Vis full versjon : Problemer med utlogging
HenrikSolberg
10th December 2004, 08:49
Når jeg logger ut, blir jeg automatisk logget inn igjen når jeg prøver å skrive inn en adresse i adressefeltet!!! Hvorfor det?
Jeg bruker forumet på flere PCer og ønsker jo selvfølgelig at når jeg logger ut så er jeg logget ut!
kjetilr
10th December 2004, 09:21
Snodig.
Men jeg tror ikke helt jeg forstår spørsmålet ditt. Hvilken adresse prøver du å skrive inn? En adresse til noe i forumet? Eller en adresse til en annen nettside?
Når er det i så fall du er innlogget igjen? Er det neste gang du går inn på forumet?
Jeg har prøvd å logge meg ut , se på en annen nettside og gå tilbake til forumet igjen, men ender da opp som utlogget. Dette har jeg prøvd på 3 forskjellige PC'r her nå og det fungerer som det skal.
Problemet ditt kan skyldes at browseren din cacher sidene. I så fall så er det innstillingene på browseren din som må justeres. En enkel test på om det er det som skjer er at når du opplever at du er logget inn selv om du skal være logget ut , prøv å trykke CTRL og F5 samtidig. Da vil browseren rense cachen for siden du er på og laste den inn på nytt. Er du da utlogget skyldes problemet nettleseren din.
Test dette og gi oss beskjed hva som skjer.
Hilsen Kjetilr
HenrikSolberg
10th December 2004, 09:31
CTRL + F5 hjelper ingenting!
Det som skjer er at når jeg trykker logg ut kommer jeg til en side hvor det står utlogging velykket (eller noe slikt). Etter fire sekunder spretter jeg tilbake til hovedsiden igjen (automatisk) og da er jeg oppført som innlogget igjen! Det hjelper da heller ikke med kommandoen du gav over. Fortsatt innlogget!
EDIT: Har forøvrig også prøvd det på 4 maskiner og har det samme problemet på alle!
kjetilr
10th December 2004, 12:09
At du spretter tilbake er riktig. Det skal du gjøre, men du skal ikke da være logget inn igjen. Må være en eller annen form for caching.
Merkelige greier.
Er det flere her som har dette problemet? Jeg klarer ikke å gjenskape det her på jobben. Skal prøve med pc'n hjemme i kveld også.
Sitter du bak en eller annen form for brannmur ? Hvis ikke jeg tar helt feil så skjer utloggingen ved at en cookie lokalt på maskinen blir slettet eller blir satt som expired. Dersom det er en litt for streng brannmur du har så innbiller jeg meg at forumet ikke vil klare å slette denne. Men dette er bare gjetting.
HenrikSolberg
10th December 2004, 19:49
Nå er jeg hjemme og her funker det helt greit! Slik det skal! Det er på jobben i Oslo at det ikke funker!
Når jobben er i Forsvarsstaben på Akershus Festning så er det kanskje ikke så rart? Kanskje brannmuren der er litt streng!
Mikael Åsbjørnsson
10th December 2004, 19:56
Når jobben er i Forsvarsstaben på Akershus Festning så er det kanskje ikke så rart? Kanskje brannmuren der er litt streng!
Hehe. Kanskje det, ja.
kjetilr
11th December 2004, 21:46
Da anbefaler jeg at du tar opp denne saken sporenstreks med øverstkommanderende på festningen og krever at det blir åpnet i brannmuren for at forumet skal kunne logge deg ut , og for at du fortsatt skal kunne surfe på forumet i arbeidstiden. :P
Chandler
11th December 2004, 23:50
Hva er forøvrig poenget med å logge seg ut da!? :P
Remi
12th December 2004, 00:18
return to battlefield, or suffer the consequenses
(aner ikke hvordan man skriver konsekvenser....)
HenrikSolberg
12th December 2004, 14:53
Remi, nå er det på tide at du roer deg litt ned og poster konstruktive, nødvenige svar i korrekte poster!!!! :twisted:
Remi
12th December 2004, 16:16
hæ? det var liksom ett "svar" på chandler post da...
Thomas
12th December 2004, 18:16
Dette har ingenting å gjøre med dette emnet, men jeg klarer ikke la være å ta det opp.
Jeg er så utrolig enig med HenrikSolberg.
Til Remi:
- Du skriver for det aller meste bare bås.
- Du svarer på alle slags poster selv om du ikke kan noe ting om det som
blir diskutert på posten.
- Du retter på andre som gjør små feil (også folk som egentlig ikke hadde feil), mens du egentlig daglig gjør de fleste av disse feilene selv.
- Du har verdens mest irriterende katt som bilde.
(Jeg stresset hardt for å ikke slippe ut alle mine forferdelige ord om Remis innlegg på denne posten, og jeg klarte det :) )
Jeg håper at du, Remi, tenker over dette og gjør livet på forumet lettere og sakligere for alle oss andre! :wink:
EDIT: dette er fra Remis profil:
Total posts: 534
[7.43% of total / 3.76 posts per day]
Det hadde vært glimrende om en som kunne utrolig mye om film hadde hatt så mange poster, men du, Remi, må nok roe litt ned! :wink:
Remi
12th December 2004, 19:11
tenk viss jeg skulle ha sluppet ut allt det negative jeg hadde om dere da 8O det hadde blitt en lang post...
kjetilr
12th December 2004, 19:17
*kremt*
Tror vi avbryter der før ting utarter seg.
Ikke la dette bli en tråd med skittkasting. Ok?
HenrikSolberg
12th December 2004, 23:09
Enig i at man bør roe ned! Sinne tok en smule overhånd i sta, og jeg vil minne om at Thomas gikk en god smule lenger i sin kritikk enn hva jeg gjorde! Beklager utbruddet!
Thomas
12th December 2004, 23:27
Enig i at man bør roe ned! Sinne tok en smule overhånd i sta, og jeg vil minne om at Thomas gikk en god smule lenger i sin kritikk enn hva jeg gjorde! Beklager utbruddet!
Jeg kan dessverre ikke beklage utbruddet, men jeg kan beklage at jeg ikke sendte det som PM til Remi i stedet for å poste det her. Jeg tror uansett de fleste på forumet er enige i mine påstander...
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.