Vis full versjon : Ungdommens fredspris, vi vant men fikk ikke prisen?
Ustabil-Kim
10th January 2005, 17:09
Hvis noen husker Alfa Omega filmen jeg la ut her, vi vant ihvertfall ungdommens fredspris med de 5 filmene vi sendte inn, innkludert Alfa Omega filmen.
"25.000kr i potten, YAAAAY nå kan vi betale turen til Amandus"
tenker hele klassen.
Men NEIDA lærerne bestemte seg for å bruke VÅRE penger uten å en gang prate med oss, før engang juleferien var over.
Pengene har de nemmelig gitt til Røde Kors, i støtte til thailand.
Ja, pengene har gått til en god sak, MEN nå gidder jeg ikke at noen skal slenge dritt til meg her og si "tenk på DE DA" og sånne ting, for det er ikke det denne saken gjelder.
Uansett om de pengene hadde blitt brukt på hamburgere, så gi jeg langt faen, det var klassen vår som jobbet for å vinne disse pengene, og lærerene har på ingen måte rett til å bruke disse pengene uten å konforntere oss først.
OG det værste med saken er at, NEI her er det INGEN som har tenkt på stakkarsli Thailendere, her er det snakk om PR, og KUN pr.
Jeg er elevrådsleder i klassen, og dette lar jeg faen ikke gå forbi meg, det er en prinsipp sak at vi i klassen skal bestemme hva disse pengene skal gå til. Akkurat som klassen som vant i fjor gjorde.
måtte bare skrive dette for jeg er forbanna nå, og hvis ikke disse pengene blir betalt tilbake fra skolens kasse, så slutter jeg på medier å komunikasjon i morgen. Noe mer uprofesjonelt og frekt trudde jeg at jeg aldri skulle oppleve på en "videregående skole".
fy å faen.
HenrikSolberg
10th January 2005, 17:21
Er 100% enig med deg!
Hvis de pengene skulle til Thailand så skulle det vært dere som bestemte det! :twisted:
Hvilken VGS er det snakk om?
Dette er jo helt hårreisende!
Ustabil-Kim
10th January 2005, 17:28
Hvam VGS,
Uansett, er det PR de vil ha, så er det PR de skal få.
detta er noe VG vil ha hendene sine i.
HenrikSolberg
10th January 2005, 17:29
Det kan jeg love deg. Men ville nok innkalt til et møte i morgen med lærerne, der du legger frem elevenes syn. Du kan jo også true å gjøre sak av det. Og hvis det ikke hjelper går du til VG. De klør etter slike saker!
audun1
10th January 2005, 18:56
Det var surt. Lykke til i klagingen.
Jeg hadde røkket godt tak i den læreren det gjelder.
trollet
10th January 2005, 21:44
kjipt! dette hadde jeg ærlig talt ikke giddet å finne meg i. ta dette opp med administrasjonen på skolen, og om dere ikke kommer til en løsning, gå lengre med saken.
btw: det står om dette på nva.no også, på nyhetene.
ruble
10th January 2005, 21:52
Skjønner godt du er forbanna! Hadde aldri latt noe sånt gå forbi meg heller. Hvis de nå sier at "De i Thailand trenger pengene mer" så skal dere uansett bli enige om å gi pengene til de. Det er jo ikke noe gøy å gi penger til veldedighet når du ikke er klar over det selv. Det jo det som er en del av gleden med å gi penger. At en diskuterer og finner ut at dere har lyst til å gjøre det sammen.
Jeg hadde forlangt å få tilbake hvert øre! Hvis ikke gå til VG, Se&Hør, den lokale avisa, EO(Elev Organisasjonen) osv.
Stå på! ;)
Håper du gir oppdateringer på saken videre...
Melwasul
10th January 2005, 22:11
Alle 25 000 kr?
Må være spøk - de eier dem ikke engang. Høres ut som en sak for politi også...
Amatør XXL
10th January 2005, 22:42
Ja! Det tenkte jeg også! Det er jo ikke lærerene som eier pengene! :?
Ustabil-Kim
10th January 2005, 22:50
leste om det på nva.no nå, de må ha fått informasjonen herfra...
sendte mail til webmasteren der og spurte nå.
ja, det er tyveri, og de har å gi meg som elevråd alle de 25.000kr i hånden innen skoledagen er ferdig i morgen, ellers slutter jeg på dagen og leverer anmeldelse til politiet.
jeg stoler ikke på lærerene til å passe på disse pengene som VI SKAL HA TILBAKE lenger...
Thomas
10th January 2005, 23:06
Ja, det er hårreisende at noen kan gjøre slikt. Greit nok at det gikk til en god sak, men det var noe klassen kunne bestemt i fellesskap.
