Vis full versjon : Monstertordag! Løp og se!
Kyrre
29th November 2004, 19:06
Jepp.
Nå er Monstertorsdag den eneste norske filmen som noensinne er blitt tilbydd å delta under konkurransen i Sundance i USA!
Har registrert at det er altfor få av dere her som har sett det fantastisk underholdene stykke film, men nå har dere ærlig talt ingen god grunn til ikke å se den. Løp og se!
Bandidos Pelle
29th November 2004, 19:20
Holder filmen internasjonal klasse? Er dette virkelig et mesterverk?
Kyrre
29th November 2004, 19:24
Du kan så si. Iallefall en av de mest inspirerende filmen jeg noensinne har sett!
Sjekk ut traileren her (http://www2.filmweb.no/trailer/article.jhtml?articleID=41711&visTrailer=true&felt=http%3A%2F%2Fmedia.filmweb.no%2Ftrailere%2Fsm n%2FSMN20040257%2Foimyfdl32.mov)
PS: Dere har dårlig tid folkens! Den slutter rimelig snart på kino! :cry:
andy
29th November 2004, 23:04
dritt, bor i danmark akurat nå, så jeg får ikke sett den på kino! men sprøtt....så nettop en dansk film som het inkasso med de samme to danske skuespillerene......liten verden vi lever i
bj0rn
30th November 2004, 08:46
Her i haugesund er det allerede for sent, og tror det er mange uker siden den gikk ut fra kinoen! :(
Ustabil-Kim
30th November 2004, 10:03
så filmen på skolen for en god stund siden, likte den, men er ikke helt min type film, og derfor syntes jeg storyen ble litt... lett? det var ikke en dårlig story, men den ble litt sånn "man vet hvordan alt skal ende" selv om man faktisk ikke gjorde det.
spoiler...--->
han dør jo på slutten, og jeg hadde tenkt meg en "fin" slutt.
men filmen var skikkelig godt laget, og den viser bare hvor bra norsk film begynner å bli, gleder meg til den dagen jeg forhåpentlighvis kommer inn i produksjonen av noen ordentelige filmer =D.
noe jeg likte svært dårlig i filmen var de ALT for dårlige effektene som var når man så nærbilder av hovedpersonen i den siste scenen, der han surfer den store bølgen.
vannet så rett og slett skikkelig dårlig ut i bakgrunden av han når det var nærbilder, men i totalbildene hvor man så hele han og bølgen, så var bølgen kjempeflott animert.
men ellers en kjempebra film, og alle burde se den, vi har mye og lære av de folka der =)
KUDi
30th November 2004, 12:55
har sett filmen med skolen på kino... kjempe kul !!! anbefaler alle å se den
Kyrre
30th November 2004, 14:37
...så var bølgen kjempeflott animert.
Bølgen er ikke animert. Det er en ekte bølge, og surferen surfer den.
bj0rn
30th November 2004, 16:17
Noen som vet om andre måter å få sett filmen på :wink: for jeg har lyst til å se den før den kommer på dvd, for det er sikkert en evighet til...
Ustabil-Kim
30th November 2004, 19:04
finnes det SÅ store bølger i norge? (er det filmet i norge?)
men bagrunden i nærbildene er vel animert?
Kyrre
30th November 2004, 20:11
Bakgrunnen er animert, og bluescreen er brukt.. Og ja, det finnes slike bølger i Norge, som på filmen, Monsterbølger :wink:
Men shotet brukt i filmen er faktisk fra Hawaii.
Chandler
30th November 2004, 23:47
Bare for å presisere. Når Even er i bølgen "er bølgen og vannsprøyten simulert i 3dsmax, og rendret i Brazil r/s", for å omsitere Rune Spaans som faktisk laget effekten.
Kyrre
1st December 2004, 08:30
Ok, der skrev jeg feil, jeg skulle skrive "bakgrunnen er animert" og "bluescreen er brukt". Lite søvn i det siste :?
Men uansett er monsterbølgen ekte.
Andresen
1st December 2004, 21:22
For de som måtte lure ennå mer på spesial effektene og ikke har sett linken på storedyret så kan dere ta en titt på denne tråden:
http://www.storedyret.com/cgi/ikonboard.cgi?s=8f17de8d0782fd1508b6502ce9e7795c;a ct=ST;f=29;t=16723;hl=monstertorsdag
mott
1st December 2004, 23:09
For de som måtte lure ennå mer på spesial effektene og ikke har sett linken på storedyret så kan dere ta en titt på denne tråden:
http://www.storedyret.com/cgi/ikonboard.cgi?s=8f17de8d0782fd1508b6502ce9e7795c;a ct=ST;f=29;t=16723;hl=monstertorsdag
Omg! nokka tøft, trodde ikke at det var noe serlig med sfx i monster torsdag 8O
WOW, nu må jeg dra å se den på kino
Bandidos Pelle
2nd December 2004, 00:10
Utrolig mye interessant lesestoff der!
Pyroo
3rd December 2004, 23:28
jeg likte ikke monstertorsdag så den på skolen og jeg har sett bedre, håper jeg lever den dagen norsk film blir mer spennende og ikke så falskt.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.