Vis full versjon : Svart/hvitt feilskjerm
ReitaN
1st January 2005, 21:56
Har noen en liten video snutt av at TV-kanalen ikke fungerer og da viser sånn svart/hvitt skjerm?
Det hadde vært herlig
dahlskebank
1st January 2005, 23:50
Tenker du sånn skurring/snø eller hva enn?
Tror jeg har det liggende hjemme, hvis ikke så kan jeg spille det inn. Brukte det i min siste film.
Men blir ikke før etter 9 januar, da jeg er hos foreldra nuh.
Kubino
7th January 2005, 11:12
Du trenger nødvendigvis ikke å ha en filmsnutt i utgansgspungtet.
Bare bruk bildesøk på www.google.com så kan du finne et bilde et bilde som du vil ha. Også putter du det inn i redigeringsprogrammet ditt og får det til å vises så lenge som du vil. Da kan du legge på musikk eller lyd akkurat som du vill.
Jeg brukte et slikt bilde selv en gang i en filmsnutt, da søkte jeg på NRK tror jeg også fant jeg et bilde jeg kunne bruke.
Melwasul
7th January 2005, 12:26
Men det bildet det bildet vil stå i ro, og snør ikke?
Kubino
7th January 2005, 15:10
Melwasul: ja det bildet vil stå i ro.
Jeg vet ikke helt om du mente en skjerm med "snø" på eller om du mente noe i denne duren:
http://www-2.cs.cmu.edu/afs/cs.cmu.edu/project/sensor-9/ftp/images/stills/mono/TV_TEST/nrk.gif
Hvis det var det så kan han jo bare bruke dette bildet =)
Hvis du mente en sånn skjerm med "snø" så kan du jo bare koble kameraet til TV'en og dra ut antenna av den slik at du får sånn skurreskjerm og filme det.
Melwasul
7th January 2005, 15:13
Åja, sånt bilde ja - vet ikke om han mente snø eller ikke. Får se ;)
Oleway
7th January 2005, 20:49
Hehe, har lett etter det tidligere, og fant det da jeg skulle overføre analog video fra VHS-kameraet til DV-kameraet. Nå har ikke jeg DV-kameraet her foran meg for øyeblikket, men jeg kan sikkert legge noe ut når jeg får tid. Er det en som skal "slå til kameraet"? :D
ReitaN
7th January 2005, 23:56
Jeg mente egentlig snø. Unnskyld for at jeg ikke uttrykte meg sterkere :oops:
Og det er TV2 som skal vise en amatørvideo :) Så skal et romskip komme og ''ødelegge båndet''
dahlskebank
10th January 2005, 00:44
Var det fortsatt behov for "snø"??
kjetilr
10th January 2005, 08:31
Oj , stort bilde 8O
Kan du ikke bare gjøre et opptak fra en kanal som ikke sender? F.eks Svensk TV1 kl. 03 på natten? (seriøst ment)
HenrikSolberg
10th January 2005, 08:37
Eller NRK1 fra klokken 01.30!
Melwasul
10th January 2005, 10:35
jeg vil også ha snø - eller fins det en effekt for det på adobe effects?
ReitaN
10th January 2005, 13:43
Har fortsatt behov for snø!
Kubino
10th January 2005, 14:55
Uhm ja ble litt stort bilde =/
Redigerte posten slik at man bare kan trykke på linken.
ReitaN: Leser du det hele tatt det vi poster? for hvis du hadde gjort det hadde du vist hvordan man får snø for lenge siden.
Men jeg kan forklare det en gang til. Som de andre sa så kan du vente til natten da kanalene ikke sender noe mere.
Eller du kan enkelt å greit ta ut antenna i TV'n og slå den på. Da vil det være snø på TV'n fordi den ikke har noe signal. Da kan du koble kameraet ditt til TV'n og filme det.
Forstod du det?
Melwasul
10th January 2005, 16:31
Joda, men ikke alle har kamera ;)
Finner nok ut hvordan jeg gjør det med kameraet mitt
dahlskebank
11th January 2005, 19:06
Format vil dere ha det i :?:
Serveren min kjører ikke enda, så kan ikke legge det der.
Lengde? Etc... :!:
Kan lagre det i DV kvalitet, men dang det tar plass og man skal gjerne legge det ut et sted. Vet ikke hvordan man uploader ting til denne siden.
Eventuelt kan det sendes via mIRC eller MSN. :idea:
bj0rn
12th January 2005, 15:14
Dersom du bruker premiere kan du enkelt lage snø selv. Du bare bruker effekten noise, og setter den veldig høyt. Vil du ha snø på svart bakgrunn lager du bare en title som er svart, vil du ha en annen video som grunnlag så legger du bare noisen på det klippet :p
dahlskebank
13th January 2005, 08:52
Jeg syns fortsatt det ser mer ekte ut å spille inn dårlige signaler fra TV'en.
Man får mye mer variabel snø/skurring.
Se feks disse:
http://menthal.homelinux.net/daniel/1.jpg
http://menthal.homelinux.net/daniel/2.jpg
http://menthal.homelinux.net/daniel/3.jpg
Dette er bare stills, på video så vil disse "leve" og bevege på seg.
Samt den kule skrapelyden.
Ustabil-Kim
13th January 2005, 09:25
sett ned lukketiden på kameraet og film skjermen.
da får du det bra nok. og slepper de irriterende strekene som kommer når man filmer data/tv skjermer.
Melwasul
13th January 2005, 09:41
Fant en effekt I Adobe Effects som lager snø - hva nå den het igjen.
skal edite posten når eg finner ut navnet (er på skolen) ;) står iallfall et sted i "render"
HenrikSolberg
13th January 2005, 10:30
Bare sett lukkertiden på kameraet likt antall hertz det er på TVen så blir det bra!
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.