ustedalen
8th January 2005, 00:53
Manus
Du ser en person gå bortover en gate/gangvei. Du hører voice over.
“Hvorfor måtte han se meg?” Svart/hvit film der du ser en gjeng sitter og teller penger (mulig holder på med narkotika), og en fyr snur seg rundt og ser han som går og “tenker”
“Hvorfor måtte jeg være der akkurat den dagen?”
Tilbake til svart/hvitt der du ser “gjengen” reiser seg opp og begynner å springe etter gutten.
“
Jeg hadde jo egentlig ikke gjort noe galt”
Svart/hvit der du ser “gjengen” springer etter gutten.
“
Men jeg hadde jo akkurat noe valg”
Svart/hvit der du ser gutten hopper ned i en skråning og “gjengen” springer forbi.
“Vi har jo egentlig vært venner.”
Ingen svart/hvit eller flashback.
“Egentlig så lenge jeg kan huske”
“Men hvorfor gjør jeg dette? Har jeg lyst til det?” Gutten står og kikker opp på ett politi skilt.
“Er det noen grunn? Er det vits i?”
Gutten går vekk fra politihuset og inn i et parkeringshus.
“Er jeg bare dum vis jeg gjør dette?”
Gutten lener seg inn til ett rekkverk.
“Jeg har vel ikke noe valg. Må vel bare gjennomføre det.”
Gutten går tilbake mot politistasjonen, mens noen skriker ett stykke i fra:
“Ta han”.
Han begynner og løpe, men “gjengen” tar han igjen, og banker han så han ligger bevisstløst på bakken.
Du ser at kamera filmer en gutt i gjengen.
“Sorry kamerat” og han løper sin veg.
Slutt!
Hele komplottet her er at du ser en gutt som går og tenker på starten. Alle får intrykket av at det er han voice overen skal forestille.
Etter at gutten har blitt banket opp skjønner du at det er en av guttene i "gjengen" som er usikker på hva han gjør og om han faktisk i det hele tatt burde være med på dette. Noe som jeg tror mange av de som mobber/banker folk tenker og føler.
Jeg vil gjerne ha litt kritikk på dette manuset. Både bra og dårlig. Men manuset er ikke skrivi over tid, faktisk er den skrivi på en kveld, så.......
Du ser en person gå bortover en gate/gangvei. Du hører voice over.
“Hvorfor måtte han se meg?” Svart/hvit film der du ser en gjeng sitter og teller penger (mulig holder på med narkotika), og en fyr snur seg rundt og ser han som går og “tenker”
“Hvorfor måtte jeg være der akkurat den dagen?”
Tilbake til svart/hvitt der du ser “gjengen” reiser seg opp og begynner å springe etter gutten.
“
Jeg hadde jo egentlig ikke gjort noe galt”
Svart/hvit der du ser “gjengen” springer etter gutten.
“
Men jeg hadde jo akkurat noe valg”
Svart/hvit der du ser gutten hopper ned i en skråning og “gjengen” springer forbi.
“Vi har jo egentlig vært venner.”
Ingen svart/hvit eller flashback.
“Egentlig så lenge jeg kan huske”
“Men hvorfor gjør jeg dette? Har jeg lyst til det?” Gutten står og kikker opp på ett politi skilt.
“Er det noen grunn? Er det vits i?”
Gutten går vekk fra politihuset og inn i et parkeringshus.
“Er jeg bare dum vis jeg gjør dette?”
Gutten lener seg inn til ett rekkverk.
“Jeg har vel ikke noe valg. Må vel bare gjennomføre det.”
Gutten går tilbake mot politistasjonen, mens noen skriker ett stykke i fra:
“Ta han”.
Han begynner og løpe, men “gjengen” tar han igjen, og banker han så han ligger bevisstløst på bakken.
Du ser at kamera filmer en gutt i gjengen.
“Sorry kamerat” og han løper sin veg.
Slutt!
Hele komplottet her er at du ser en gutt som går og tenker på starten. Alle får intrykket av at det er han voice overen skal forestille.
Etter at gutten har blitt banket opp skjønner du at det er en av guttene i "gjengen" som er usikker på hva han gjør og om han faktisk i det hele tatt burde være med på dette. Noe som jeg tror mange av de som mobber/banker folk tenker og føler.
Jeg vil gjerne ha litt kritikk på dette manuset. Både bra og dårlig. Men manuset er ikke skrivi over tid, faktisk er den skrivi på en kveld, så.......