PDA

Vis full versjon : "Turbatus" - feedback

Magnus Larsen
5th January 2005, 19:20
Hei, dette er min første post på forumet. :)
Laget denne filmen i fjord vinter som en eksamensoppgave (valgfritt tema). Filmen er i sjangeren "semi-action/spenning" :wink: Fint med tilbakemeldinger...og btw er klar over den lille korte lydfeilen på slutten, kom som et resultat av en sample med for høyt volum.

tittelen "Turbatus" er latinsk og betyr trøbbel.
Filmen ble skutt med budsjett på 0 kr, fikk låne en pistol og løspatroner fra en teaterskole.

Filmen finner du her (http://www.kreativesjeler.net/~goblin/art/turbatus2.wmv) (05:47, 11.6 Mb, WMV 9)

Dr Onkel
5th January 2005, 19:37
Heisann,en ifra feil sie ta Mjøsa som driv med film og ja :wink: ....Hehehe
Hvor gikk du på skole hen da?
Skal komme med feedback jeg når pc har fått lasta ned filmen din,men ting tar tid med modem!

HenrikSolberg
5th January 2005, 19:37
Denne filmen har potensiale, virkelig potensiale. Jeg elsker begge skurkene! De sier ingenting, gjør bare akkurat det nødvendige, og vi skjønner ikke hva de vil! Det er genialt kult!

Men så blir det tynt! Gutten spiller svakt og opptrer "urealistisk"! Filmen har en typisk ungdomsfilmhandling! En fyr som blir banket opp og til slutt drept! Hva er handlingen her? Det er jo egentlig ingen historie!

Men hjemmesiden din er vanvittig tøff! Og bildene på den er fantastisk bra! Er det du som har laget hjemmesiden, tegnet bildene osv? De er vanvittig bra begge deler! Men filmen likte jeg ikke!

EDIT: Og velkommen til forumet!

Freddern
5th January 2005, 19:56
Bre film synes jeg, med ukjente folk.. Man fikk sånn rar følelse av det.. bra synes jeg, bra vinkler og effekter og såklart lyd/musikk.. bra. lykke til videre!

Dr Onkel
5th January 2005, 20:42
Puhh,endelig ferdig med å laste den ned oghar kikket på filmen din.
Syntes den var kul og stilig jeg! :D Keep up the good work!

GeEzah
5th January 2005, 21:25
Dette var veldig bra greier!

En av de bedre filmene på dette forumet som ligner på noe. Synes det er bra å lage slike filmer uten dialog og uten den helt store storyen, men allikevel få ett bra resultat. Det viser at du mestrer å kunne lage noe underholdene ut av nesten ingenting.

Det var ett par ting som irriterte, og ett par ting en ville gjort annerledes (men det er det alltid). Vil la være å nevne dem og heller bare gi skryt. Filmen var filmet og redigert på ett vis at du glemte en liten stund at det var en skolefilm og tenkte at dette var potensielt veldig veldig bra :)

Good stuff. Fortsett med det

HenrikSolberg
5th January 2005, 21:31
Hva har jeg misforstått? Det må være noe jeg har misforstått med denne filmen!?!?!

Melwasul
5th January 2005, 22:22
Hehe, artig film - men stakkars fyren (har han gjort noe?)

iallfall var det en kjempelang rulletekst - over et minutt, hehe

Amatør XXL
5th January 2005, 22:25
Filmen var veldig fint filmet, redigert og etterarbeidet, men totalt uten story!
Jeg syntes amatørfilmer uten dialog er greit, i og med at skuespillerprestasjonene som oftest blir elendige.
Hadde filmen hatt en bedre story, kunne den blitt dritbra!

Men for all del jeg syntes alt annet var veldig godt gjort.
Stå på! :D

Magnus Larsen
5th January 2005, 22:35
Først og fremst takk for kjappe svar :D

Freddern: Takk for det :)

Dr Onkel: Thnx mate :D

GeEzah: Et av målene var å lage en spennende film hvor kun handlingen og personene kom frem i form av ulike kroppspråk og uten å åpne munnen, utenom litt roping og sånn da ;)
Men si hva du mener kunne vært gjort anderledes da :)

HenrikSolberg: Hehe, du har vel egentlig ikke misforstått noe. Det er igrunn bare en drøy tagning på den klassiske "på feil sted til feil tid".. Disse folka har seriøse fritidsproblemer, så de banker opp tilfeldige mennesker :P

HenrikSolberg
5th January 2005, 22:36
Enig AmatørXXL!

Ustabil-Kim
5th January 2005, 23:45
veldig bra svart hvitt!
svart var svart og hvitt var hvitt, digger det!
synd at den er codet i så dårlig kvalitet, denne ville jeg ha lastet ned uansett om den var på 100mb.

likte den veldig godt =)

Magnus Larsen
6th January 2005, 01:42
Melwasul: Eneste han har gjort er å være på feil tid til feil sted.. og havner dermed "in a world of shit" :p
Rulleteksten kunne sikkert gått litt fortere ja ;)

Amatør XXL: Takk for det..
ok skal vi se.. neste film sin "to do liste"
1. bra story.. :D

Ustabil-Kim: Tusen hjertlig.. det er hyggelig å høre :)
Synes det passet godt å kjøre en skikkelig kontrast på denne filmen, kult å høre at andre også liker det..
Blir nok ikke no bedre versjon med det første,
pkt 1. ikke verdens raskeste upload
pkt 2. ingen steder å laste opp en så stor fil :P

Takk igjen for tilbakemeldinger alle sammen :)

bj0rn
6th January 2005, 17:20
Synes det var tøff film jeg. Hvem trenger vel story :D
Nei, seriøst, jeg synes den handlingen dere har her funker helt flott, tilogmed relativt uforutsigbar synes jeg.

Og som nevnt av andre i tråden, alt det andre, klipp, farger, lyd... ja det meste tekniske og filmatiske var VELDIG bra.

Magnus Larsen
7th January 2005, 23:32
bj0rn: hehe takker og bukker...Det var liksom ikke storyen som var i fokus på denna filmen. Ting kunne seff vært bedre men det var sabla kalt og vi hadde kort tidsfrist...Har vært litt småsnakk om en oppfølger med litt dypere innhold, men det blir ikke med det første. Uansett morro å få god tilbakemelding.