevnte med en del hjemmelagde lydeeffekter i bakgrunnen. Forøvrig vil all musikk være lovlig på det endelige produktet.

Thomas
23rd November 2004, 17:08
Positivt:

- Meget pene bilder.
- Bra skuespill.
- Musikken passer utrolig bra inn.
- Virker som en god historie

"Negativt" og da pirker jeg...:
- Synes det var unødvendig med "ghl-produksjoner" midt i filmen.
- Litt uklart når han får juling... Får ikke helt med meg hva som skjer.

Alt i alt: Helt SUPERT :wink:

mott
23rd November 2004, 18:19
linken funker ikke til meg :(

Kyrre
23rd November 2004, 18:56
- Meget pene bilder.
- Bra skuespill.
- Musikken passer utrolig bra inn.
- Virker som en god historie

Takker! :)

Synes det var unødvendig med "ghl-produksjoner" midt i filmen.
- Litt uklart når han får juling... Får ikke helt med meg hva som skjer.

Det er jo ellers 100% vanlig med en med en "bla, bla, bla presenterer" et lite stykke før filmens tittel dukker opp.

Og det er med hensikt at jeg viser oppbankingen av fyren (Oddvar Birkemo) uklart. En vil jo ikke avsløre filmens klimaks i en teaser :wink:

linken funker ikke til meg :(

Prøv denne (http://www.ghl-produksjoner.com/filmer) linken istedet :) Har endelig fått lastet noe opp på GHL serveren.

andy
23rd November 2004, 19:03
jada jeg vet det er en teaser og jeg vet godt hva det betyr. poenge mitt er bare at at han blir banket opp ikke sant, og så ser jeg han våkner å tenker litt over det.
tingen her er at tittelen tilsier så mye mer enn det, men når jeg ser teaseren virker det ikke som han bryr seg så mye om det.
jeg vil se mer av hans reaksjon og konsekvensene etter hva som skjedde den kvelden. ikke det at jeg vil se 3 minutter med konsekvensene, men bare et lite klipp der jeg ser at det faktisk ER konsekvenser, som så igjen frister meg til å se mer hva konsekvensene er for noe.

Filmen er dessuten ikke det den ser ut til å være.

nettop mitt poeng. du prøver vel å friste meg med hva det faktisk er? ;)

og hvis du syns jeg virket arrogant, så sorry, hehe, var ikke meningen å være det

Kyrre
23rd November 2004, 19:20
Nå forstår jeg hva du mener Andy. Konsekvensene som kommer kunne jeg jo har røpet litt av, og grunnen til at traileren mangler det er først og fremst at vi ikke har komt så langt i produksjonen :oops: .

Og når jeg skrapet sammen teaseren tenkte jeg at det uansett ikke var nødvendig, for det var tross alt en teaser liksom. 8)

..og hvis du syns jeg virket arrogant, så sorry, hehe, var ikke meningen å være det

Helt greit! :)

Kanskje jeg skraper sammen en trailer når alle opptak er gjort også. :wink:

Thomas
23rd November 2004, 23:26
Det er jo ellers 100% vanlig med en med en "bla, bla, bla presenterer" et lite stykke før filmens tittel dukker opp.

Forstår... Men mente at det var litt unødvendig å ha ghl-produksjoner to ganger i filmen.... Men som sagt, Da er jeg pirkete :wink:

Kyrre
24th November 2004, 22:45
Nå skal linken funke hos alle!

www.ghl-produksjoner.com/filmer/dagen_derpaa_teaser2.mov

Noen som tidligere ikke fikk sett den, og som har noe på hjertet? :wink: