PDA

Vis full versjon : Narkotika

kattefisk
1st December 2004, 18:26
Ok, jeg har utviklet en idé til en film jeg skal filme tidlig neste sommer. Trenger tiden før sommeren til å skrive manus, finne locations og drive diverse research. Uansett har jeg et par spørsmål om special effects og noe om sminke, men for å lage så få tråder som mulig tar jeg alt i denne tråden.

Filmen kommer til å involvere narkotika, om det skal være crack eller heroin har jeg ikke helt bestemt meg for enda, spørs på forarbeid og hvordan jeg får løst problemet med sprøyter.

1. Sprøyter: Noen som har en idé til hvordan jeg kan få det til å se ut som en person setter ett skudd? Det med at nålen går inn og innholdet forsvinner.

2. Sminke: En person som er utmagret.. noen som har idéer til hvordan jeg kan få sminket en person i ansiktet så personen ser utmagret ut?

3. Hvor behjelpelig er politiet med å være med i filmer? Hvis jeg spør dem i god tid tror dere de ville hjulpet?

4. Glattcelle/avhørsrom: Er det noen som helst mulighet til å få lånt det av politiet?

5. Pengestøtte: Hvilke fond, og foreninger kan ha mulighet til å sponse med penger til prosjektet?

6. Billig bil: Noen som vet hvor jeg kan få tak i et skrap av en bil som kan kjøre, men er så billig at det ikke gjør noe at den ødelegges.

Det var egentlig ikke så mange spørsmål, men det kommer nok fler etterhvert som jeg får begynt på manuset. Har tenkt ut filmen i grove trekk, men kommer til å sette meg ned med manuset i den nærmeste fremtid, må bare få litt tid.

Tom
2nd December 2004, 17:57
1. Sprøyter: Noen som har en idé til hvordan jeg kan få det til å se ut som en person setter ett skudd? Det med at nålen går inn og innholdet forsvinner.

Se om du kan rigge kanylen på en eller annen måte, slik at den dyttes inn i sprøyten når du trykker den mot huden (også må du "butte" spissen, for den er forferdelig skarp)

2. Sminke: En person som er utmagret.. noen som har idéer til hvordan jeg kan få sminket en person i ansiktet så personen ser utmagret ut?

Finnes mange make-up bøker å få tak i..
Blek opp ansiktet litt og bruk nyanser av grå for å skyggelegge skinnbein osv. Skal ikke så mye til tror jeg...

3. Hvor behjelpelig er politiet med å være med i filmer? Hvis jeg spør dem i god tid tror dere de ville hjulpet?

Har hørt om mange som får hjelp av politiet. Alt fra å sperre av gater til tillatelser for å skyte med softgun's i byen.. Bare spør. Det værste som kan skje er at du får nei.

4. Glattcelle/avhørsrom: Er det noen som helst mulighet til å få lånt det av politiet?

Spør.
Ellers kan du sikkert rigge noe slikt selv i en eller annen kjeller el.

5. Pengestøtte: Hvilke fond, og foreninger kan ha mulighet til å sponse med penger til prosjektet?

Søk på forumet. Dette spørsmålet er besvart en rekke ganger mener jeg.

6. Billig bil: Noen som vet hvor jeg kan få tak i et skrap av en bil som kan kjøre, men er så billig at det ikke gjør noe at den ødelegges.

Hør med bilopphøggeren !

Det var egentlig ikke så mange spørsmål, men det kommer nok fler etterhvert som jeg får begynt på manuset. Har tenkt ut filmen i grove trekk, men kommer til å sette meg ned med manuset i den nærmeste fremtid, må bare få litt tid.

Lykke til !

Ustabil-Kim
3rd December 2004, 08:37
noen politi er faktisk veldig hjelpsomme.
men det kan ha noe med at de ikke har bedre ting å fore seg med her utpå landet.

men uansett, siden du lager film om narkotika, er det fint om du nevner at "filmer er for å vise hvor langt dette miljøet egentlig har gått" sånn at de faktisk hjelper deg for en god sak. jeg fikk ihvertfall hjelp med en gang til noen scener i Alfa Omega filmen jeg har lagt ut her.

lykek til =)

andy
3rd December 2004, 10:40
når det gjelder sprøyter, et altarnativ er å kjøbe en stykke me svinekjøtt eller noe, der det finns hud på....tror u-oppkuttet bacon skulle funke fint, å så bare gjør du en extrem close-up av sprøyten som går inn å kjører hva det nå skal være inn i huden.......smink huden litt så ser det ekte ut

jokke_tryne
3rd December 2004, 14:06
lei en narkiss

Remi
4th December 2004, 22:38
5: frifond.no er ett bra valg (http://www.frifond.no)

Melwasul
4th December 2004, 23:22
når det gjelder sprøyter, et altarnativ er å kjøbe en stykke me svinekjøtt eller noe, der det finns hud på....tror u-oppkuttet bacon skulle funke fint, å så bare gjør du en extrem close-up av sprøyten som går inn å kjører hva det nå skal være inn i huden.......smink huden litt så ser det ekte ut

den der er en bra ide - hadde ikke tenkt på sjøl (dumme meg)

Remi
5th December 2004, 10:05
går det ikke an å bare ta bort nålen, og filme fra litt avstand? jeg mener at nåler er ganske tynne... :?:

min post nummer 500! jeg bare elsker dette forumet :D

Asbjørn
2nd May 2005, 18:17
Spørs vel hvor realistisk du vil ha filmen det... men det brude da gå an.
Bare pass på kameravinkler...
Du kan også kutte i filmen. altså:
Film at nåla hviler mot huden. stopp kamera. finn en like tykk, kortere nål/ få den andre kuttet over. sett den tilbake på samme sted. film igjen.stopp kamera. tøm nålen. film igjen.... (tungvint, men en siste utvei)

Når vi først snakker om filmer med narkotika: jeg skal (prøve å) lage en film der noen skal dyrke narko. - noen tips til noe som ligner uten at jeg får trøbbel for å ha sådd det?...