Men ikke vær for drastisk. Ikke slutt imorgen om dere ikke får pengene(for de får dere en dag uansett). Slikt kan ta et par dager. Det er tross alt utdanningen din det handler om.
Ustabil-Kim
10th January 2005, 23:08
Jo, jeg slutter, på den skolen. bytter over til en av de andre media skolene i området. har ikke gått glipp av noe enda uansett.
er ikke intreressert i en så uprofesjonell skole.
ruble
10th January 2005, 23:43
Jeg hadde snakket med den andre skolen før jeg sluttet hvertfall.
Og sikret meg plass der.
Kjipt å måtte slutte såpass langt ute i dette året. Så må du ta hele 1,2 eller 3 klasse på nytt :\
Jeg skjønner at du er frustrert! Men tviler på at en skole bare kan knipse med fingrene og få 25k over natta. Og som sagt, hvis du slutter på skolen og ikke kommer inn på den andre skolen er det deg, og kun deg det går ut over...Utdannelse er viktig!
Ustabil-Kim
10th January 2005, 23:56
vil heller tru dette skjer.
1-de skaffer ikke pengene
2-jeg slutter, klassen er sur, aviser kommer på saken
3-jeg sitter hjemme godt fornøyd med masse søvn.
4-jeg får en telefon "unnskyld blah blah lbah"
5-jeg kommer på skolen igjen.
6-jeg setter et eksempel, og som elevråd ting føler jeg meg plikta til å måtte ta drastiske tilltak.
p.s; skolen skal ikke ha noe problem med å skrive 25.oookr på en sjekk.
Ustabil-Kim
11th January 2005, 01:10
uansett, jeg har sikkert skrevet masse teite urelevante og idiotiske ting her i dag, men jeg er skikkelig forbanna og da gjør jeg ting jeg kan komme på å angre på i etter tid.
kommer med en oppdataring i morgen om hvordan det gikk på skolen.
sov godt alle sammen =)
HenrikSolberg
11th January 2005, 07:32
Hehe, skulle gjerne hatt et kamera på plass på den skolen i dag!
Ustabil-Kim
11th January 2005, 09:19
å fy å faen!
de kødda faen meg, for å få frem meninger i hver enkelt person.
det står faen ikke i læreplanen at de skal gjøre noe sånt.
sikkert en dårlig fetish de har, æsj, møkkalærere.
hvis de setter karakter etter folks meninger så skal jeg fen meg ha en 8+.
helvete heller å sur jeg ble.........
HenrikSolberg
11th January 2005, 09:26
Du ble så jæ***g lurt du... :D :D :D :D
Hahahaha! Så gøy!
Men da har dere i alle fall pengene, og kan gjøre det dere selv ønsker!
Men fy så lurt du/dere ble! :D
EDIT: Vi (VK2) i samarbeid med lærerne gjorde noe av det samme mot GK media i fjor. Det var 1. april da men de skjønte ikke spøken for det! Vi laget falske "stats-papirer" hvor det sto at media skulle legges ned etter det året og at alle måtte skifte til en annen linje. Lærerne kalte inn til møte og greier for å fortelle det (og lærerne var sinnsykt gode skuespillere). Noen av oss fra VK2 satt bak kulissene og filma hele opplegget fra alle mulige vinkler! Har aldri hatt det så gøy! Folk ble jo helt fra seg, men lærerne holdt maska utrolig bra!
Fy det var gøy! :D
Melwasul
11th January 2005, 10:15
det står faen ikke i læreplanen at de skal gjøre noe sånt.
Skal ikke dere lære noe om journalist og skrive artikler? For det kan være en del av læreplanen likevel, selv om det er veldig slemt.
Men enig med at det er uprofesjonelt - for saken er overdrevende og kunne ha endt gale (feks du slutter, og VG får napp og politiet)
HenrikSolberg
11th January 2005, 11:38
De burde nok kanskje sagt i fra samme dag ja! Ikke drøyet det så lenge som over natten, det er jeg enig i! Men artig var det! :D
Ustabil-Kim
11th January 2005, 13:35
har faktsik pågått i over en uke, men regnet med at det var kødd helt til en annen lærer sa at det var sant i går.
HenrikSolberg
11th January 2005, 13:45
Ja da er det jo drøyt!
bj0rn
11th January 2005, 17:31
Merker det kribler i knyttneven når jeg leser slikt altså! Blir forbanna på dine vegne Kim! Heldigvis var det bare en spøk, men den virker litt drøy for meg altså, hadde jeg blitt lurt på den måten, hadde jeg nesten blitt like forbanna (ja, jeg er sinnsykt dårlig taper)
Menmen, nå kan du hvertfall fortsette på skolen da :D
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.