PDA

Vis full versjon : Sfx butikk i Stavanger??

vokteren
6th January 2005, 16:54
noen her som veit om en ok butikk i stavanger som har litt sfx ting? veit om en men de har ikke så mye: Birkemo a/s...vet noen noe?

Kyrre
6th January 2005, 17:50
Jævlig mange stavangerfolk her! Tror nok ikke det finnes noen slike butikker her i området nei.

Men kanskje du burde besøke www.fiksern.no?

HenrikSolberg
6th January 2005, 17:58
Har merket det jeg også! Er jo "siddissar" over alt jo!

Kyrre
6th January 2005, 20:02
Stavanger er jo tross alt filmmiljøbyen :wink:

HenrikSolberg
6th January 2005, 20:03
Andre vil si Fredrikstad er på vei til å bli det, eller at Oslo er det! Men det kommer sikkert ann på hvor du kommer fra! :wink:

Bandidos Pelle
7th January 2005, 01:37
Oslo har filmene som har fått mest omtale. :)

1. Uno
2. Hawaii, Oslo
3. Elling

Haugevis andre. Kommer bare på noen i farta.

Kyrre
7th January 2005, 15:54
Jaja, det er mulig. Men haugevis av andre? Har norsk film plutselig blitt bra? Men Stavanger har et mer utbrett filmmiljø non the less. :wink:

Evil_Ash
7th January 2005, 17:53
Jaja, det er mulig. Men haugevis av andre? Har norsk film plutselig blitt bra? Men Stavanger har et mer utbrett filmmiljø non the less. :wink:
Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du baserer ditt utsagn på. Kan du forklare meg hvorfor Stavanger har ett mer uttbrett filmmiljø?

Kyrre
7th January 2005, 18:48
Jeg baserer det på utsang fra bla. Erlend Loe. Jesus kristus! Alle vet jo at Stavanger har et godt filmmiljø! Og er det virkelig noe å krangle over? Ble du veldig støtt av uttalelsen min?

ustedalen
7th January 2005, 19:42
Geilo er jo helt klart den største film byen i Norge :lol:

Evil_Ash
8th January 2005, 01:45
Jeg baserer det på utsang fra bla. Erlend Loe. Jesus kristus! Alle vet jo at Stavanger har et godt filmmiljø! Og er det virkelig noe å krangle over? Ble du veldig støtt av uttalelsen min?
Neida, du misforstår. Jeg ble ikke støtt av det jeg :lol: . Jeg er enig med deg at det kommer bra filmer fra Stavanger, jeg bare lurte på om du hadde noen konkrete grunner til å "backe" opp din påstand?
Det var ikke negativt ment i det hele tatt :)

Kyrre
8th January 2005, 10:52
Puh. Da beklager jeg. Hadde litt... kort lunte. :oops:

viciousvideos
9th January 2005, 17:34
Grunnen til at de norske filmene som produseres i Oslo får mer og kanskje bedre omtale enn de fra resten av landet er jo fordi alle forstår seg på det. Filmer som foreskempel mongoland, som jeg synes er en glimrende film, har nok ikke blitt sett av like mange i Oslo, som i Stavanger område blandt annet på dialekten. Det bor fler mennesker i Oslo, alle skjønner bokmål, og anmelderen kommer faen meg fra Oslo han også! hehe..
Men dette var off-topic!
SFX butikk i Stavanger kan du se lang etter... :P

HenrikSolberg
10th January 2005, 07:36
anmelderen kommer faen meg fra Oslo han også! hehe..

Jeg tror det er nettopp det! De store avisene + TV2 er jo stort sett representert i Oslo. Hvis en blar igjennom VG eller ser TV2 Nyhetene så er det kun utenriks + nyheter fra Oslo-omegn! (litt overdrevet, men allikevel) 8O

Det har nok mye å si tror jeg! :P

KUDi
10th January 2005, 10:19
Enig at stavanger er filmbyen :-) glad jeg bor i området, noen som vil åpne sfx butikk i stavanger?? :P

Melwasul
10th January 2005, 10:39
Enig at stavanger er filmbyen :-) glad jeg bor i området, noen som vil åpne sfx butikk i stavanger?? :P

Spørsmålet er om de får kunder nok til å holde butikken oppe. Det er ikke enkelt, og dermed er det billigere og vanligere å starte slik under internett.

viciousvideos
11th January 2005, 00:19
Etter som jeg vet pr. idag hadde det muligens latt seg gjøre å åpne en butikk. I hvertfall om man hadde hatt postordre utleveringer. Det er et par som driver med amatør film i Stavanger og omegn fortiden. Dessuten er det flere skoler med media som valgfag og som egne linjer. Spørsmålet er bare om alle dem som driver med det er villig til å betale for rekvisitta, eller bare ta til takke med det de finner på loftet e.l