[/quote]

THX
2nd May 2005, 18:23
Når vi først snakker om filmer med narkotika: jeg skal (prøve å) lage en film der noen skal dyrke narko. - noen tips til noe som ligner uten at jeg får trøbbel for å ha sådd det?...

Om du går til et gartneri eller planteskole eller whatever. så har de noen planter med 5 blader på (som da mariuana planten har) men den har ikke taggete blader, men det fixer du med en spesiell type saks, med tagge mønster på. Kan jo gjøre det manuellt og da, men litt arbeid om en skal ha en hel "åker" hehe. Husk å filme mest mulig plante scener på en dag, for planter som er klipt i blir fort brune eller dauer.

dahlskebank
2nd May 2005, 18:26
Dyrke narko? Som i cannabisplanter osv da? Narko innebærer litt mer enn bare ting som kan dyrkes.

Bare for å ha sagt det, dyrking av cannabis tar usaklig lang tid. Tror det enkleste er å handle det i plast eller lignende. Bare unngå closeups av planten så lurer man nok mesteparten av publikum. Eller snakker vi plantasjer nå? Det tror jeg blir en smule vanskelig å fake til.

Asbjørn
2nd May 2005, 18:49
Jeg vet at det innebærer mer en ting som kan dyrkes. Men i akkurat denne filmen skal jeg altså gjøre det. det liksom halve poenget med filmen... ;-)

Regner med at det tar tid ja. men nå hadde jeg ikke akkurat planer om å bruke cannabis da...

Martin B.
2nd May 2005, 18:52
Få sprøyte skuddet til å se ekte ut?

Har du sett hvordan man får folk som har masse hår, til å se helt hårløse ut? Gjør det på samme måte! Skal funke bra hvis du får det til ordentlig. Du legger ett lag med falsk hud, på armen der du skal ha skuddet, akkurat som når de trekker det over hodet til personen som skal være uten hår...
Når den er festet godt nok, vil du ikke kunne se forskjell på armen, hvor det er "fake" hud, og hvor det er ekte, så må du klare å stikke sprøyta inn under det laget med falsk hud. Det vil se veldig realistisk ut, men vær forsiktig så du ikke stikker deg! Det er jo ekte hud under den falske...

Når du bruker falsk hud, vil du på en måte skape 2 lag med hud, hvor du kan stikke sprøyta under.... Husker ikke helt hva det heter det du bruker som falsk hud, men hvis det er veldig viktig for deg så kan jeg helt sikkert finne det ut for deg, kjenner ei som er proff på sminke og sånn :wink:

Anette
3rd May 2005, 09:45

Prøv å få tak i sminkører! Vi brukte jenter som hadde gått hudpleie studier og som hadde hatt make-up som fag. Disse lærer om teatersminke og sminke bruk til film og veit alt om hvordan det kommer til å se ut i forskjelling lyssetting ect. Flinke til å lage realistiske sår er de også.. så det anbefales absolutt.

Melwasul
3rd May 2005, 11:46
Prøv å få tak i sminkører! Vi brukte jenter som hadde gått hudpleie studier og som hadde hatt make-up som fag.

Trodde at alle jenter var eksperter i sminking - hehe. Uansett ville jeg ha spurt en hvilken som helst fin jente om hjelp til sminking.

Asbjørn
6th May 2005, 20:18
er ikke alle som kan denslags vel... selv har jeg brukt smine to ganger i løpet av mitt liv

ustedalen
6th May 2005, 20:29
Få sprøyte skuddet til å se ekte ut?

Har du sett hvordan man får folk som har masse hår, til å se helt hårløse ut? Gjør det på samme måte! Skal funke bra hvis du får det til ordentlig. Du legger ett lag med falsk hud, på armen der du skal ha skuddet, akkurat som når de trekker det over hodet til personen som skal være uten hår...
Når den er festet godt nok, vil du ikke kunne se forskjell på armen, hvor det er "fake" hud, og hvor det er ekte, så må du klare å stikke sprøyta inn under det laget med falsk hud. Det vil se veldig realistisk ut, men vær forsiktig så du ikke stikker deg! Det er jo ekte hud under den falske...

Når du bruker falsk hud, vil du på en måte skape 2 lag med hud, hvor du kan stikke sprøyta under.... Husker ikke helt hva det heter det du bruker som falsk hud, men hvis det er veldig viktig for deg så kan jeg helt sikkert finne det ut for deg, kjenner ei som er proff på sminke og sånn :wink:

Æsj, du skrev akuratt det jeg skulle skrive. :(

Falsk hud kan bli laget med latex

trollet
6th May 2005, 23:47
dere kan bare få tak i en med diabetes, og så filme når han tar en insulinsprøyte...

EDIT: så først datoen på emnet nå...